Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-06, 01:48
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Varför?
Majoriteten sitter ju fortfarande på XP. Även när det är så gammalt som det är.

är du full eller?
Citera
2009-09-06, 03:12
Medlem
Übergrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.FB
är du full eller?
Om DU (endast) va full så vore det din räddning, men uppenbart vet du inte vad du talar om...
Citera
2009-09-06, 05:27
Medlem
tror på succé för win 7

Jag tror win 7 blir nya XP...vista kommer dö ut fort och bli ett "windows millenium"...
Citera
2009-09-06, 06:14
Bannlyst
Jag kör med Leopard och Win7.
Jag gillade faktiskt vista om jag ska vara ärlig.. Men sen fick jag pröva på win7... vilken otrolig jävla skillnad!
Vilken snabbhet, stabilitet, grafiskt snyggt! Jag vet att Win7 blir nya Xp.
Fy fan vad bra, snyggt, stabilt och snabbt (jämfört med vista) det är!
Citera
2009-09-06, 06:39
Medlem
dobbelinas avatar
Vista kommer bli som Windows 2000, föregångaren till XP.
Skillnaden är att Vista har fått ett mycket sämre mottagande än Windows 2000 fick vid sin tid.
Tror därför Sjuan kommer blåsa bort Vista relativt snabbt från marknaden.
Citera
2009-09-06, 08:44
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag kör med Leopard och Win7.
Jag gillade faktiskt vista om jag ska vara ärlig.. Men sen fick jag pröva på win7... vilken otrolig jävla skillnad!
Vilken snabbhet, stabilitet, grafiskt snyggt! Jag vet att Win7 blir nya Xp.
Fy fan vad bra, snyggt, stabilt och snabbt (jämfört med vista) det är!

Jag har kör min Vista-installation i över ett år nu, utan att den är ostabil eller seg.
Citera
2009-09-06, 08:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Man kan väl lugnt konstatera att Vista långt ifrån blev den hit som Microsoft hade hoppats på.
Försäljningen gick knaggligt redan från första början, OS:et drogs med barnsjukdomar och var uselt optimerat.

Microsoft har ju dessutom förlängt service-, & support-tiden för XP, vilket tyder på att de vet att Vista aldrig kommer att nå någon försäljningstopp.
Och nu när Windows 7 är på intågande så lär försäljningen av Vista sjunka ytterliggare.
Har dålig koll på hur länge Microsoft tänker hålla Vista i försäljning, men personligen så tror jag dock att de snarare förr än senare kommer till insikt med att det inte är lönt att försöka kränga Vista längre.
Citera
2009-09-06, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag har kör min Vista-installation i över ett år nu, utan att den är ostabil eller seg.

Ja, det gjorde jag också. Min var också stabil och inte seg..
Det var därför jag fastnade för win7, för den är fan mycket bättre än vista.. Eftersom jag inte hade några problem med mitt vista så gillade jag verkligen hur snabbt win7 var, och hur stabilt det kändes osv osv.
Citera
2009-09-07, 01:12
Medlem
fiendes avatar
jag har kört xp i 7år och nyss gått till win7.
tycker win7 känns bättre små grejer som jag gillar.
men en grej jag inte alls gillar är nätverksdelen..

hur svårt ska det vara att sätta upp ett nätverk.

har 2 nätverkskort i datorn 1 till adsl modemet och det andra e kopplad till xbox1.jag ska ha delad anslutning med fasta ipnr men det fungerar för fan inte..
fattar inte alls vad jag håller på med bara trycker lite o kollar i oänliga menyer.

tog ca 3min att sätta med xp med win7 har jag inte klarat det än.. höll på i flera timmar till slut gav jag upp.

annars älskar jag det
Citera
2009-09-07, 01:56
Medlem
PappaTribes avatar
Windows XP släpptes för tidigt, Vista släpptes också för tidigt (Vista är dock det sämsta OS:et jag provat) Så nu windows 7, jag har provat nån beta version på en polares burk, och jag kan säga att jag hatar verkligen att man måste tänka om så mycket nu när man andvändt XP för mycke, det blir skitkrångligt att hitta olika saker när man inte är direkt expert!

Dessutom vad har egentligen Windows 7 som inte XP har förutom "grafiken"
Jag vet dock att datorn går åt helvete snabbare
Citera
2009-09-07, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.FB
är du full eller?
Är du?
Tar man sig en titt på W3Counter så ser man att Vista inte ens är i närheten av XP och att Win7 klättrar fort på listan och kommer antagligen vara förbi Vista inom några månader då det är många XP användare som kommer börja byta. Sen som någon annan sa tidigare, Vista har alltid varit dött.
Citera
2009-09-07, 06:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Precis, sen lär det dröja ett tag innan 7 är riktigt stabilt, varken vista eller xp var ju fulländade när dem släpptes.
Jag tror de allra flesta är ganska så överens om att W7 - innan det ens är officiellt släppt - är stabilare än XP nåonsin kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in