• 1
  • 2
2007-07-26, 21:54
Medlem
Bopos avatar
hej!

Köpte en LCD tv idag och har kopplat den till datorn med hjälp av en VGA kabel och det funkar. Men jag får inget ljud från TV:n utan bara från datorn. Är det nån inställning man ska göra i windows (vista) eller ger VGA kablar bara bild och inget ljud? I så fall ljug hon i butiken för mig.

MVH
Citera
2007-07-26, 21:56
Medlem
du måste ha en audiokabel
Citera
2007-07-26, 21:57
Medlem
Balthazaer-s avatar
VGA-kablar ger inte ljud.
Citera
2007-07-26, 21:59
Medlem
Bopos avatar
Ok jag misstänkte det, jävla hora i butiken ljög mig rätt i ansiktet
Citera
2007-07-26, 22:05
Medlem
sparlunds avatar
Självfallet går det inte ljud från grafikkortet där du sätter VGA-kabeln. Snubben gav dig säkert fel, man brukar få en kabel som sitter i tv-out hålet, och som i slutändan har två utgångar där en är för bilden och en är för ljudet. Så var det iaf för mig om jag inte minns fel.
Citera
2007-07-26, 22:37
Medlem
azzkicks avatar
LOL!!
så går d om man köper teknik av brudar Ghehe!
Citera
2007-07-26, 22:41
Medlem
sparlunds avatar
Har facktist aldrig sett en brud i en teknik-affär när jag tänker efter Lite skumt tycker man..
Citera
2007-07-26, 23:32
Medlem
Xirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Har facktist aldrig sett en brud i en teknik-affär när jag tänker efter Lite skumt tycker man..

Brukar ofta vara brudar vid vitvaru avdelningen, dom är bra på spisar har jag hört.
Citera
2007-07-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Självfallet går det inte ljud från grafikkortet där du sätter VGA-kabeln. Snubben gav dig säkert fel, man brukar få en kabel som sitter i tv-out hålet, och som i slutändan har två utgångar där en är för bilden och en är för ljudet. Så var det iaf för mig om jag inte minns fel.
Det där är fel,det ska du inte ha.VGA-kabel är helt klart bäst men du ska förmodligen ha en 3,5mm audio-kabel.
Citera
2007-07-27, 17:54
Medlem
azzkicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polkus
Det där är fel,det ska du inte ha.VGA-kabel är helt klart bäst men du ska förmodligen ha en 3,5mm audio-kabel.
Fel har du dvi-d på datorn å en hdmi på tvn ska du ha en skärmad guldplaterad dvi-hdmi kabel då e d bäst!
Citera
2007-07-27, 18:14
Medlem
Cap&Fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzkick
Fel har du dvi-d på datorn å en hdmi på tvn ska du ha en skärmad guldplaterad dvi-hdmi kabel då e d bäst!

Fel, du bör ha en vanlig skärmad kabel av bättre kvalité, undvik guldpletering om du inte vill ha med oxidering att göra. Vissa metaller passar inte så bra ihop.
Citera
2007-07-27, 19:37
Medlem
sparlunds avatar
Guld är väl en väldigt bra ledare vilket borde leta till bättre bild? Och om du tar ut den emellan användning skulle jag tro att oxidering inte är ngn fara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in