• 1
  • 2
2009-11-04, 16:51
Medlem
Jag har en image-fil, kan jag kopiera den till USB-sticka och boota och installera från den som om det vore en DVD? Annars har jag en extern HDD går det lika bra att köra installationen därifrån?
Citera
2010-01-07, 00:45
Medlem
SimonSimons avatar
Vill installera win7 från extern hd
tänkte först att göra precis som en guide för usb-minne och följde denna guide:
http://www.bloggliv.se/sa-installera...ett-usb-minne/

men programmet "Windows 7 USB DVD Download Tool" hittar inte min externa hårddisk (ja jag fattar att de är för att det inte är ett usb minne).

Nån som vet hur jag ska göra?

Kan man "bränna ut" iso filen till hårddisken och bara köra?
Citera
2010-01-08, 21:29
Medlem
SimonSimons avatar
har letar runt på internet och tror att jag hittar hur man ska göra, ext-hdd ska vara fat32 och "active" så långt inga problem. Men när jag ska extrahera ISO filen (Windows 7) så finns det en fil, install.wim som är på ca 6.5 GB (eller nåt sånt) men FAT32 kan inte hantera filer större än 4gb!?
Citera
2010-01-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSimon
Kan man "bränna ut" iso filen till hårddisken och bara köra?

Packa bara upp Windows 7 Image-filen med WinZip eller WinRar till en mapp på hårddisken och starta installationen genom att köra filen setup.exe.
Citera
2011-04-10, 17:59
Bannlyst
Jag har laddat ner windows 7 och satt in den på en extern hårdisk genom att packa upp ISOfilen med hjälp av winrar.

Jag har kopplat in hårddisken till den datorn jag vill installera windows7 på och startat igång Bios där jag angett min hitachi externa hårddisk som första val. Jag stänger av Bios och trycker på f12för att få uppmultibooten där jag väljer att starta från min extern hårddisk. Men nu tar det stopp. så fort jag klickat på enter så kommer det upp svart skärmdär det står "operating system not found".

Är det någon vänlig själ som vet hur manlöser detta problem?

Har testat att sätta in windows en gång till för att se om jag kanske gjort något fel vid kopieringen av filerna till hårddisken men så är inte fallet. Någon som vet?

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in