2009-09-07, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har tvättat mig med schampo i hela mitt liv och aldrig någonsin fått problem av det.
Sen kan jag inte svara för andra hur det är för dom.

nej det är väl klart att alla inte får problem, men det är fortfarande inte bra att göra det, dessutom ökar chansen för sjukdomar på penis avsevärt.
Citera
2009-09-07, 19:55
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Använder du tvål för ofta ökar du risken för irritationer och tvättar bort det naturliga skydd som finns där mot bakterier och svamp.

Seen at GOOGLE DOT COM

Detta visste ju jag egentligen , men tänkte mig inte för när jag skrev i all hast. Tyckte det lät mest snuskigt att utesluta tvål. Jag tror dock att detta är väldigt individuellt i så fall och säkerligen beroende på vad man använder för slags tvål. Använder själv vanlig duschcreme och har aldrig vart tillstymmelsen till irriterad. Tror att rekommendationen att inte överdriva med tvål kommer ur för flitigt användande då det väl inte är ovanligt att t ex ungdomar duschar typ 4ggr/dag, innan skolan, efter gympan, efter hockeyträningen etc. Trodde även att det mest gällde kvinnor som drabbats av svamp att lugna ner sig med tvålen och istället byta till någon mild apotekstvål... Jag tror iaf sanningen ligger någonstans mitten som vanligt... Dvs inte tvåla 4ggr/dag, men ej heller utesluta tvål helt. Jag tror dock de flesta kan använda moderata doser tvål dagligen, men är ju inte säker...
Citera
2009-09-07, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Några på FB säger att de använder bara ljummet vatten? Varför det

Det går bra med ljummet vatten ochså.

Däremot finns det ingen produktion av någonting under flänsen som fungerar anti-bakteriellt eller motverkar svamp...
Citera
2009-09-28, 18:52
Medlem
tall_marcuss avatar
En riktig karl tvättar sin kuk med såpa, ynglingar sin penis med tvål och småpojkar sin snopp med ljumet vatten.

Jag använder såpa.
Citera
2009-09-28, 21:49
Bannlyst
Jag ska nog gå över till intimtvål, även om det låter alldeles för feminint för en kille. Känner nämligen att det kliar lite för ofta på och kring brandslangen. Kan säkert bero på tvålen som jag tvättar med. Ska nog prova intimtvål alternativt bara vatten. Men det känns rätt äckligt att hoppa över tvål.
Citera
2012-11-23, 00:48
Medlem
styckets avatar
Jag har aldrig någonsin tvättat med tvål utan tvättar endast med vatten. Min flickvän klagar inte iaf och jag har aldrig haft några problem med hygienen där nere. Aldrig vågat ta tvål på ollonet faktiskt. Känns som det inte är särkilt bra.
Citera
2012-11-23, 02:40
Medlem
Veeoons avatar
Det finns intimtvål på Apoteket att köpa om man känner att det inte räcker med vatten.
Citera
2012-11-23, 09:50
Medlem
MisterToms avatar
Medicin och hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto