2008-06-15, 18:17
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froodo
Det är dock inte riktigt sympati jag är ute efter.

Det är snarare så att jag vill att folk som trillar in här (så som jag gjorde) får båda sidorna av historien. Att man blir frikänd då de inte kan bevisa ens skuld är en av grundstenarna i vårat rättsamhälle. Att Förespråka "Släng in hela släkten, skjut dom etc etc" tyder bara på en oehörd ovilja att se det mänskliga bakom.

Jag vet få som va så ledsna som jag (givetvis med undantag för de stackars flickornas familjer) när jag läste om hallandsmorden i tidningen dagen efter (Efter först att ha blivit uppringd , och anklagad för dem av aftonbladet). Det är oehört tragiskt att se att folk ska behöva lida för att andra människor inte fått den hjälp de behöver. Dock är det hjälp dom ska ha, och inte nån jävla redneck version av "öga för öga"

Låter ju jättegulligt, men jag har inga sympatier för kriminella svin och sentimentalt skitsnack biter inte på mig.
Det finns helt enkelt inget "mänskligt" över dessa svin då det helt enkelt inte är människor utan ohyra som bara ska utrotas. Den enda hjälp de ska ha, är hjälp över på andra sidan.
Kriminella svin sår ut hat och ska också få skörda hat.
Må de jävla tattarpacket brinna i helvetet!
Citera
2008-06-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Låter ju jättegulligt, men jag har inga sympatier för kriminella svin och sentimentalt skitsnack biter inte på mig.
Det finns helt enkelt inget "mänskligt" över dessa svin då det helt enkelt inte är människor utan ohyra som bara ska utrotas. Den enda hjälp de ska ha, är hjälp över på andra sidan.
Kriminella svin sår ut hat och ska också få skörda hat.
Må de jävla tattarpacket brinna i helvetet!

Att kunna se längre än sin egen näsa är iofs inte något speciellt vanligt på internet, men jag ska försöka få igenom min poäng ändå.

Vissa människor (jag pratar inte om min släkt specifikt , eftersom jag känner dem på tok för dåligt) är inte uppväxta i det priviligerade samhälle som förmodligen du är uppvuxen i.
Att kriminalitet, droger och våld är betydligt vanligare i hem och områden med fattighet är väll något som både du och jag kan hålla med om?
Med det i åtanke så borde man kunna luska fram, att där förmodligen finns anledningar du , och jag, inte känner till. Att ta dessa anledningar till sig, ÄVEN om man inte känner till dom, kallas för förståelse. Jag säger inte att jag godtar kriminalitet, långt ifrån, däremot har jag en förståelse för att vissa människor inte haft den uppväxt, och de människor i sin närhet som jag har.
Citera
2008-06-19, 00:19
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Att kunna se längre än sin egen näsa är iofs inte något speciellt vanligt på internet, men jag ska försöka få igenom min poäng ändå.

Vissa människor (jag pratar inte om min släkt specifikt , eftersom jag känner dem på tok för dåligt) är inte uppväxta i det priviligerade samhälle som förmodligen du är uppvuxen i.
Att kriminalitet, droger och våld är betydligt vanligare i hem och områden med fattighet är väll något som både du och jag kan hålla med om?
Med det i åtanke så borde man kunna luska fram, att där förmodligen finns anledningar du , och jag, inte känner till. Att ta dessa anledningar till sig, ÄVEN om man inte känner till dom, kallas för förståelse. Jag säger inte att jag godtar kriminalitet, långt ifrån, däremot har jag en förståelse för att vissa människor inte haft den uppväxt, och de människor i sin närhet som jag har.

Du snackar om dräggmänniskor med bristande förmåga att passa in i samhället för att göra sig självförsörjande utan att vara kriminella.
Släktträden för dessa svin är oavbrutet negativt för samhället.
Tyvärr så importerar vi inavlat folk från arabländerna med samma defekt som Cederholmarna.
Så den kriminella historien fortsätter och accelerar med all säkerhet.
Citera
2008-06-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du snackar om dräggmänniskor med bristande förmåga att passa in i samhället för att göra sig självförsörjande utan att vara kriminella.
Släktträden för dessa svin är oavbrutet negativt för samhället.
Tyvärr så importerar vi inavlat folk från arabländerna med samma defekt som Cederholmarna.
Så den kriminella historien fortsätter och accelerar med all säkerhet.

Så du förespråkar helt ärligt att vi ska slänga folk i fängelse för att de är av "fel släkt" ?
Där finns fler människor som inte kan göra sig självförsörjande , tex de fysiskt och mentalt handikappade. Hur ska vi göra med dom?
Som jag sa innan, det finns massvis med människor som förtjänar fängelse, som medvetet väljer att begå brottsliga handlingar eftersom det är en snabbare väg till pengar. Det finns också de som är uppvuxna med kriminalitet , ska ge dig ett exempel...

De barn som är uppvuxna med att maten sätts på bordet, den som äter snabbast får mest kommer också som vuxna äta snabbt, det är en del av uppfostran.
Det samma gäller de som är uppvuxna med att det är helt "okej" att ta nått litet i affären varje gång man går dit, dom tjänar juh så mkt pengar ändå.
Så kan det börja, och banan till kriminalitet är utlagd.
Återigen : Jag säger inte att kriminalitet är något godtagbart, men man kan vara förstående för det....
Citera
2008-06-23, 23:32
Medlem
HolySimons avatar
Jag hyser ingen som helst förstående för släkter som göder sina barn med kriminella grundtankar. Hur i hela friden skulle man kunna känna förståelse för folk som hugger, förnedrar och mördar folk?

Ok att du må ha skött dig. Helt ok. Men din familj och dina släktingar har inte gjort det. Det sunda vore väl att ta avstånd från dem istället för att önska vår förståelse.
Citera
2008-06-23, 23:38
Medlem
HolySimons avatar
Här finns alla Weissbrodt i landet. Äldst först.

1. Greta Eugenia Weissbrodt
S:t Persgatan 134, 602 30 Norrköping
Fyller 98 år om 229 dagar, född den 7 februari 1911

2. Gunvor Florice Elisabet Weissbrodt
Storgatan 24 1 TR, 643 30 Vingåker
Fyller 81 år om 231 dagar, född den 9 februari 1928

3. Edit Marie-Louise Weissbrodt
Sågaregränd 5, 603 58 Norrköping
Fyller 74 år om 168 dagar, född den 8 december 1934

4. Flori Ingegärd Fälth Weissbrodt
Köpmansgatan 89 3 TR, 269 32 Båstad
Fyller 70 år om 186 dagar, född den 26 december 1938

5. Kerstin Florice Weissbrodt Hall
Alngatan 2, 736 32 Kungsör
Fyller 53 år om 216 dagar, född den 25 januari 1956

6. Pierre Keith Weissbrodt
Norra Infartsgatan 22 A vån 1, 261 40 Landskrona
Fyller 50 år om 70 dagar, född den 1 september 1958

7. Lillebill Edvardsdotter Weissbrodt
Ängelholmsvägen 2, 269 31 Båstad
Fyller 46 år om 262 dagar, född den 12 mars 1963

8. Ros-Marie Weissbrodt
Skelderhusvägen 56, 266 94 Munka-Ljungby
Fyller 46 år om 340 dagar, född den 29 maj 1963

9. My Anna Esther Weissbrodt
Veingevägen 12 D, 312 45 Veinge
Fyller 28 år om 317 dagar, född den 6 maj 1981

10. Karin Agnes Weissbrodt Hall
Drottninggatan 9 A, 736 31 Kungsör
Fyller 26 år om 345 dagar, född den 3 juni 1983

11. Rebecca Miriam Roxanna Weissbrodt
Algatan 17, 231 42 Trelleborg
Fyller 24 år om 17 dagar, född den 10 juli 1984

12. Paul Jonas Weissbrodt Hall
Alngatan 2, 736 32 Kungsör
Fyller 24 år om 268 dagar, född den 18 mars 1985

13. Stephanie Jasmine Weissbrodt
August Bondesons väg 1, 311 45 Falkenberg
Fyller 21 år om 331 dagar, född den 20 maj 1988
Citera
2008-06-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Jag hyser ingen som helst förstående för släkter som göder sina barn med kriminella grundtankar. Hur i hela friden skulle man kunna känna förståelse för folk som hugger, förnedrar och mördar folk?

