Jag har en image-fil, kan jag kopiera den till USB-sticka och boota och installera från den som om det vore en DVD? Annars har jag en extern HDD går det lika bra att köra installationen därifrån?
har letar runt på internet och tror att jag hittar hur man ska göra, ext-hdd ska vara fat32 och "active" så långt inga problem. Men när jag ska extrahera ISO filen (Windows 7) så finns det en fil, install.wim som är på ca 6.5 GB (eller nåt sånt) men FAT32 kan inte hantera filer större än 4gb!?
Jag har laddat ner windows 7 och satt in den på en extern hårdisk genom att packa upp ISOfilen med hjälp av winrar.
Jag har kopplat in hårddisken till den datorn jag vill installera windows7 på och startat igång Bios där jag angett min hitachi externa hårddisk som första val. Jag stänger av Bios och trycker på f12för att få uppmultibooten där jag väljer att starta från min extern hårddisk. Men nu tar det stopp. så fort jag klickat på enter så kommer det upp svart skärmdär det står "operating system not found".
Är det någon vänlig själ som vet hur manlöser detta problem?
Har testat att sätta in windows en gång till för att se om jag kanske gjort något fel vid kopieringen av filerna till hårddisken men så är inte fallet. Någon som vet?