2009-09-09, 23:52
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Brott begås ju ofta av fattiga och eftersom de kommer från fattiga länder så är det rätt självklart att de är mer benägna att göra brott. Jag har hört många som påstår att majoriteten av brottslingarna i svenska fängelser har invandrar bakgrund - men det finns absolut ingen som helst statistik på att det här skulle stämma, det är bara önsketänkande för att tillslut få invandrare att framstå som samhällets virus..

Tyvarr ar de otroligt overrepresenterade i svenska fangelser.
Det vet alla som antingen suttit pa kaken, har vanner/familj och halsat pa, eller gatt pa studiebesok.
Du har tydligen aldrig varit i ett fangelse, sa sluta babbla sa javla mycket.

ps

Hur kommer det sig att Sydost och centralasiater(vietnam, thailand, kina) inte alls ar overrepresenterade i brottsstatistiken trots fattigdom?(Speciellt Vietnam som haft forodande krig och konflikter i mer an 40 ars tid).
Citera
2009-09-09, 23:54
Medlem
Enligt mig så är rasism helt sjukt... Man kan ju inte döma alla människor inom en viss folkgrupp för att en liten grupp utmärker sig och gör massa skit.. Det är samma det som många äldre säger att ungdomar är typ farliga.. Det är för att det är dom som hittar på skit som syns.. Om "Kalle" är ute och spöar folk på stan så syns det jääävligt mycket. men om "Pelle" sitter och kollar på tv ås syns ju inte det... Men hur resonerar ni rasister då om en svensk spöar en annan människa, är alla svenskar idioter enligt er då?
Citera
2009-09-09, 23:57
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeenaa
Enligt mig så är rasism helt sjukt... Man kan ju inte döma alla människor inom en viss folkgrupp för att en liten grupp utmärker sig och gör massa skit.. Det är samma det som många äldre säger att ungdomar är typ farliga.. Det är för att det är dom som hittar på skit som syns.. Om "Kalle" är ute och spöar folk på stan så syns det jääävligt mycket. men om "Pelle" sitter och kollar på tv ås syns ju inte det... Men hur resonerar ni rasister då om en svensk spöar en annan människa, är alla svenskar idioter enligt er då?

Assa ja ba haller med dig de e sa sjukt!
HATA RASISM LOL!
Alla kommer fran samma manniska, varfor kan vi inte halla ihop och gora det basta av det?
Assa om Muhammed typ ater kebaer och achmed ranar nan betyder det att muhammed ar ranare da liksom? Sluta vara rasister och havda att 56,5% av alla valdtakter begas av personer med utlandsk bakgrund, det ar bara BRA och de ar rasister lol.
Citera
2009-09-09, 23:58
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
...Men hur resonerar ni rasister då om en svensk spöar en annan människa, är alla svenskar idioter enligt er då?
10000-1 till invandrarna?
Citera
2009-09-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Brott begås ju ofta av fattiga och eftersom de kommer från fattiga länder så är det rätt självklart att de är mer benägna att göra brott. Jag har hört många som påstår att majoriteten av brottslingarna i svenska fängelser har invandrar bakgrund - men det finns absolut ingen som helst statistik på att det här skulle stämma, det är bara önsketänkande för att tillslut få invandrare att framstå som samhällets virus..

Jag har fått det bekräftat av en bekant som jobbar på ett häkte. Jag tror nog hon har vetskap om fängelser också.

