2008-05-29, 20:05
Medlem
Hejsan1s avatar
Hej,
jag vill konvertera FLAC till mp3 och jag vet förstås hur man gör, men problemet är:
Jag ska konvertera ganska mycket (kanske 50-60 album) och jag vill få dem med samma upplägg så att säga. Alltså att jag kan sätta igång konverteringen och gå därifrån så ordnar den upp allting i samma mappar som det ligger i nu fast i mp3-format då.
Har hittils använt All2Lame och Foobar men lyckas inte göra detta med något av dem. Känns lite jobbigt att sitta och sortera in alla låtar i rätt mapp efteråt, eller att bara konvertera ett album i taget. Några tips?
Citera
2008-05-29, 20:15
Bannlyst
Programmet "Switch" från NCH Software har en funktion så att du kan få mp3-filerna att lägga sig i samma mapp/mappar som FLAC-filerna ligger i, sen är det bara att ta bort FLAC-filerna. Men det fungerar ju förstås inte så bra om du ska spara dem också.
Det var i alla fall allt jag kom på, på direkten.

Lova att du konverterar till 320 kbps, och inget sämre!
Citera
2008-05-29, 22:02
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korafe
Programmet "Switch" från NCH Software har en funktion så att du kan få mp3-filerna att lägga sig i samma mapp/mappar som FLAC-filerna ligger i, sen är det bara att ta bort FLAC-filerna. Men det fungerar ju förstås inte så bra om du ska spara dem också.
Det var i alla fall allt jag kom på, på direkten.

Lova att du konverterar till 320 kbps, och inget sämre!

Ja tyvärr så var tanken att spara FLAC också! Typiskt att det aldrig finns den programvara man vill ha ;>
Citera
2008-05-29, 22:04
Medlem
SchackMatts avatar
dBpoweramp är nog vad du är ute efter.
Citera
2008-05-29, 22:05
Medlem
West-ens avatar
MediaCoder Audio Edition klarar dina krav, dessutom är det gratis.
http://mediacoder.sourceforge.net/mi...0.6.1.4111.exe (32bit)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in