Citat:
Ursprungligen postat av arkeman40
Manne78
Narki
Posta gärna en uppföljning Manne.Håller tummarna för att allt ska gå bra
men det vore intressant att se hur det går för dig.
Många olika bud här.Tyvärr svamlar Narki.Efedrin är som sagt dopingklassat
för dom som tävlar.Det betyder inte att vanliga svensson´s kan använda
det som de behagar.Det är INTE narkotikaklassat,men det går fortfarande under läkemedelslagen Narki.Därmed kan man inte använda det som man vill.
Manne,troligen kommer inte amfetaminet synas i provet.Det går ur på bara någon dag.Om dom hittar efedrin i ditt prov så kan du hävda att du har använt någon medicin som innehåller efedrin.Det fina i kråksången är nämligen att även om man inte får använda läkemedel som går under läkemedelslagen så kan inte polisen kolla upp det.Enda gången dom kan kolla vad du har fått för mediciner utskrivna av läkare är om DU SJÄLV ger dom tillstånd att titta.
Och det antar jag att du inte har tänkt göra?

jo det betyder visst att vanliga svenssons kan använda det som de behagar, precis likadant som det är med tramadol, fast nu har det kommit klassning av pulver å sånt skit, men precis som det va innan. dom ser det på provet, men kan inte sätta dit dig för något.
arkeman40 Visa mig någon som någonsin har blivit straffad för att ha haft ett läkemedelsklassat varken i sig eller på sig, vi kan ta tex tramadol, du får ha upp till ett års förbrukning av det hemma, så länge du har tagit det ifrån ett EU land.
Det som är olagligt med efedrin är att sälja eller föra in det i landet.
så,
arkeman40 nu när du ska överbevisa mig för att jag ska ge mig att jag inte har rätt, så vill jag se nån som har blivit straffad för efedrin eller liknande tex tramadol, å då räknas inte tramadol pulver för det är som sagt olagligt.