Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-23, 06:43
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det skulle jag tro, jag har testkört wow på låga inställningar med en väldigt liknande setup som din (lite sämre förutom ditt nuvarande RAM), P4 2.4Ghz 1GB ram Gforce Ti 4200 128 MB. det fungerade
men gud va bra då ska jag försöka lägga mig nu och köpa ett sprillans nytt ram imorn

Edit: Skulle faktiskt vara bra om någon kunde tipsa om ett bra minne. Helst någonstans som finns att köpa i en fysik butik, tex onoff eller liknade
Senast redigerad av klyps56 2008-07-23 kl. 06:50.
Citera
2008-07-23, 06:50
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyps56
men gud va bra då ska jag försöka lägga mig nu och köpa ett sprillans nytt ram imorn

kolla min edit där bara, så jag inte lovat för mycket..
Citera
2008-07-23, 06:52
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
kolla min edit där bara, så jag inte lovat för mycket..
haha neej då. Huvudsaken att datorn blir "rapp" i OSet

endast ett plus om det går att spela wow eller liknande
Citera
2008-07-23, 07:08
Medlem
stilltons avatar
om du vill handla i en "riktig" butik, gå inte till onoff eller nån sån tv-butik, dom är dyra och inkompetenta vad gäller sånna här produkter.. gå till en vettig datorbutik som Alina eller nått sånt, skriv ner beteckningen på ditt moderkort så kan en seriös datorbutik ta fram det alternativ som är mest prisvärt för dig.. nu vet jag inte om alla butiker lagerför så mycket av sånna här gamla minnen iof..
Citera
2008-07-23, 07:15
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
inte värt att köpa ett till på 512 mb, det kostar nästan lika mycket som ett 1GB på 400mhz, du får altså snabbare minne då. och har dessutom möjlighet att sätta in ytterligare ett om du känner att du behöver mer minne.
Är det stor, kännbar, skillnad på hur "snabbt" ett ram minne är ? Tänker främst på skillnaden mellan ett 400MHz och ett 800. Värt för mig att lägga extra pengar på att köpa ett 800 ?

Hittade det här minnet nyss, 1gb 400Mhz. Ser bra ut ? http://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/1024mb-pc3200--ddr400/5304099/ Skulle kännas bra med en bekräftelse

Spelar det någon roll vilket DDR minne jag har ? Passar alla DDR till mitt moderkort eller är det någon ytterligare information jag ska kika efter ?
Senast redigerad av klyps56 2008-07-23 kl. 07:24.
Citera
2008-07-23, 10:22
Medlem
Om minne inte är ett problem, så strunta i minnet.

Raida diskarna, det tycker jag är ett måste även i nya datorer. Datorerna blir betydligt snabbare med en raid.

Dra ner på allt krafs som du inte använder i datorn, i "run" i registret samt stäng av alla tjänster du inte använder. Processlistan ska vara kort, runt 18-20 processer.

Stäng av allt grafiskt trams. Få windows att arbeta utan fördröjning. Gör allt homogent och lätt för datorn att arbeta med.
Citera
2008-07-23, 10:33
Medlem
klyps56s avatar
Blir ett nytt (kanske 2) minne iaf. Ska dra till en datorbutik i närheten nu på förmiddan

Tack för hjälpen !
Citera
2008-07-23, 10:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyps56
Blir ett nytt (kanske 2) minne iaf. Ska dra till en datorbutik i närheten nu på förmiddan

Tack för hjälpen !

Ditt moderkort stödjer upp till 400 mhz om jag fattat rätt.. ta som sagt med dig specen du postat här så borde dom kunna kolla det enkelt åt dig
Citera
2008-07-23, 13:25
Medlem
klyps56s avatar
Sitter nu inne med det nya 1gb minnet. Går väl lite bättre än förut antar jag, men kom å tänka på om det inte är bättre om jag sätter in det gamla på den andra platsen, så jag kör med 1024mb (nya) + 512mb (gamla), blir inte det bättre ? Vet att det nya på 400MHz kommer att slaka ner sig till mitt andra, men är det inte bättre med 512 extra megabyte ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in