Läskiga saker är bra, kanske finns en tråd för det men eftersom tandfén här ovan postade sin upplevelse kan man väl fortsätta?
Det läskigaste jag vet är en dröm jag alltid haft och drömmer fortfarande. Det händer inte lika ofta men när det väl händer spelar det ingen roll. jag är inte speciellt feg av mig, är en människa som är ganska framåt och så där.
Den här drömmen är dock obeskrivligt kuslig, det blir ju inte värre av att jag drömmer den flera gånger och att jag alltid drömt den.
I drömmen befinner jag mig mitt i en skog. Det är ingen vanlig skog så till vida att de stigar som finns är de enda platserna man kan röra sig på eftersom träden i övrigt växer så pass tätt att man inte kan gå in mellan stammarna. Det är som en vägg bestående av träd. Jag väljer olika stigar att gå i olika versioner av drömmen och så vitt jag vet har jag redan valt alla för jag vet inte om där finns fler och det är bara återkommande val som inträffar.
En av stigarna leder till en strand, i drömmen simmar jag ut i vattnet och blir där dräpt av en tjur som följer efter ut i vattnet och ja, dödar mig. Det är då jag vaknar, när jag dör i drömmen. En annan stig leder till en stor äng, men dit ut hinner jag aldrig ta mig eftersom träden i slutet av den stigen börjar röra på sig och stryper mig. Sånna saker sker i slutet på alla stigar utom en, den leder till en gård som i verkligheten är bebodd av mina kusiner och deras familj. Jag vet inte hur det går till men de gånger jag i drömmen valt den stigen hamnar jag plötsligt inne i huset. Där ser ut exakt som det gör i verkligheten förutom en sak. Ett av rummen som förr var min kusin Oscars rum är istället ett kontor av något slag. Vid skrivbordet sitter en man och jag måste alltid krypa förbi den dörröppningen för det är en dålig sak om han ser mig. Han ser mig dock alltid. Jag har aldrig sett den mannen i verkligheten men han ser alltid likadan ut, jag orkar inte riktigt beskriva honom men det är liksom inte någon skräckfilmsfigur vi snackar om utan en helt vanlig man som ser ut som en man som sitter och jobbar på sitt kontor. Han tittar alltid upp när man är halvägs och passar på att snegla in mot honom. Man möter hans blick och sen vaknar man. Helsjukt och jävligt läskigt. Bildspråket i drömmen är inte läskigt i sig, det är mest det att den verkar full av symbolik jag inte förstår mig på och att jag drömmer den om och om igen. Det känns som om den fortsätter tills jag gör det som den vill att jag skall göra, den har trappat av på sistone så om det betyder något vet jag inte. Kan ju ha varit en varning som inte är lika stark längre, ni vet som när man leker Fågel, Fisk eller Mittemellan och när någon säger att det bränns eller så. Men jag vet inte.
Om någon är bra på drömtydande eller liknande får ni gärna höra av er, kan beskriva mycket mer ingående än så här men det kändes lite onödigt.
Ja, så är det i alla fall, min läskiga grej.
Får gåshud bara av att skriva om det...
- Shultzeman