2025-05-04, 22:45
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Vad är källan på att han är jude?

Absolut beter han sig som en jude. Notera likheten med Jonathan Unge!

Men är det på fadernet eller mödernet han har judiskt påbrå?

Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Men skojar du, halva hans grej är att han är jude.
Kolla på hans serie "mina problem" på youtube så finns ett helt avsnitt om att han är jude. Lyssnar man på poddar han är med i så säger han också att han är jude.
Jag säger EJ att det är rätt eller fel, men jude är han, en äcklig jude, säger inte att det är fel dock, men lite äckligt är det

Nu håller jag inte judar högt men du är ju bög de är mycket värre lugntsimma. Eftersom Simpas mamma är judinna så blir han automatisk jude vid födseln. Mer förstahands källa än så finns inte.

Citat:
Undviker helst att få hjärnan förorenad av denna untermensch - däremot ser jag ett värde att hålla reda på dem.

Kvarstår frågan om judenheten är på fadernet eller mödernet...

Är du dum i huvet eller. Hade hans pappa varit den med handikappet jude hade han inte varit jude.
Senast redigerad av buisnismannen 2025-05-04 kl. 22:48.
Citera
2025-05-04, 23:01
Avslutad
Citat:
Undviker helst att få hjärnan förorenad av denna untermensch - däremot ser jag ett värde att hålla reda på dem.

Kvarstår frågan om judenheten är på fadernet eller mödernet...
Ok, du vill veta, men inte ta reda på det fast det är enkelt som fan att ta reda på?

Judar är bättre än dig på att läsa böcker, och andra saker som gör att man lär sig något.
Citera
2025-05-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Nu håller jag inte judar högt men du är ju bög de är mycket värre lugntsimma. Eftersom Simpas mamma är judinna så blir han automatisk jude vid födseln. Mer förstahands källa än så finns inte.

Är du dum i huvet eller. Hade hans pappa varit den med handikappet jude hade han inte varit jude.

Vad menar du med förstahandskälla? Är du hans morsa eller vad?

Mina studier visar att det spelar ingen roll om släktskapet kommer på mödernet eller fädernet - judementaliteten lyser ändå igenom väldigt ofta. Inte alltid. De religiösa definitionerna som du refererar är för internt bruk och inget jag bryr mig om.

Jonathan Unge är ju ett intressant exempel som väl bara är några procent jude om man räknar på det. Ändå beter han sig som värsta entartete praktjuden i Weimar-Berlin i slutet av 20-talet. Samma med den här Simon. Det är fascinerande!
Senast redigerad av PeterBjorkman 2025-05-05 kl. 00:11.
Citera
2025-05-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idnwtBA
Ok, du vill veta, men inte ta reda på det fast det är enkelt som fan att ta reda på?

Judar är bättre än dig på att läsa böcker, och andra saker som gör att man lär sig något.

Hur är det enkelt?

Som sagt jag vill inte förorena hjärnan med hans äckliga poddar eller andra alster.

Nu är det ju fint att någon här har pekat ut att hans mor är judinna.

En referens eller ett efternamn på hennes släkt och/eller släkthistoria skulle också sitta fint.
Citera
2025-05-05, 02:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vad är källan på att han är jude?

Absolut beter han sig som en jude. Notera likheten med Jonathan Unge!

Men är det på fadernet eller mödernet han har judiskt påbrå?

Han är väl en halvjude?

Nåja, jag tycker han är underhållande i alla fall, han är bättre än alla(h) andra PK-komiker som finns.

Kul att se hans film, Serietecknaren. Undra om den kommer till de "vanliga" kanalerna?
Citera
2025-05-05, 12:29
Medlem
Citat:
Vad menar du med förstahandskälla? Är du hans morsa eller vad?

Mina studier visar att det spelar ingen roll om släktskapet kommer på mödernet eller fädernet - judementaliteten lyser ändå igenom väldigt ofta. Inte alltid. De religiösa definitionerna som du refererar är för internt bruk och inget jag bryr mig om.

Jonathan Unge är ju ett intressant exempel som väl bara är några procent jude om man räknar på det. Ändå beter han sig som värsta entartete praktjuden i Weimar-Berlin i slutet av 20-talet. Samma med den här Simon. Det är fascinerande!

Jonathan Unges mamma är judinna så han är 100% jude.
Simon Gärdenfors mamma är också judinna och kommer från släkten Wald. Så även han är 100% jude.

https://blogg.slaktingar.se/mangsysslaren-simon-gardenfors-svenska-forfader/

Däremot är båda av dem ihop med kvinnor som inte är judinnor så deras barn är 0% judar (om nu Gärdenfors har några barn överhuvudtaget...)
Senast redigerad av Nannegijala 2025-05-05 kl. 12:35.
Citera
2025-05-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jonathan Unges mamma är judinna så han är 100% jude.
Simon Gärdenfors mamma är också judinna och kommer från släkten Wald. Så även han är 100% jude.

https://blogg.slaktingar.se/mangsysslaren-simon-gardenfors-svenska-forfader/

Däremot är båda av dem ihop med kvinnor som inte är judinnor så deras barn är 0% judar (om nu Gärdenfors har några barn överhuvudtaget...)

Ok 25 % litauisk lumpsamlarjude och 25 % tysk jude får man anta.

När det gäller Unge så måste ju den biologiska andelen vara väsentligt lägre även om beteendet är i princip detsamma. Hans mamma Cecilia Hagen är en mycket obehaglig och osympatisk person - men rent genetiskt kan det inte finnas så väldigt hög koncentration av judegener där längre. Det är då inget som syns särskilt tydligt på någon av dem egentligen.
Citera
2025-05-12, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Snygg smal ung blondin, precis som man kan förvänta sig.

Såg Simon och henne för några veckor sen då de var och kollade på K Svenssons föreställning Eros.

Simon skrattade mycket högt många gånger åt "förkomikerna", antagligen mest för att hjälpa dem på traven. Ett sympatiskt agerande.

Räknas hon fortfarande som blondin om hennes riktiga hårfärg är brunt? Man ser att det är sönderblekt
Citera
2025-05-14, 16:38
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Man kan ju teoretiskt sett ladda ner den från Superbits men då supportar du ju å andra sidan inte hans verk. Kan man ju göra i efterhand om man gillar filmen i och för sig

Någon som sett den? Bra?

Jag tyckte den var sevärd. Själva storyn är inte jättestark direkt men den är småkul hela tiden tycker jag.
Citera
2025-05-14, 21:14
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag tyckte den var sevärd. Själva storyn är inte jättestark direkt men den är småkul hela tiden tycker jag.

Värt slösa lite mer än en timme i natt då skulle du säga? Hur mycket är Anton med?
Citera
2025-05-14, 21:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Tänkte PM:a dig om en grej men du har inte 50 inlägg

Kom PM igen.

MVH
Citera
2025-05-15, 09:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Värt slösa lite mer än en timme i natt då skulle du säga? Hur mycket är Anton med?

Anton är med väldigt mycket. Lätt värt att lägga 1.5h på den men nu är ju natten slut så du kanske får ta det en annan natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in