2008-08-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelkontroll
Hej,

Jag söker 2 låtar från 2 reklam filmer.

Den första är från den nya volvo reklamen som en del av er säkert har hört, den när de byter till olika sorter hela tiden för att visa att bilen passar alla. I början visar de en massa olika människor på morgonen.

Den andra låten jag söker är den som går i Viasat´s golfreklam, jag tror att jag har hört den låten tidigare men är inte säker men om det är någon som vet vad den heter skulle jag verkligen vilja veta det.

Tacksam för svar.

Volvolåten: Hello Saferide - I Was Definitely Made For These Times
Citera
2008-08-04, 20:56
Medlem
Pallevantes avatar
Jag söker en folkvisa som jag tror är från någon öststat eller möjligen romsk. Den version jag har hört sjungs av barn eller flickor, svårt att avgöra vilket. En vän till mig hade en technoversion på den här låten, och när han spelade den i våras var det många i rummet som kände igen visan/sången så jag antar att den är rätt känd.
Nu senast hörde jag den som snabbast i en SVT dokumentär med Janne Josefsson som går på teve nu. Dokumentären handlar om en prostituerad flicka dom åker tillbaka till efter ett möte i början av tvåtusentalet.
Citera
2008-08-04, 23:33
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag söker en folkvisa som jag tror är från någon öststat eller möjligen romsk. Den version jag har hört sjungs av barn eller flickor, svårt att avgöra vilket. En vän till mig hade en technoversion på den här låten, och när han spelade den i våras var det många i rummet som kände igen visan/sången så jag antar att den är rätt känd.
Nu senast hörde jag den som snabbast i en SVT dokumentär med Janne Josefsson som går på teve nu. Dokumentären handlar om en prostituerad flicka dom åker tillbaka till efter ett möte i början av tvåtusentalet.
http://www.youtube.com/watch?v=DwA_Zg_z-FI

Ederlezi av Goran Bergovic. Från filmen zigenarnas tid.
Citera
2008-08-04, 23:45
Medlem
Pallevantes avatar
Exakt den! Nu märker jag att den är lite läskig...
Citera
2008-08-04, 23:47
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Exakt den! Nu märker jag att den är lite läskig...
Låten blir ännu bättre om man sett filmen. Gör det!
Citera
2008-08-04, 23:53
Medlem
Pallevantes avatar
Jag tar tillbaka det jag skrev nyss. Det är nog från den filmen, men en annan låt. Den är bara sång, åtminstone till en början.
Runt 35 sekunder i videon under, fast hela låten går så, den går inte över i nåt annat. Kanske blandar ihop det med technomixen
http://www.youtube.com/watch?v=1cyBXPMurJY
Senast redigerad av Pallevante 2008-08-04 kl. 23:57.
Citera
2008-08-05, 00:18
Medlem
Hej,

Detta inlägg kommer att vara väldigt luddigt och jag hoppas att ni har överseende med det.

Jag söker en låt som jag hörde när jag lyssnade på radio på jobbet, frekvensen var 103,1 (Göteborg). Det radioprogram som sändes bestod av klassisk musik utan ngn presentation av kompositör/stycke, låten sändes mellan kl 17:00-18:00 och stilen påminner om Edvard Grieg - I bergakungens dal. Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag hört låten i ngn hollywoodrulle som handlar om julen.

Detta kan vara det mest intetsägande inlägget någonsin hehehe, men jag hoppas att ngn kan hjälpa mig med att hitta låten
Citera
2008-08-05, 02:45
Medlem
NewDeers avatar
I vilken låt säger de i början nåt i stil med: "Halleluja små vänner, låt oss alla dra ner byxorna"?
Citera
2008-08-05, 05:33
Medlem
Söker en låt där dem ungefär nämner "I dont want want to live today", låter som en blandning mellan Ramones och skatepunk.
Citera
2008-08-05, 06:58
Medlem
Schnyggves avatar
Schnyggve var på Peacock och dansade lite i helgen och fick då höra en fantastisk remix på Sweet dreams med Annie Lennox och min kompis som var med hade koll, men just då hade han glömt bort vad den hette och vem artisten/djen var...någon som vet?
Citera
2008-08-05, 07:13
Medlem
Galacticos avatar
Citat:
Jag tar tillbaka det jag skrev nyss. Det är nog från den filmen, men en annan låt. Den är bara sång, åtminstone till en början.
Runt 35 sekunder i videon under, fast hela låten går så, den går inte över i nåt annat. Kanske blandar ihop det med technomixen
http://www.youtube.com/watch?v=1cyBXPMurJY

Bijelo dugme - Djurdjevdan är det nog du söker, samma melodi som "ederlezi"

http://www.youtube.com/watch?v=f0KhtLhvk0M&feature=related
Citera
2008-08-05, 09:39
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
I vilken låt säger de i början nåt i stil med: "Halleluja små vänner, låt oss alla dra ner byxorna"?

Jeff Buckley - Hallelujah. Eller nähä!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in