Ok att du må ha skött dig. Helt ok. Men din familj och dina släktingar har inte gjort det. Det sunda vore väl att ta avstånd från dem istället för att önska vår förståelse.

Jag har tagit avstånd från den delen av min släkt helt och hållet. Däremot så förklarar du precis själv problematiken i det som föregående användare skrivit. Det e helt rätt att det är förkastligt att just "göda" barn med kriminella grundtankar....

Det e precis som barnen som jag önskar förståelse för. De barn som vuxit upp med värderingar annerlunda än våra, kommer också ha det som vuxna, och har på så sätt lättare till exempel kriminalitet, om det nu är det som har varit problemet. På samma sätt som att de som vuxit upp i en familj där pappan misshandlat kvinnan har närmare till att tycka att det är "ok".

Att se människor som genomgående onda, tycker jag är ett direkt farligt synsätt.
Citera
2008-06-27, 00:58
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Jag har tagit avstånd från den delen av min släkt helt och hållet. Däremot så förklarar du precis själv problematiken i det som föregående användare skrivit. Det e helt rätt att det är förkastligt att just "göda" barn med kriminella grundtankar....

Det e precis som barnen som jag önskar förståelse för. De barn som vuxit upp med värderingar annerlunda än våra, kommer också ha det som vuxna, och har på så sätt lättare till exempel kriminalitet, om det nu är det som har varit problemet. På samma sätt som att de som vuxit upp i en familj där pappan misshandlat kvinnan har närmare till att tycka att det är "ok".

Att se människor som genomgående onda, tycker jag är ett direkt farligt synsätt.

Klart det finns onda människor, precis som det finns goda. Det är däremot farligt att inte inse detta och skylla allt på andra, samhället etc.
Ett samhälle som inte utrotar det onda kommer snart bli ett farligt och ont samhälle.
Om en bonde inte rensar ut ogräset, så kommer ogräset ta över. Så enkelt är det.
Citera
2008-09-19, 09:23
Medlem
Wei

Tycker det är förskräckligt att hänga ut alla adresser till alla Weissbrodt i landet. Många av dessa har inte ens nåt samröre med de "onda" Weissbrodt. Tänk på att bla Keith har tagit det namnet och att de övriga Weissbrodt inte har nåt med honom/de att göra. Jag vet att de inte vill ha sina adresser där så jag hoppas de försvinner härifrån
Citera
2008-09-19, 11:18
Medlem
kaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa-Varg
Tycker det är förskräckligt att hänga ut alla adresser till alla Weissbrodt i landet. Många av dessa har inte ens nåt samröre med de "onda" Weissbrodt. Tänk på att bla Keith har tagit det namnet och att de övriga Weissbrodt inte har nåt med honom/de att göra. Jag vet att de inte vill ha sina adresser där så jag hoppas de försvinner härifrån
Hänga ut och hänga ut... Sök på Eniro så får du samma resultat....
Citera
2008-09-19, 12:27
Medlem
charlieparkers avatar
Mig verligen får man inte ta ett ovanligt släktmamn hursomhelst. De måste ha någon anknytning till namnet, ex någon tidigare familjemedlem som hetat så. Någon som kan vidareutveckla?
Citera
2008-09-19, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Mig verligen får man inte ta ett ovanligt släktmamn hursomhelst. De måste ha någon anknytning till namnet, ex någon tidigare familjemedlem som hetat så. Någon som kan vidareutveckla?

Helt korrekt! Man måste ha ett koppling till ett efternamn. Kan vara släktnamn och det godtages ej precis som af, och von ej heller godtages, ganska enkl regler, alltså måste han ha varit i släkskap med detta namn han tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in