Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-05, 16:05
Medlem
Hej

Har problem med min dator. Var så att den kraschade (stod "missing operating system"). Så jag började installera om windows xp. En bit in i installationen så sa den att den inte kunde kopiera en viss fil och installationen frös. Efter detta kommer det upp ntldr is missing press ctr + alt + del to restart även om jag försöker boota windows xp skivan (även testat med en linuxskiva). Har försökt även med denna skiva: http://tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm utan resultat.

Någon som vet vad man kan göra?

Tack på förhand.
Citera
2009-09-05, 17:47
Medlem
Fan. Ingen som har aning om vad som har hänt och hur man åtgärdar det här?

Hehe, kan tillägga att det här inte har något att göra med min tidigare tråd idag om hur man öppnar datorn. Aldrig öppnat den här.
Citera
2009-09-05, 18:01
Medlem
mqas avatar
Jag hade samma problem några år sedan. Jag minns dock inte vad det berodde på, eller hur jag fixade det.

...ganska meningslöst inlägg, med andra ord.
Citera
2009-09-05, 18:04
Medlem
ischs avatar
Det är inte så att du har en gammal burk med floppy och att det sitter en i?
Citera
2009-09-05, 18:06
Medlem
prova o gå in i BIOS och kolla så rätt disk är vald som boot disk, hade precis detta problemet efter en krasch, och den hade valt en annan disk utan operativ på som boot media
Citera
2009-09-05, 18:10
Medlem
Tack för svaren.

Nej, har ingen floppy i. Ingen floppyenhet i datorn ens.

Ja, jag har kollat så att den bootar från cd/dvd först

Tror för övrigt att den är formaterad eftersom den formaterade innan jag påbörjade xpinstallationen.

Datorn har bara en hårddisk.
Citera
2009-09-08, 13:59
Medlem
Kan säga att lösningen på det här problemet var att ta ur och stoppa in ramminnena igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in