2009-09-01, 12:56
Medlem
sammichs avatar
Hejsan!

Till ett skolarbete behöver jag skriva ett visst ljud, och jag har ingen aning om hur jag ska bokstavera det! Så jag tänkte att här kanske är rätt ställe att fråga.

Som 'mood image' har jag den här http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Buddy_christ.jpg

Kan någon tänkte sig ljudet han gör (när man drar en räv/skämt/fräckis), och hur det stavas?

Instinktivt tänkter jag "aaaaaaaah" eller "eeeeeeeeeeh", men det låter antingen som om någon blir mördad eller har stora tvivel.

Någon som har ett förslag?

P.S. Lite smått konstig fråga kanske, men försök ta den på allvar :P
Citera
2009-09-01, 13:11
Medlem
knekt sparvs avatar
Kanske något i stil med "Yeeeea"?
Citera
2009-09-01, 13:20
Medlem
Så vi ska försöka nedteckna de ljud som vi gissar oss till att du tänker på när du ser den bilden … ?

Spela in ljudet/ljuden istället så blir det lättare för oss att hjälpa till.
Citera
2009-09-01, 13:42
Medlem
sammichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noriega
Så vi ska försöka nedteckna de ljud som vi gissar oss till att du tänker på när du ser den bilden … ?

Om du känner att du kan hjälpa till så, ja tack!
Citera
2009-09-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammich
Hejsan!

Till ett skolarbete behöver jag skriva ett visst ljud, och jag har ingen aning om hur jag ska bokstavera det! Så jag tänkte att här kanske är rätt ställe att fråga.

Som 'mood image' har jag den här http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Buddy_christ.jpg

Kan någon tänkte sig ljudet han gör (när man drar en räv/skämt/fräckis), och hur det stavas?

Instinktivt tänkter jag "aaaaaaaah" eller "eeeeeeeeeeh", men det låter antingen som om någon blir mördad eller har stora tvivel.

Någon som har ett förslag?

P.S. Lite smått konstig fråga kanske, men försök ta den på allvar :P

Kaching!
Citera
2009-09-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammich
Om du känner att du kan hjälpa till så, ja tack!
Ja, det var just det jag kände när jag föreslog att du spelar in ljudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in