• 1
  • 2
2008-03-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Ett år efter den 29:de är den 1:a mars. Logik.
fel. räkna om, räkna rätt.
Citera
2008-03-09, 19:45
Medlem
joppes avatar
1. mars är det officiella datumet. 28 är dagen innan ungen blev född.
Citera
2008-03-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
1. mars är det officiella datumet. 28 är dagen innan ungen blev född.

Men den första mars är dagen efter ungen blev född. Det är just därför detta "problem" finns.
Citera
2008-03-09, 19:52
Medlem
Nej jävlar, min fru ska inte föda någon unge den 29 Februari. Så fan heller. Trycker det mot all förmodan på den dagen, så får hon allt ta och knipa igen någa timmar till.
Citera
2008-03-09, 19:56
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Men den första mars är dagen efter ungen blev född. Det är just därför detta "problem" finns.

Hela meningen med att fira födselsdagen är att fira att det har gått så och så många år efter att någon föddes. Firar man det den 1 mars, så har ungen left de år man firar. Firar man det den 28 stämmer det inte.

Man kan inte säga att någon är tio år när den inte har levt 10 år. Firar man det den 1 mars är man säker på att ungen har levt minst de år man firar.
Citera
2008-03-09, 19:58
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Nej jävlar, min fru ska inte föda någon unge den 29 Februari. Så fan heller. Trycker det mot all förmodan på den dagen, så får hon allt ta och knipa igen någa timmar till.

Så är det även hemma hos oss. Frugan ska föda i slutet av april. Inte en jävla chans att jag låter henne föda på proletarernas dag den 1a maj. Min dotter ska inte förknippas med facket och annat jävulskap.

Frugan får knipa ihop.
Citera
2008-03-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Så är det även hemma hos oss. Frugan ska föda i slutet av april. Inte en jävla chans att jag låter henne föda på proletarernas dag den 1a maj. Min dotter ska inte förknippas med facket och annat jävulskap.

Frugan får knipa ihop.

Det blir till att planera älskoget så att födelse den dagen är bortom all sannolikhet!

EDIT: Nu såg jag att hon redan var gravid. Japp, det är bara till och knipa för'na.
Senast redigerad av mojah 2008-03-09 kl. 21:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in