2009-09-04, 13:54
Medlem
Knullkungens avatar
Ibland när man klickar på en länk så får man ett meddelande från sitt virusskydd/antivirusprogram om att sidan man klickat in på innehåller virus. Detta vill man narturligtvis inte skall drabba mnågon annan här på FB. Men var kan man posta en sådan länk, i varningssyfte? Folk som ser den lägger den på minnet/ser den och klickari nte på den i framtiden.

Mitt fördlag är att länktips få ern underavdelning kallar farliga länkar. Där får bara mods posta länkar i lsåta trådar med icke klickbara länkar som leder till virus trojaner och annan skit som användarna PMt till berörd moderator. GFivetivs msåte nåogn med högt virusskydd kolla att länken verkligen leder till virus så att inte folk okynnesanmäler virusfria länkar. Man måste givetvis upplysda berörd moderator att man skickar en viruslänk annars blir man bannad för spridande av virus.

Låter detta som en bra idé? Om inte var idag kan jag posta viruslänkar i varningssyfte?
Citera
2009-09-04, 13:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Ibland när man klickar på en länk så får man ett meddelande från sitt virusskydd/antivirusprogram om att sidan man klickat in på innehåller virus. Detta vill man narturligtvis inte skall drabba mnågon annan här på FB. Men var kan man posta en sådan länk, i varningssyfte? Folk som ser den lägger den på minnet/ser den och klickari nte på den i framtiden.

Mitt fördlag är att länktips få ern underavdelning kallar farliga länkar. Där får bara mods posta länkar i lsåta trådar med icke klickbara länkar som leder till virus trojaner och annan skit som användarna PMt till berörd moderator. GFivetivs msåte nåogn med högt virusskydd kolla att länken verkligen leder till virus så att inte folk okynnesanmäler virusfria länkar. Man måste givetvis upplysda berörd moderator att man skickar en viruslänk annars blir man bannad för spridande av virus.

Låter detta som en bra idé? Om inte var idag kan jag posta viruslänkar i varningssyfte?

Du trycker på den röda triangeln i det nedre vänstra hörnet på inlägget och skickar en rapport till berörd moderator så får de ta bort inlägget.

Dessutom kan det vara så att vissa antivirusprogram är känsligare än andra, även fast det kanske egentligen inte är farligt alls så kan man få varningar. Men skicka du RP, det är smidigare än att alla användare ska antas hålla koll på alla viruslänkar
Citera
2009-09-04, 15:13
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Du trycker på den röda triangeln i det nedre vänstra hörnet på inlägget och skickar en rapport till berörd moderator så får de ta bort inlägget.

Dessutom kan det vara så att vissa antivirusprogram är känsligare än andra, även fast det kanske egentligen inte är farligt alls så kan man få varningar. Men skicka du RP, det är smidigare än att alla användare ska antas hålla koll på alla viruslänkar

Jag menad inte bara viruslänkar jag hittat på FB. Om jag hittar en viruslänk på en annan sida och vill posta den här på flashback i varningssyfte var hör då den tråden hemma? Finns det speicella sidor på nätet där viruslänkar i varningsyfte kan postas?
Citera
2009-09-04, 17:26
Medlem
fizzles avatar
Det skulle kunna startas en "Allt om Virus/Trojaner"-liknande tråd i ITS.
Problemet är ju just att den egentligen passar bäst i ITS...

Tråden skulle bli proppad med användare som vill ha hjälp med att ta bort virus, hur man skickar virus/trojaner över msn etc...

Varför detta, enligt mig, inte borde ha en egen tråd är för att jag tror att det snabbt skulle brista i diskussionsunderlaget. Antingen kommer det bli mycket OT eller så blir det bara länkar postade.

Måhända jag är butter mot ITS, men vill ITS-mods testa iden tycker jag att de ska göra det.
Senast redigerad av fizzle 2009-09-04 kl. 17:28.
Citera
2009-09-04, 18:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag vågar inte svara på var den typen av varningar passar bäst, men ett tips är att använda minst en spoilertagg innan inlägget postas.
Citera
2009-09-04, 21:41
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Eh, vad menar du? Det finns väl en miljon miljarder av det du kallar "viruslänkar", varför menar du att man skulle skapa en tråd för dessa och hur menar du att man skulle komma ihåg de länkar som varnas om i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in