Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-01, 17:16
Medlem
LaResistances avatar
Har bränt en dual-layer skiva 2ggr nu, först i Nero i 8x som bara gick att boota i min stationära, laptopen vägrade trots att den stöder DL.

I försök #2 använde jag mig av Power ISO där allt gick bra fram tills att skivan skulle stängas, blev något fel. Provade ändå att boota vilket inte funkade i den bärbara. Dock så gick det att komma åt skivan i utforskaren.

Så, min laptop som stöder DVD+R DL vägrar att boota från en sådan skiva trots att jag provat två brännarprogram, min stationära klarar att boota, vad kan vara fel? I försök #1 körde jag 8x med Nero och med PowerISO körde jag i 4x.

Tips någon? Gärna fortast möjligt då jag sitter med skiten nu.

Edit: Datorn jag bränner i (stationär) kör Vista x64 och den bärbara kör XP.
Citera
2009-09-01, 17:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Vad har du som är så stort att det kräver en DL skiva??
Citera
2009-09-01, 18:50
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad har du som är så stort att det kräver en DL skiva??

Windows 7 x64. Borde väl boota i en Easy Note tycker man. Antar att det inte är datorn det är fel på, jag menar skulle inte W7 funka i den borde man väl få ett meddelande EFTER att den bootat?
Citera
2009-09-01, 20:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Laddade hem den senaste versionan av W7 från TechNet häromdagen, en isofil som fick plats på en vanlig DVD behövde ingen DL den gick att installera på min bärbara Thinkpad i alla fall. Vet ej vad ditt problem är tyvärr...
Citera
2009-09-01, 20:14
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Laddade hem den senaste versionan av W7 från TechNet häromdagen, en isofil som fick plats på en vanlig DVD behövde ingen DL den gick att installera på min bärbara Thinkpad i alla fall. Vet ej vad ditt problem är tyvärr...

Brände om i imgburn och nu bootar den, får se vad som händer härnäst.
Senast redigerad av LaResistance 2009-09-01 kl. 20:17.
Citera
2009-09-01, 20:16
Medlem
LaResistances avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av LaResistance 2009-09-01 kl. 20:46.
Citera
2009-09-02, 00:33
Medlem
kamikaze_kids avatar
Lånar tråden, Jag sitter här och krigar med att bränna W7, Har försökt med x86 @ vanlig DVD-R skiva. Den bootar inte, Sen när jag utforskar skivorna så är dom tomma! Så jag försökte med en DL (dual-layer) och körde x64 W7, samma skit där, den kommer upp som en tom skiva.

Har bränt i Nero en av gångerna och resten i IMGBurn, är det någon flummig inställning i IMG eller något? Brände ett Wii-spel igår utan problem. Bara W7 som strejkar, de konstigaste är att ALLA skivor jag bränt ikväll med W7, har varit tomma efter att jag stoppat in dom igen efter bränning, det där standard windows-skiten kommer upp tom skiva, vad vill du bränna osv. Hajjar inte, aldrig haft problem att bränna några operativsystem. Någon som har en aning om vad som försigår, Snabba svar uppskattas då jag helst vill ha datorn formaterad till imorgon.

/mvh kamikaze_kid

Edit: Efter lite googling så verkar andra ha haft samma problem med att bränna just W7, alltså att skivan blir färdig och allt, men att den sedan är tom. Är det något jag missat i inställningar i IMGburn? Hjälp!
Senast redigerad av kamikaze_kid 2009-09-02 kl. 00:42.
Citera
2009-09-03, 23:54
Medlem
Det absolut smidigaste är väll ändå att göra ett bootbart usb-minne, då slipper man att bränna och köpa dvd-skivor. Här är en bra guide för det: http://www.thinkcomputers.org/index.php?x=articles&id=117
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in