2008-08-20, 02:39
Medlem
BP borde väl ha starkt ett fäste i väster?
Citera
2008-08-20, 07:26
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos

Har BP fans?
Citera
2008-08-20, 12:02
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
och Assyriska har väl ändå ett hyfsat stort fäste i Södertälje.
Citera
2008-08-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Har BP fans?
Om man kan nämna SSK i hockey kan man nämna BP i fotboll
Citera
2008-08-20, 15:36
Medlem
Jag är uppvuxen i Jakobsberg så enligt mina egna erfarenheter så är det väldigt jämt fördelat mellan Djurgårdare och Aikare om man tittar hur det va i gymnasiet tex. Bajare såg man inte många av. Men tyvärr är Djurgårdarna i Järfälla dåliga på matcher, så Djurgården kanske bara är laget dom håller på när någon frågar, vad vet jag. Då är aikarna mycket bättre på att hitta till hemmamacherna.

Sen är inte dom södra förorterna så bajen domenerade som folk tror. Visst det är väl mest bajare kanske men det finns mycket Djurgårdare i Farsta, Haninge Huddinge mm.

På Östermalm är det 50/50 Djurgårdare och aikare. Hammarbyare självklart mest på söder.
Citera
2008-08-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Jag är uppvuxen i Jakobsberg så enligt mina egna erfarenheter så är det väldigt jämt fördelat mellan Djurgårdare och Aikare om man tittar hur det va i gymnasiet tex. Bajare såg man inte många av. Men tyvärr är Djurgårdarna i Järfälla dåliga på matcher, så Djurgården kanske bara är laget dom håller på när någon frågar, vad vet jag. Då är aikarna mycket bättre på att hitta till hemmamacherna.

Djurgårdarna i Järfälla är nyrika familjer i radhus och småvillor som placerat sig i Viksjö. Där har dom nära till golfbanan och ICA. Dom går iofs oftast på Jakan gymnasium så du har en poäng. Men i Jakobsberg dominerar AIK, framförallt i västra delarna samt söderhjöden. Kallhäll är också starkt AIK.

I Barkarby/Skälby bor ingen förutom blondinbellas mamma, så där låter jag allt vara osagt.
Citera
2008-08-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Mörby sägs ju vara ett riktigt tillhåll för AIK anhängare. För ex antal år sedan så stod det att läsa i en tidning att Black Army hade mest medlemmar i kommunen Järfälla

I Black Army-boken, fotad och skriven av Per-Olof Sännås, nämns det att flest AIK-anhängare bor i Järfälla och Slussen
Citera
2008-08-20, 17:29
Medlem
rocchis avatar
Jag är uppväxt i en söderort tillhörandes Huddinge Kommun. Hockey var det största intresset, och således var de flesta AIKare eller djurgårdare. Mest gnagare dock, och vi var även generellt mer intresserade av laget än djurgårdarna också. Jag hade en enda god vän som var bajare, men i hockeyn så höll han på leksand.
Citera
2008-08-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Jag är uppväxt i en söderort tillhörandes Huddinge Kommun. Hockey var det största intresset, och således var de flesta AIKare eller djurgårdare. Mest gnagare dock, och vi var även generellt mer intresserade av laget än djurgårdarna också. Jag hade en enda god vän som var bajare, men i hockeyn så höll han på leksand.
Såklart
Citera
2008-08-21, 20:45
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
I Black Army-boken, fotad och skriven av Per-Olof Sännås, nämns det att flest AIK-anhängare bor i Järfälla och Slussen

I Slussen? Konstigt att det skulle bo/ha bott färre AIK:are i Solna och Sumpan än "i" Slussen?
Citera
2008-08-21, 22:40
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
I Slussen? Konstigt att det skulle bo/ha bott färre AIK:are i Solna och Sumpan än "i" Slussen?

För att inte tala om Vasastan. Svartgult rakt igenom hela Gustav Vasa, Vasa Real och Matteus med undantag av någon enstaka och förvirrad Vantörsvandal med "08"-tröja!
Citera
2008-08-21, 22:44
Medlem
Denoms avatar
Oss Hammarbyare hittar ni på härbärgen och Systembolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in