<tiltar huvudet lite snett i>
Citat:
På ett av de sista ställena på jorden som försvarar "Information wants to be free" kommer du dragandes med detta... Antar att du menar att alternativet till att besvara könsfrågan är livslång banning eller?
Euhem, jag vet inte om jag själv var otydlig på något sätt. Detta är frivillig statistik, antingen deltar du i den eller inte. Deltar du inte vet jag inte varför personen i fråga skulle bli bannad? Går lite mot konceptet "frivillig statistik" även om den formuleringen kanske är luddig. Kanske skulle benämt topic "friviligt deltagande i statistik".
Citat:
Speciellt din 4a är motbjudande.
Att jag ens valde att nämna och ta upp det är för att fånga troll med lite heder? Blir ett troll påkommet innan han äns gjort sitt illdåd kanske han väljer att inte alls sabba eller sprida disinformation? Vidare kan jag utveckla alternativ 3, som jag antar du skulle tryckt på om du ens tryckt alls, som helt enkelt är synonymt med att "jag är helt emot både kartläggning av kön i olika grupper av forum här på FB". Uppenbarligen är då också ett utmärkt sätt påvisa missnöje om en hel del skulle 'rösta' på den.
Citat:
Förutom det är du dålig statistiker. Du förutsätter att ingen deltar i mer än tre forum för det funkar ju inte om alla röstar i allt.
För att citera mig själv:
"Givetvis funkar det inte om alla röstar inom alla grupper så någon form av system med "max 3 röster på konto" eller liknande."
Jag hoppades på att min osäkerhet på exakt hur många röster man borde få lägga i de olika delarna av FB med att skriva "eller liknande". Bara det faktum att jag öppet visar mig okunnig att på optimalt sätt eller äns tillnärmelsevis optimalt sätt föra statistiken indikerar väl att jag redan vet om att jag är dålig statistiker samt att jag inte försöker dölja det? Vilket i sin tur leder mig till att tro att du är sur/inte läser ordentligt och reflekterar över det/helt enkelt ute efter att såra, förnedra och trycka ned. Berätta gärna efter hur du motiverar det, ogillar när argumentation förs klart visade känslor eller oväsentligheter i syfte att smutskasta och svärta ned den andra debattören.
Citat:
Ovanpå det skriver du om "anonym undersökning" och sedan skriver du under 4 om att man ska bli påkommen. Snacka om icke-anonymitet. Hurvens. Ska du logga IP och köra en massiv körning mot DNA-register för att könsbestämma också?
Alternativ fyra som jag beskrev tidigare var endast ämnat för troll som vill sprida disinformation i jakt på statistik kunskap, i det här fallet. Är man så 'äcklad' eller negativt inställd till hela idén så tycker jag man väljer att helt enkelt inte bocka för något av alternativen alls.
Antigen kan fler annan användare bekräfta det demiurg2 skrev att hela idén är katastrof och jag skall inse att jag ensam, generalisering, tycker det vore intressant att kartlägga hur ration mellan man/kille kontra diskussions-ämne är.
I förbigående kan jag väl nämna att jag själv tror det skulle vara bäst att 'testköra' pollen i ett forum bara för att känna av hur det funkar och sedan slänga idén eller köra vidare på den (: