2008-08-11, 19:16
Medlem
LiKaShings avatar
Skvaller har jag naturligtvis inget att bjuda på, men däremot skulle jag vilja ifrågasätta Ulfbåges lämplighet för borgarsporter. Ulfbåge må vara en bra skidkommentator, han kanske är OK för friidrott, men på golfbanan har han inget att göra. Li Ka Shing blir så besviken varje gång SVT sänder - ingen Zachrisson, ingen underållning. Punkt.
Citera
2008-08-11, 19:21
Medlem
Batikhäxans avatar
Nu föredrar jag som bekant annars sydländska män, men Christer Ulfbåge, det är en riktig karl det!

Kram,
Lillemor
Citera
2008-08-12, 00:51
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Han kommenterade tyngdlyftning idag, men jag vet inte om han är i Peking.

Jag har kollat på det team som SVT har på plats i Peking och Ulfbåge är inte med där. Lite konstigt att de inte skickar med honom till OS måste jag säga.
Han kanske är flygrädd? Är det någon som minns att han varit på plats på ett OS eller liknande som varit riktigt långt bort? Jag minns bara Lillehammer OS och såna grejer som man i princip kan nå med bil.
Citera
2008-08-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag har kollat på det team som SVT har på plats i Peking och Ulfbåge är inte med där. Lite konstigt att de inte skickar med honom till OS måste jag säga.
Han kanske är flygrädd? Är det någon som minns att han varit på plats på ett OS eller liknande som varit riktigt långt bort? Jag minns bara Lillehammer OS och såna grejer som man i princip kan nå med bil.

Man kanske har lite generationsskifte på SVT... Är ganska säker på att Christer gick en runda på Örbyhus i lördags. Har enligt de som gick i min boll sommarhus i närheten.
Citera
2008-08-13, 00:20
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarkkent
Man kanske har lite generationsskifte på SVT... Är ganska säker på att Christer gick en runda på Örbyhus i lördags. Har enligt de som gick i min boll sommarhus i närheten.

Ja det måste nog vara så. Ulfbåge är trots allt 66 år nu och alltså i pensionsålder. Han har kanske gjort sitt sista stora mästerskap redan? Fan, en del sportkommentatorer är fäster man sig vid och det blir nästan lite sorgligt när de slutar, speciellt Ulfbåge som var en av mina favoriter. Nu har svt personer som han Pops och Rikard Olsson som frontfigur i detta OS, hur bra är de lixom? Speciellt Rikard Olsson är ju hur kass som helst.

Finns det någon tittarombudsman på svt? I så fall ska jag maila han och höra om varför Ulfbåge inte är med, vore bra med att svar svart på vitt om vad de blivit av honom.
Citera
2008-08-13, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Finns det någon tittarombudsman på svt? I så fall ska jag maila han och höra om varför Ulfbåge inte är med, vore bra med att svar svart på vitt om vad de blivit av honom.

Nej dom har inte ingen för närvarande.

Dom har inte ersatt Claes "Bajs-Elvis" Elfsberg ännu, letar väl fortfarande efter någon så kvalificerad.
Citera
2008-08-13, 01:24
Medlem
Hörde Christer kommentera i OS för inte så längesedan. Kommer inte ihåg vad det var, men det kan ha varit boxning.
Citera
2008-08-13, 01:41
Medlem
tcxx646s avatar
Ulfbåge kommenterar tyngdlyftning från nu pågående OS. Kanske någon mer idrott också, har inte kollat så noga på OS hittills. Sen om han kommenterar på plats eller om han sitter i en studio hemma i Sverige vete tusan.
Citera
2008-08-14, 00:38
Medlem
Kilroy was heres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcxx646
Ulfbåge kommenterar tyngdlyftning från nu pågående OS. Kanske någon mer idrott också, har inte kollat så noga på OS hittills. Sen om han kommenterar på plats eller om han sitter i en studio hemma i Sverige vete tusan.

Eftersom han inte är med i Peking, så lär han sitta instängd i en källarskrubb i TV-huset och referera. Synd, för jag tycker annars att "Ostbåge" är riktigt bra...
Citera
2008-08-14, 00:54
Medlem
nimrod666s avatar
Christer Ulfbåge och Jacob Hård var ju ett radarpar när de kommenterade friidrott och längdskidåkning.

Jag minns skid-VM i Oberstdorf 1987 när Marie-Helene Westin (nu Östlund) vann 20 km-loppet. Några hundra meter innan hon är i mål tystnar kommentatorsljudet.
Tydligen hade en exalterad Ulfbåge kommit åt en ljudkabel med sina långa ben. Jag vill minnas att de skämtat om det vid senare tillfällen.

Vad jag förstår har han ett promotionsbolag och anlitas som föredragare.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=456374
http://123an.tjosan.se/spxulfbage.html
http://www.ostersund2008.se/dynamicSida.asp?id=129&lang=sv&menu=
http://www.youtube.com/watch?v=K-kyLU05b94
Citera
2008-08-15, 13:47
Medlem
Ulfbåge kommenterade simhopp(!) idag vid 9 tiden då den vanliga kommentatorn för detta kommenterade gymnastik, jag är till 99% säker på att det var han. Tur att han hade en bisittare som sa vad som hände. Ulfbåge nöjde sig med att kommentera dommarsiffrorna och sa att folk gjorde dåliga hopp när dom var övervägande nära rygg/magplask. Man borde ha låtit han kommentera cykel istället, det hade passat honom bättre.
Senast redigerad av mjulven 2008-08-15 kl. 13:53.
Citera
2008-08-15, 13:57
Medlem
Uncle Dukes avatar
mitt finaste Christer Ulfbåge-ögonblick är när han dök upp i en cameo på en maskerad i tv-serien Bert och någon frågar vad han är utklädd till, varpå Christer svarar: "Christer Ulfbåge, han på tv-sporten du vet". det roligaste i hela avsnittet är att en annan snubbe som är utklädd till Christer Ulfbåge vinner pris för bästa utklädnad, varpå Christer mumlar "Jävla amatör".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in