2003-12-21, 01:30
Medlem
Är övertygad om att spöken finns.
Men jag tror inte på den där bilden. Känns som ett PR-trick för att locka turister.
Citera
2003-12-21, 01:45
Medlem
A ghost - Caught on tape,

Snart tar dom väll med spöket i polis-serien på tv där dom jagar kriminella
Citera
2003-12-21, 02:57
Medlem
Skägg-Krales avatar
Om spöken finns/det övernaturliga existerar bryter rättssystemet ihop med en gång. Tänk på det. Bygger bara på fysiska bevis och, att naturlagarna är orubbara och att spöken/gud/candyman inte finns.
Citera
2003-12-21, 03:01
Medlem
Draugs Hargs avatar
Är det bara jag eller är det så att man kan se spöken när metangas antänds av difosfangas? Tycker det låter rätt rimmligt ändå...
Citera
2003-12-21, 03:29
Bannlyst
One of the palace's security guards said: "It is incredibly spooky because the face just didn't look human."

Professor Richard Wiseman, a psychology researcher from Hertfordshire University, yesterday cast doubt on the footage.

He said: "It is either a publicity stunt by the Palace, which I doubt, or it is a member of the public thinking they were being helpful by shutting the doors."

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/12/20/nspook20.xml&sSheet=/news/2003/12/20/ixhome.html
Citera
2003-12-21, 04:18
Medlem
Psykozs avatar
Det kanske är ett riktigt, vem vet
Citera
2003-12-21, 07:14
Medlem
Zyndromes avatar
Och en länk till filmen skulle vara att föredra.
Citera
2003-12-21, 08:26
Medlem
Fuzzy Logics avatar
Ja, jag skulle också vilja se att man la ut hela filmen. Som är det är nu är det självklart omöjligt att säga. Smart "drag" också att det är från en övervakningskamera, eftersom kvallan då är betydligt sämre än jämfört med en vanlig videokamera, vilket försvårar analyser...

Skulle tro att antalet besökande ökar kraftigt på det där slottet till nästa säsong!
Citera
2003-12-21, 09:16
Medlem
Troians avatar
Vad som är lite märkligt i sammanhanget är; varför har man öht kollat på filmen?

Ser tre alternativ:

1. Antingen så sitter det någon lirare och hela tiden övervakar på monitorer vad som händer och sker i slottets vrår. Men det verkar ju lite märkligt. Det är vad jag fattat det rätt ovanligt att man dygnet runt övervakar vad som händer på en plats, om det inte är typ Vita huset eller andra områden som har ett behov av högre säkerhet.

2. Man tittade på filmen efter den spelades in. Men varför skulle man göra det? "Vi kanske ser ett spöke...".

3. Någon form av fejk. Vilket känns mer troligt :-)
Citera
2003-12-21, 10:03
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
jag tycker inte bilden är så bra att man kan säga "det är ett spöke" eller tvärtom, ser mest ut som en dålig övervakningskamera bild to me

jepp...men, de säger (de som jobbar där) att det s.k "spöket" har ett konstigt ansikte...och det är ju bra att man ser den mest dolda bilden i pressen.

kan bara tillägga att "spöket" har ingen hand på höger arm (vänster sett från vårt perspektiv) eftersom han nu håller i handtaget.
men skulle han nu ha en hand där så skulle det vara så att den skymms av klädseln som är pösig...pösiga kläder? hade man dock inte då, speciellt inte kungar eftersom de fick skräddarsydda kläder som skulle passa perfekt, och tjock ville man ju inte se ut som.
så tajta kläder blev det.
slutsats : bluff, eller så är det inte någon som dött där som de påstår, utan är något annat spöke, vem vet...

något som hänt tidigare : http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/3044607.stm
Citera
2003-12-21, 11:02
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Är övertygad om att spöken finns.
Men jag tror inte på den där bilden. Känns som ett PR-trick för att locka turister.
Vad gör dig övertygad om det? Har du en "stark tro" eller?
Citera
2003-12-21, 11:19
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag tvivlar starkt på att det är ett spöke...
...undrar varför det bara spökar för det mesta i gamla hus, gärna herrgårdar och slott? Varför trivs inte Laban och hans kusiner i nybyggda bostadsrätter i Hammarby Sjöstad? Tycker Laban också har brist på fantasi när de oftast flyttar på saker i köket, smäller i luckor och öppnar dörrar!

Om jag var spöke skulle jag hälsa på Wes Craven och skrämma slag på honom som hämnd för alla gånger jag hade svårt att sova som liten efter att sett Terror på Elm Street eller varför inte göra ett hembesök hos Carmen Electra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in