2009-09-08, 08:59
Medlem
MisterToms avatar
Jag ger torrfoder torrt, vilket ger bra tuggmotstånd. Plus ben i alla dess former, även dentastix men jag är mest förtjust i dentafresh som fräschar upp andedräkten.

Men att borsta hundens tänder är ovärderligt. Jag borstar ungefär tre gånger i veckan på min hund och han älskar det. Har tandkräm med kycklingsmak och han vill äta upp hela tuben...
Citera
2024-05-17, 19:10
Avslutad
Att bumpa en 14 år gammal tråd känns bra😁
Upptäckte i går att min ettåriga hund fått tandsten. Nu är inte detta min första hund men den första med tandsten och jag misstänker att det kalkrika vattnet är boven i dramat då det är min första hund på denna ort.
Hunden tuggar på allt den ser men lik förbannat kom sten.
14 år senare så bör erfarenheterna av Dentastick vara större så därför känns en bumpning rätt.
Jag köpte i dag en kartong på 28 pinnar och självklart förstår jag att det inte kommer ta bort stenen innan pinnarna är slut.
Därför vill jag gärna höra andras erfarenheter av denna produkt.
Och bara för att jag vet hur detta fungerar…. Nej, jag åker inte till en veterinär i detta skede. Hunden har ändå en höftledsröntgen att göra så om det behövs kan de ta det i samma veva.
Frågan för mig handlar bara om att förebygga nu.
Citera
2024-05-17, 19:15
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Att bumpa en 14 år gammal tråd känns bra😁
Upptäckte i går att min ettåriga hund fått tandsten. Nu är inte detta min första hund men den första med tandsten och jag misstänker att det kalkrika vattnet är boven i dramat då det är min första hund på denna ort.
Hunden tuggar på allt den ser men lik förbannat kom sten.
14 år senare så bör erfarenheterna av Dentastick vara större så därför känns en bumpning rätt.
Jag köpte i dag en kartong på 28 pinnar och självklart förstår jag att det inte kommer ta bort stenen innan pinnarna är slut.
Därför vill jag gärna höra andras erfarenheter av denna produkt.
Och bara för att jag vet hur detta fungerar…. Nej, jag åker inte till en veterinär i detta skede. Hunden har ändå en höftledsröntgen att göra så om det behövs kan de ta det i samma veva.
Frågan för mig handlar bara om att förebygga nu.

Du kan inte förebygga något den redan har fått. Plack kan borstas bort, tandsten kan inte. Dentastix är inte bättre på att ta bort tandsten än andra hårda saker hunden tuggar på.
Citera
2024-05-18, 21:37
Medlem
Nej
Det enda som verkligen fungerar mot tandsten är att borsta hundens tänder med tandborste och hundtandkräm ett par ggr i veckan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in