Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-02, 20:27
Medlem
Idioten är så klart den som placerat containern på lastbilen istället för på et tåg eller en båt. Men det vore ju lite elakt mot alla truckers som skulle förlora jobbet...
Citera
2009-09-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Idioten är så klart den som placerat containern på lastbilen istället för på et tåg eller en båt. Men det vore ju lite elakt mot alla truckers som skulle förlora jobbet...
För lastbilar kör bara runt containrar...
Citera
2009-09-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus

Och tåg och båtar går fram till dörren på precis alla orter i hela landet...?

Tycker du att folk ska bära conteinrarna själva från tågstation/hamn och hem 1-20 mil....?

Idiot är en definition som kan passa på rätt många...

Dr Tinnitus
Citera
2009-09-02, 22:19
Medlem
Styrbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleggard
Hej alla billister på flashback...
Jag är själv billist och jag jobbar som yrkeschafför inom tung transport, alltså kör jag lastbil med släp. Jag har alltså CE behörighet utöver B:et....
Och jag har en fråga till er billister som ligger bakom 25 m ekipage? Har ni någon tänkt på varför en lastbilschafför ibland kanske tar upp båda filerna vid till exempel en korsning, inför en sväng? eller inuti en rondell?

Det är för att han är från Polen och är alkoholpåverkad
Citera
2009-09-02, 23:45
Medlem
Fleggards avatar
fan det finns folk här som kan tänka. :P
Sen finns det ju en del panndöda människor med verkar det som.

Ja, dr tinnitus vet ju vad han snackar om iallafall.
Ville bara kolla märker själv när jag kör hur många idiotiska svensson-racing wannabes som inte har en aning om va de sysslar med.

Anledningen till att jag tar upp 2 filer på ställen jag aldrig kört förr är för att det jag inte kan ta ut efter svängen måste jag ta ut innan.

Samma med en rondell jävel. Kör man 25.25 m så måste man låna plats.
Synd att man inte går igenom detta mer på körskolan....
Citera
2009-09-03, 05:58
Medlem
32995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjörn
Det är för att han är från Polen och är alkoholpåverkad
Citera
2009-09-03, 07:44
Medlem
Citat:
fan det finns folk här som kan tänka. :P
Sen finns det ju en del panndöda människor med verkar det som.

Ja, dr tinnitus vet ju vad han snackar om iallafall.
Ville bara kolla märker själv när jag kör hur många idiotiska svensson-racing wannabes som inte har en aning om va de sysslar med.

Anledningen till att jag tar upp 2 filer på ställen jag aldrig kört förr är för att det jag inte kan ta ut efter svängen måste jag ta ut innan.

Samma med en rondell jävel. Kör man 25.25 m så måste man låna plats.
Synd att man inte går igenom detta mer på körskolan
....

som jag skrev innan, det står i körkortsboken, men mer än hälften här läste det inte
Citera
2009-09-03, 08:09
Medlem
Om det inte vore för att körkortet är dyrt nog som det är så borde det vara ett krav att man skulle ta 1-2 körlektioner med lastbil och släp. (eller iaf lastbil). Man får en helt annan förståelse för hur mycket plats det behövs när man provat köra själv en gång.
Citera
2009-09-03, 08:34
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Hej alla billister på flashback...
Jag är själv billist och jag jobbar som yrkeschafför inom tung transport, alltså kör jag lastbil med släp. Jag har alltså CE behörighet utöver B:et....
Och jag har en fråga till er billister som ligger bakom 25 m ekipage? Har ni någon tänkt på varför en lastbilschafför ibland kanske tar upp båda filerna vid till exempel en korsning, inför en sväng? eller inuti en rondell?
Hej alla lastbilschaffisar på Flashback. Jag har en fråga.

Varför är det så, att när jag kommer körande på huvudled 30/50/60/70/80- eller 90-väg och det står en lastbil med en kedjerökande fet chaffis som ska ut på huvudleden så kör han ut framför så att jag får bromsa så inihelvete?
Har han bråttom? Önskar att jag fick ha ihjäl en enda så resten lär sig stopp- och väjningsplikt.
Citera
2009-09-03, 10:04
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radical-plus
som jag skrev innan, det står i körkortsboken, men mer än hälften här läste det inte
Ha ha!

"Skiter väl jag i,jag ska ju bara race'a runt med min personbil och spela Allan!"
Citera
2009-09-03, 10:10
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s

Varför är det så, att när jag kommer körande på huvudled 30/50/60/70/80- eller 90-väg och det står en lastbil med en kedjerökande fet chaffis som ska ut på huvudleden så kör han ut framför så att jag får bromsa så inihelvete?
Har han bråttom? Önskar att jag fick ha ihjäl en enda så resten lär sig stopp- och väjningsplikt.
Har du tänkt på att de flesta tunga fordon (speciellt de med last) accar som en pormask?

Om de inte ser längre än till nästa krön/kurva och det är fritt dit,ja då åker man ju?
(eller hoppar du ur bilen och springer bort och tittar "runt hörnet" när du kör? )

Har man då stuckit ut nosen och påbörjat sin utfärd med säg 60ton,ska han då backa för att du kommer i fatt h#n?
(Ja,ja ibland händer det nog att Lastbil/bussar kör ut LITE VÄL sent,men ALLA andra i trafiken är väl HELT felfria? )
Citera
2009-09-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s

haha om du slutar köra i 160 på alla de vägar så hinner kedjerökande fet chaffis att axa sin pormask så att lilla du slipper bli så sönderstressad när du frenetiskt stampar på din bromspedal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in