• 1
  • 2
2008-05-03, 23:42
Bannlyst
Hejsan!

Jag har kommit över en karta Paraflex comp. Så jag undrar, hur många måste jag slänga i mig för att få en någolunda berusning?

Mvh.
Citera
2008-05-04, 01:04
Medlem
Dziobeks avatar
6 st fick jag effekt på iaf.

MEN har du läst på?

Är direkt livshotande med alcohol. Man ska inte ta det varken dagen innan eller dagen efter.
Citera
2008-05-04, 09:33
Medlem
Tuxxens avatar
Förra sommar brukade jag dra i min 3-4st och en vinare, funkade fint.
Hade missat den biten om att den kunde vara dödlig med alkohol, men men!
Citera
2008-05-04, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
6 st fick jag effekt på iaf.

MEN har du läst på?

Är direkt livshotande med alcohol. Man ska inte ta det varken dagen innan eller dagen efter.

Gäller samma för treo comp?
Citera
2008-05-04, 11:28
Medlem
Faran med paraflex comp + alkohol är ju att dextropropoxifen (som finns i P.C) även i väldigt små doser kan ge upphov till andningsdepression i kombination med alkohol.

Treo comp består ju av acetylsalicylsyra, kodein och koffein. Kodein och alkohol lär ju inte heller vara bra att ta ihop då den andningsdepressiva effekten förstärks (fast inte lika farligt som med dextropropoxifen), men i mindre doser lär det inte vara alltför farligt såvida man inte är helt ovan vid substanserna. Hur det är med acetylsalicylsyra + alkohol vet jag inte men koffeinet behöver du ju inte oroa dig för.
Citera
2008-05-04, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Faran med paraflex comp + alkohol är ju att dextropropoxifen (som finns i P.C) även i väldigt små doser kan ge upphov till andningsdepression i kombination med alkohol.

Treo comp består ju av acetylsalicylsyra, kodein och koffein. Kodein och alkohol lär ju inte heller vara bra att ta ihop då den andningsdepressiva effekten förstärks (fast inte lika farligt som med dextropropoxifen), men i mindre doser lär det inte vara alltför farligt såvida man inte är helt ovan vid substanserna. Hur det är med acetylsalicylsyra + alkohol vet jag inte men koffeinet behöver du ju inte oroa dig för.

Ok, tack för svaret. Har nämligen tagit treo comp vid bakfylla X antal gånger.....
Citera
2008-05-04, 17:53
Medlem
Dziobeks avatar
Var väl den anledningen varför P.C. togs bort, iom den farlighet med alkohol det hade?
Och sen är det inte speciellt roligt "rus" heller. Då bättre att ta citadon eller liknande.
Paraflex comp togs bort 2005 har jag för mig.
Citera
2008-05-04, 23:23
Bannlyst
Tack för svaren!

Jag börjar lite försiktigt med 3-4st och får se vad som händer
Citera
2008-07-04, 18:30
Medlem
Custom_mades avatar
Svar!!!

Har kommit över både paraflex comp tabs vanliga, och sånna som lätt kan och ska smulas ner i föda.
Vet inte dosering eller nåt, hur mycket/många ska jag ta.

Kom över små avlånga röda, som det står nåt med skrivstil på och H63. Dom heter Deloxene. Sen har jag fått tag på sånna som ser ut som alvedon, och sånna som ska smulas ner i mat, dom är lite större runda, och går lätt sönder, dom är typ vita/gulbruna kristaliserade. Jag vet inte hur mycket man ska ta av någon av dom, kom med info tack, eller jag söker också så kan vi se vem som hinner först.
Snabba svar!
Citera
2008-07-05, 00:48
Medlem
C4H8O3s avatar
Kodein + alkohol är ingen fara.

*SUCK*
Citera
2008-07-05, 00:51
Medlem
C4H8O3s avatar
Bara för o ge ett exempel, jag har tryckt i mig, 15 X panocod brusisar + alkohol under samma kväll (ca: 0,5 L vodka).
Mådde bra, inga bieffekter.
Citera
2008-07-05, 01:48
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4H8O3
Kodein + alkohol är ingen fara.

*SUCK*

Jo visst men det är en jäkla skillnad på Kodein och dextropropoxifen. Iom att andningsdeppresion kan uppkomma tom om man dricker alkohol dagen efter. Är väldigt farligt.

Citerat ifrån: http://www.apoteket.se/rd/d/486/a/606&t=2242&print=true

"Om en person behöver lite starkare värkmedicin skriver doktorn ofta ut tabletter som innehåller dextropropoxifen, till exempel Distalgesic, Doloxene eller Paraflex comp. Tabletter som innehåller dextropropoxifen får aldrig kombineras med alkohol, eftersom det innebär stor risk för allvarlig andningspåverkan som kan leda till andningsstillestånd och död. Tänk också på att det tar lång tid innan dextropropoxifenet har försvunnit ur kroppen. Man bör därför vänta minst ett dygn innan man dricker alkohol.
Liknande, men något mindre uttalade, effekter har även kodein, som återfinns i bland annat Citodon och Panocod. Undvik helst att dricka alkohol om du äter dessa tabletter"

Custom_made: När jag tog paraflex comp så tog jag 6-7 st och fick effekt kommer dock inte ihåg hur mycket dextropropoxifen det är i varje Paraflex. Men behagligt rus tycker jag inte det ger. Är min högst personliga åsikt. Dock är det rent livsfarligt med alkohol glöm inte det!

Citat:
Ursprungligen postat av C4H8O3
Bara för o ge ett exempel, jag har tryckt i mig, 15 X panocod brusisar + alkohol under samma kväll (ca: 0,5 L vodka).
Mådde bra, inga bieffekter.
Men det kan bli den bieffekten att påverka andningen. Oftast inträffar andningsdeppresion vad jag förstått när man somnat iaf på Paraflex comp. Förstår inte hur du tänker när du skriver "Kodein + alkohol är ingen fara" när det finns en risk att det inträffar. Bara för att du klarar dig så säger det inte att andra har samma tur.
Är just pga av såna komentarer personer dör för att andra inte skriver vad för bieffekter vissa combos har utan bara vad som hände med dom själva och att det inte var några problem. Finns det risk för något så finns den ändå där och jag tycker det är idiotiskt att chansa, för skiter det sig så är det inte lätt att ångra sig då.
Senast redigerad av Dziobek 2008-07-05 kl. 01:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in