2008-03-10, 00:56
Medlem
Nu är det dags!

Så dåligt som jag mår nu har jag nog aldrig mått i hela mitt liv. Ligger hemma hos mina föräldrar, deprimerad, kämpar mot alla demoner som finns. Jag skär mig inte längre, jag missbrukar inte längre (meds, droger, mat, u name it). Har dessutom världens feber och antagligen en begynnande lunginflammation.. Dessutom svåra problem med ett diskbråck. Och mitt förhållande med världens bästa kille tog slut för ett tag sen. Men röker fortfarande fast jag hostar lungorna ur mig =/ Så jävla dumt att det finns ju inte liksom..

Så tänkte jag, att nu när jag ändå ligger på botten och krälar så kan jag ju må lite dåligt till ett tag, det gör ju inte direkt någon skillnad. Och när jag snubblade på den här tråden så fick jag fanimej motivation! Så nu har jag slängt alla ciggpaket och har bara en enda ynklig cigarett kvar. Och den ska jag ut och ta efter jag postat det här inlägget. Jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig nu.. Har rökt sen jag var 13 och ska fylla 24 snart. Haft några få uppehåll och många misslyckade rökstopp. Men nu får det vara nog! Vet inte ännu om jag ska köra cold turkey (föredrar nog det) eller nikotinhjälpmedel (fast känns det inte som man fokuserar mer på beroendet då? kanske är lättare att inte påminnas av cigg än att sätta på plåster eller tugga tuggummi stup i kvarten?) bara en tanke, big ups till alla som lyckats sluta, med eller utan hjälp av nikotin!

well, då kör jag då! =) =) =)

önska mig lycka till!!
//dreadful_divine

ps. beställt boken av allen carr med. d.s
Citera
2008-03-10, 07:57
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadful_Divine
Så dåligt som jag mår nu har jag nog aldrig mått i hela mitt liv. Ligger hemma hos mina föräldrar, deprimerad, kämpar mot alla demoner som finns. Jag skär mig inte längre, jag missbrukar inte längre (meds, droger, mat, u name it). Har dessutom världens feber och antagligen en begynnande lunginflammation.. Dessutom svåra problem med ett diskbråck. Och mitt förhållande med världens bästa kille tog slut för ett tag sen. Men röker fortfarande fast jag hostar lungorna ur mig =/ Så jävla dumt att det finns ju inte liksom..

Så tänkte jag, att nu när jag ändå ligger på botten och krälar så kan jag ju må lite dåligt till ett tag, det gör ju inte direkt någon skillnad. Och när jag snubblade på den här tråden så fick jag fanimej motivation! Så nu har jag slängt alla ciggpaket och har bara en enda ynklig cigarett kvar. Och den ska jag ut och ta efter jag postat det här inlägget. Jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig nu.. Har rökt sen jag var 13 och ska fylla 24 snart. Haft några få uppehåll och många misslyckade rökstopp. Men nu får det vara nog! Vet inte ännu om jag ska köra cold turkey (föredrar nog det) eller nikotinhjälpmedel (fast känns det inte som man fokuserar mer på beroendet då? kanske är lättare att inte påminnas av cigg än att sätta på plåster eller tugga tuggummi stup i kvarten?) bara en tanke, big ups till alla som lyckats sluta, med eller utan hjälp av nikotin!

well, då kör jag då! =) =) =)

önska mig lycka till!!
//dreadful_divine

Kör cold turkey, köp en boxboll och börja hata ALLT.
Bra att du köpt boken.
Lycka till!
Citera
2008-03-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ett tips som verkar fungera är:

Skaffa en REJÄL hosta. En sån där man hostar lungorna ur sej var femte minut. En sån som inte går över utan KNARK-hostmedicin från läkare.

En sån som får alla ens smaklökar att fuckas upp helt så ingenting smakar gott.

Då är det jävlar i mej ingen svårighet att låta bli att röka. För varje gång man försöker, så
1. Smakar det skit i munnen (tänk vidbränd ärtsoppa)
2. Hostar man så det bultar i pannan

Funkade inte det minsta på mig.
Hade bronkit flera gånger och torrhostade upp lungorna när jag försökte röka. Men det gick att döva genom att dricka hostmedicin som vatten. Gärna opiumbaserad om sådan gick att få tag på. Så gällde det att suga försiktigt på ciggen...
Jag lyckades tom få bronkithosta att läka ut helt utan att skära ner det minsta på cigaretter, bara höja intaget av hostmedicin. Gjorde om konststycket 3-4 gånger.
Förkyld så inget smakar nåt? Who cares. Jag är minsann inte den som ger mig i första taget.

Så jävla glad att jag lyckades sluta innan bronkiten blev kronisk.
Citera
2008-03-12, 04:42
Medlem
Citat:

önska mig lycka till!!
//dreadful_divine

Eeeeeeey!!! Lycka till!!! Go cold turkey - och hitta nåt annat att lägga rastlösheten på. Börja träna tex. Du kommer få en massa jobbig överskottsenergi annars...
Fet rumpspark! ...och kom hit och avreagera dig om det behövs. Thats what we are here for!
Citera
2008-03-12, 17:38
Medlem
Dag 3

Ligger fortfarande däckad för 6e dagen i feber och äcklig hosta, men - inte en enda cigg på 3 dagar! det enda jag tagit var ett enda nikotintuggummi igår när jag nästan fick panik av att vara utan cigg, funkar ganska bra att ta precis när man tror att man ska dö bara =P

blir nog lite lättare sen när jag är frisk och får känna hur det är att gå ut på promenader och sånt =) Det känns som jag ska klara det den här gången faktiskt, kanske ska vara lite tacksam att jag är sjuk och ändå inte skulle orka dra och köpa

hur går det för alla andra nu då? låt inte tråden dö ut, den behövs!
Citera
2008-03-14, 12:25
Bannlyst
Äntligen fri

Jag vill bara skryta om att jag vart fri sedan typ januari
Lycka till till alla ni andra som försöker
Citera
2008-03-16, 14:42
Medlem
Easy-Ls avatar
jag slutade en vecka innan nyår, cold turkey.
men dum som jag var började jag röka igen när det tog slut mellan mig och min kille.
Nu har jag iaf varit rökfri sen i torsdags, jävligt röksugen och irriterad men det är bara att härda ut...
Citera
2008-03-17, 12:10
Medlem
Snövits avatar
Citat:
- inte en enda cigg på 3 dagar!

Bra jobbat kör på. Jag har klarat mig i över två månader nu och det är skitskönt att vara rökfri även om det är skittsvårt när man är lite tankad som jag var i helgen.
Citera
2008-03-20, 11:00
Moderator
^Eazs avatar
Ja.

Då var det dags att sluta röka. Bestämde mig imorse, att imorgon långfredag är min sista dag som rökare.

Jag har rökt sen jag var 15, vilket då blir lite mer än hälften av mitt liv.

För 5 år sedan "slutade" jag, och höll upp i 11månader, men började så jävla korkat igen, efter det att jag köpt ett litet paket cigg när jag var uttråkad på en flygplats... Sen var jag fast igen.

Men nu jävlar. Ciggen kostar €7.45 på Irland, så kommer spara en hel del pengar. Men jävlar va svårt det kommer vara att inte ta den där första ciggen i sängen på morgonen..

Vet hur stirrig jag varit om jag haft slut på cigg runt 01 på natten och inget ställe är öppet förrän när man går till jobbet på morgonen.

Så, imorgon gäller det.
Stackars de jag delar hus med, kommer vara en ren plåga att umgås med, en av dem är rökare. Den andra slutade för 2 veckor sedan, vilket har motiverat mig en hel del också.

Så, återkommer imorgon. Och sen kommer jag nog hit igen varje dag och spyr galla över er alla också. Hoppas ni har överseende med detta.
Citera
2008-03-21, 11:41
Bannlyst
Gå till en doktor och få Zyban utskrivet om du vill sluta röka! Fyfan vad bra det är! Jag har vart rökfri sen i måndagsmorse nu. Inte ett enda bloss. Känner inte ens suget efter en cigg. Och jag rökte ändå ett och halvt paket om dan fram till i måndags.

Fan vad skönt att slippa skiten!
Citera
2008-03-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Gå till en doktor och få Zyban utskrivet om du vill sluta röka! Fyfan vad bra det är! Jag har vart rökfri sen i måndagsmorse nu. Inte ett enda bloss. Känner inte ens suget efter en cigg. Och jag rökte ändå ett och halvt paket om dan fram till i måndags.

Fan vad skönt att slippa skiten!

Och det som är ännu roligare är att Champix är tjugo ggr bättre än zyban! Jag har använt båda och visst, jag tyckte att zyban funkade ganska bra, men champix var fan otroligt.
Citera
2008-03-21, 23:49
Medlem
Drunkpunks avatar
Har lagt ner ciggen nu, gick förvånandsvärt lätt. Tyvärr började jag snusa istället.. Iallafall en liten förbättring om man tänker på hälsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in