Men anta att det ÄR sant. Vad har du att säga om att majoriteten av fängelserna/häktena består av inlåsta invandrare från mellanöstern, anser du fortfarande att det är rimligt att ta in flera?

givetvis finns det flera invandrare från mellanöstern som sköter sig bättre än flera svenskar.
Såhär tänker jag(OBS: siffrorna är från personlig uppfattning och ska inte tolkas som statistik): Om man tar in 1 invandrare från mellanöstern som sköter sig, och bidrar till samhället med ett jobb och betalar skatt. så får man med 9 stycken som inte gör det. I slutändan kommer inte det att funka eftersom många av dom inte klarar att komma in i den svenska kulturen.
Citera
2009-09-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Assa ja ba haller med dig de e sa sjukt!
HATA RASISM LOL!
Alla kommer fran samma manniska, varfor kan vi inte halla ihop och gora det basta av det?
Assa om Muhammed typ ater kebaer och achmed ranar nan betyder det att muhammed ar ranare da liksom? Sluta vara rasister och havda att 56,5% av alla valdtakter begas av personer med utlandsk bakgrund, det ar bara BRA och de ar rasister lol.

Tack! Äntligen ngn vettig människa..
Citera
2009-09-10, 00:00
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är väl rasist eftersom jag anser att vissa kulturer generellt sett står över andra.
Det roliga är ju att jag tycker det finns kulturer som även står över Sverige(är svensk själv) också, men det verkar aldrig vara en förmildrande omständighet när man diskuterar med pkmaffian.

Att jag tycker som jag gör är baserat på egna upplevelser, statistik som förs av FN(där Sverige allt som oftast ligger i topp vad gäller de positiva aspekterna på ett samhälle), den positiva bilden de flesta utomlands verkar ha av svenskar(vi är inte bara lyckade, vi är även snygga och trevliga), att vi ligger långt före när det gäller jämställdhet tycker jag är bra, vi är solidariska och medkännande(vilket folk tyvärr har utnyttjat till max).

Sverige är helt enkelt mer eller mindre ett paradis jämfört med hur det ser ut i en stor del av världen. Det är jag stolt över och jag anser att i princip alla länder under ekvatorn står under oss vad gäller nästan allt.

Klart slut.
Varför är det så viktigt att stå över andra?
Citera
2009-09-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
10000-1 till invandrarna?

huh?
Citera
2009-09-10, 00:02
Medlem
Jag är inte rasist i en klassisk korrekt bemärkelse. Dock uppfattas jag säkert som rasse enligt den felaktiga moderna tolkningen. Varje folk ska leva inom sina respektive nationer med sin egen sort. Det är alltid bäst så. Svarta och gula har generellt olika naturliga preferenser och ska behandlas därefter, men dom ska inte behandlas sämre pga deras ursprung. Alla är inte värda lika mycket med dom är alla värda att respekteras och har alla rätt till värdiga liv i sina egna länder.
Citera
2009-09-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gramligr-Braend
Jag är inte rasist i en klassisk korrekt bemärkelse. Dock uppfattas jag säkert som rasse enligt den felaktiga moderna tolkningen. Varje folk ska leva inom sina respektive nationer med sin egen sort. Det är alltid bäst så. Svarta och gula har generellt olika naturliga preferenser och ska behandlas därefter, men dom ska inte behandlas sämre pga deras ursprung. Alla är inte värda lika mycket med dom är alla värda att respekteras och har alla rätt till värdiga liv i sina egna länder.

delvis håller jag med dig.. Alltså jag tror nog att man trivs bäst i sitt eget land men liksom om de vill komma till Sverige så fan plus för oss, de valde vårat land framför så många andra, Är inte det bara positivt mot Sverige? Att Sverige är ett bra land..
Citera
2009-09-10, 00:06
Medlem
Citat:

Rasism har skapats av en anledning, inte av slumpen eller du kanske tror att det är ren slump?

Om majoriteten av dom svenska fängelserna består av invandrare från mellanöstern så begår dom ju givetvis fler brott?
Citera
2009-09-10, 00:06
Medlem
Citat:

"Rasism" grundar sig inte allena på blattarnas ställning i brottstatistiken. Utan är en politisering utav vetenskaplig fakta som lämnats till den vanliga människans bedömmning som ett hjälpmedel för hur denne ska uppfatta omvärlden. Det är så mycket mer än bara "ut merån!"-snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in