• 1
  • 2
2002-10-21, 10:11
Medlem
Ok, kanske inga mästerverk, men helt ok matinéäventyr för "hela familjen" som det heter. Postman innehåller grovt patetiska scener, typ Kevin Costner i slow motion - men sådana patetikscener finns å andra sidan i klassiska familjen-machan-avsnitt som är hur bra som helst.

Överlag är Postman en sådan typ av brett upplagd äventyrsskildring av den typ som jag skulle vilja se lite oftare..framförallt handlingen, förlagt i en förlorad civilisation, tyckte jag var fantasifull. Kul som motvikt mot alla trista action/terrorist/spion-rullar som finns hur många som helst av

Synd bara att jag är en av de typ tre personer i världen som uppskattar denna film
Citera
2002-10-21, 12:29
Awaiting Email Confirmation
ja, du är nog den enda.....
Citera
2002-10-21, 13:54
Medlem
Jag gillade iaf Postman, Waterworld har jag inte sett än.
Citera
2002-10-21, 14:43
Bannlyst
Waterworld var rätt cool...
Citera
2002-10-21, 16:47
Medlem
Det enda som var bra med någon av dem var miljöerna. Post-apocalyps rockar!
Särskilt Postman blev en besvikelse. Den började ganska lovande, men sjönk sedan som en sten. Waterworld var väl halvbra rätt igenom, jag föredrar öken framför hav. Mad Max, där har vi underhållande film. Fler sådana filmer skulle inte vara fel. Gärna med bättre manus, eftersom Mad Max-serien brister en hel del där.
Citera
2002-10-21, 16:52
Medlem
Jag TROR att jag sett första mad max-filmen, men den var inte sådär som jag hade för mig att Mad max var, ni vet, svarta läderkläder och jeepar med granatkastare i öknen - utan mer som en våldsam 70-tlasoadmovie.. men jag kanske sett en annan mad max.. vad tror ni? var första filmen sådär framtidsspacead den med?
Citera
2002-10-21, 17:10
Medlem
hallonkungens avatar
Första Mad Max utspelar sig i en nära framtid, dvs innan apokalypsen och inte den dom kör trucks i öknen med. Lite långsammare tempo, och Lizzie från Kvinnofängelset spelar en kärring med hagelbössa i den!
Citera
2002-10-21, 23:33
Medlem
De Larges avatar
Waterworld är bra 6 av 10
Citera
2002-10-22, 00:10
Medlem
Roger Pontares avatar
Waterworld är helt ok, men Mad Max filmerna är grymma...
Citera
2002-10-22, 03:22
Medlem
japp

Jag instämmer med tidigare inlägg att Waterworld är en snarlik kopia av Mad Max, för övrigt väldigt sjysta rullar, och Postman var ju bara skit. Waterworld däremot var hyfsad, på gränsen till icke godkänd.
Citera
2002-10-22, 09:46
Medlem
Jag erkänner! Jag gillade både Postman OCH Waterworld. OK, kanske inte världens bästa filmer, men visst fan är dom bättre än Titanic (där man vet att båtfan kommer att sjunka och bara vänta på det i 3 timmar). En annan grej som kanske påverkar mig är att jag väntade med att se dom till dom kom på tv så man slapp betala.
Citera
2002-10-22, 12:49
Medlem
Du är inte ensam ska jag säga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem