2012-03-02, 22:23
Medlem
Vackra kvinnor , allmänt rätt gott rykte, tror aldrig jag hört en svensk använda iranier som ett skällsord någon gång (Tillskillnad från många andra folk i mellanöstern tyvärr).

Ett stort plus i kanten är att senaste gången jag behövde lappas ihop på sjukan så tog en iransk läkare hand om mig, utan att ställa massa dumma frågor och vara allmänt dryg. Bara en sån grej ger många plus i kanten.
2012-03-05, 05:27
Medlem
jdepps avatar
Fula och falska. Aggressiva med av många jag jag mött!!!
2012-03-05, 22:10
Medlem
Iqfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Tydligen är det så. Varför opererar ni iranier era näsor till mindre storlekar och varför bleker indier deras hudfärg? För att se mer ut som européer.

Så då anser alltså att man försöker vara "vit" så fort man opererar sig?? Vilka försöker då de Svenska kvinnorna efterlikna när dem gör tuttförstoringar om jag får fråga? Européer har inte direkt genetiskt stora bröst om man nu får dra alla över en kant. Man gör skönhetsoperationer för att man inte är nöjd med sitt utseende.Sen betyder det inte automatiskt att man vill eller försöker efterlikna en annan folkgrupp.
Med den mentaliteten kanske Iranier vill likna Kineser för dem har också små näsor

Sen så tvivlar jag på att Darius syftade på vilka gener han hade eller hur vit han var när han skrev att han var en arier i Behistun 2000+ år sedan. Det är mer en Hitler version av arier. tror jag. slå mig inte om jag har fel
2012-03-06, 01:12
Medlem
Qxxys avatar
Mycket trevligt folk, jag har redan skrivit detta men jag måste bara få dela med mig detta igen.
Lite kul att Elias, min kära sandneger, försöker smutskasta iranier fortfarande när han är en liten apa från grottan.

Jag har alltid trott att iranier måste vara perfekta, har aldrig fattat det där egentligen.
2012-03-06, 01:17
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Jag har alltid trott att iranier måste vara perfekta, har aldrig fattat det där egentligen.

Det finns ett gammalt ordspråk på persiska som jag nu inte kommer ihåg helt ordagrant men ungefär "Samla kunskap till din sista andetag, kunskap är makt". Någon annan iranier kanske kan ordspråket.

Det härstammar från tiden då Iran hade zoroastrismen som religion och filosofin att man alltid söker efter det goda i livet vilket innefattar kunskap/utbildning. Religionen uppmuntrar också att man ska ta en aktiv roll i samhället där man bor och i utformandet av sin egen framtid.
Senast redigerad av Armaiti 2012-03-06 kl. 01:22.
2012-03-08, 00:48
Moderator
Lobengulas avatar
Efter att ha diskuterat detta med andra moderatorer i Outlaw så kommer trådar som enbart har som rubrik/frågeställning:

"Tankar om xxxx", "Åsikter om xxxx" eller "Vad tycker ni om xxxx" att låsas i I&I.

Det finns ringa diskussionsvärde för I&I då man helt enkelt inte kan generalisera ett helt land/folkslag. Det blir mer likt en skvallertråd med pajkastning.

Vill ni diskutera folkslag så är Socialantropologi ett mer lämpligt forum.

Tråd låst

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in