2005-02-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Så, nu har jag beställt en sjuttis Jägerstoltz från htttp://www.spritovinshopen.com
Ville inte beställa mer än så iom att det var förskottsbetalning. Får se om det fungerar, worth a try iaf.
Hoppas bara att Jägerstoltzen smakar någorlunda likt riktig jäger
Återkommer med hur det gick...

Idag fick jag sjuttin, direkt i postlådan och allt
Visserligen har det tagit tre veckor, men det är fan värt det ändå.
Trevligt trevligt
2005-02-07, 22:05
Medlem
R170s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
Glömde Vinospritbolaget, annars är det väl bara de och Billig-sprit som skickar från Tyskland med Locadi..

Hmm... det finns fler.. bl.a. www.vinsajten.com

Jag tror inte det spelar någon roll från vem man beställer från, det lär komma fram ändå.
2005-02-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R170
Jag beställde från en (Vill inte ge reklam) av nätbutikerna som hämtas av Locadi, Jag fick en bekräftelse i förra tisdag om att paktet var hämtat (Locadi maila mig). I dag (Fredag) ringde dom från fraktbolaget i stan om att den har kommit
Alltså det tog 10 dagar från att dom hämtade upp från tyskland. Det blir till att besälla mer igen

Kan du inte PMa mig vilken butik du köpte ifrån?
2005-02-09, 00:04
Medlem
Continental Ops avatar
fan hon tauber har höjt priset på trepack jack daniels till nästan åtti euro, ja tjacka för 71 för bara månader sen.
2005-02-09, 08:05
Medlem
Stainless Steels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
fan hon tauber har höjt priset på trepack jack daniels till nästan åtti euro, ja tjacka för 71 för bara månader sen.

De har inte alls höjt priserna. Det beror på valutaförändringar.
2005-02-09, 09:55
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag hittade en trevlig artikel på IDG.se

Citat:
- Jag har sett EU-kommissionens skriftväxling med den svenska staten och tonen ligger väldigt nära att den svenska staten kan bli stämd för brott mot EU-fördraget, säger Ulf Bernitz, professor i Europarätt vid Stockholms universitet.

...

När avgörandet kommer är oklart, men enligt Ulf Bernitz, tyder allt på att Tullverket och staten får backa.
- Man kan helt klart säga att Sverige befinner sig i underläge både vad gäller att belägga varorna med alkoholskatt och kanske än mer kring att låta Tullverket beslagta privatpersoners leveranser. I förlängningen innebär det att hela spritkontrollen är i gungning och det är internet som skapar situationen. Utvecklingen gör att vi snart få se den sista spiken i kistan för Systembolaget, säger han.

Det verkar som om det snart blir fritt fram. Ulf verkar i alla fall säker på sin sak.
2005-02-09, 22:52
Medlem
Vet någon när EG-domstolen skall ha beslutat om det är olagligt eller ej att handla sprit på internet?
2005-02-11, 16:41
Medlem
OXzes avatar
Fick just hem en 21 kilos leverans från billig-sprit. Fick orderbekräftelse från Locadi den 2:a februari, så det tog 9 dagar att få den till Jönköping.

Tyvärr var Svedka Vodkan slut så de skickade med en Absolut Vodka istället vilket var lite synd, hade gärna velat testa Svedkan. Dessutom var det slut på Finsbury gin i enliters flaska, så jag fick 4 stycken 0.7or istället för tre stycken enliters. Då jag förlorade 2 deciliter på det fick jag som kompensation två Finsbury Gin glas.
2005-02-11, 22:30
Medlem
Var beställa rödvin?

Hej!

Hade tänkt beställa ett 50 tal flaskor rödvin, vilken nät butik rekommenderar ni? Gärna nån som har garanti, såg att billig-sprit.se inte säljer vin.

M
2005-02-12, 00:27
Medlem
Continental Ops avatar
Nu har jag strax druckit upp hälften av min beställning från oktober. Grejen med att ha så här mkt sprit hemma tror jag kommer att bli att man blir mer kräsen
2005-02-12, 05:42
Medlem
Sees avatar
okok jag har inte orkat läsa igenom hela tråden.. läste en 15 sidor men sen när jag inte hittade det svar jag letar efter så frågar jag bara.

hade tänkt att köpa min första sprit från internet nu. men jag har en del krav som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med.

jag är inte ute efter några speciella brandy eller whisky sorter. är mer ute efter oädla spritsorter och likörer.
är inte ute efter den billigaste vodkan för att få den billigaste fyllan, då kan jag lika gärna köpa hb..
är snarare ute efter vanliga mainstream märken på båda vodkor och likörer. priset spelar roll eftersom jag kan lika gärna åka ner till tyskland och köpa där. dock så kostar resan dit minst 1000 spänn.. så jag är alltså ute efter vanlig sprit med som är mycket billigare (mer än 30%) än systemets. vist jag vet att frakt tillkommer men jag tänker räkna och jämföra.
skulle någon kunna ge mig en del länkar till olika butiker som ni tror kan passa mig?
någon som tom skulle orka ge mig lite för och nackdelar?
2005-02-12, 12:44
Medlem
OXzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
okok jag har inte orkat läsa igenom hela tråden.. läste en 15 sidor men sen när jag inte hittade det svar jag letar efter så frågar jag bara.

hade tänkt att köpa min första sprit från internet nu. men jag har en del krav som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med.

jag är inte ute efter några speciella brandy eller whisky sorter. är mer ute efter oädla spritsorter och likörer.
är inte ute efter den billigaste vodkan för att få den billigaste fyllan, då kan jag lika gärna köpa hb..
är snarare ute efter vanliga mainstream märken på båda vodkor och likörer. priset spelar roll eftersom jag kan lika gärna åka ner till tyskland och köpa där. dock så kostar resan dit minst 1000 spänn.. så jag är alltså ute efter vanlig sprit med som är mycket billigare (mer än 30%) än systemets. vist jag vet att frakt tillkommer men jag tänker räkna och jämföra.
skulle någon kunna ge mig en del länkar till olika butiker som ni tror kan passa mig?
någon som tom skulle orka ge mig lite för och nackdelar?

Jag skulle nog satsa på billig-sprit.se, de har ett stor sortiment av mainstreamprodukter, speciellt när det gäller likörer. Kahlua, Cointreau, Blue Curacao, Passoa, Midori, Baileys, mm. När det gäller vodka har de inte lika stort mainstreamsortiment, men det går att hitta, Absolut, Finlandia och Smirnoff bland sorterna. Priserna är mellan 30-50% billigare än på systemet. Frakten som du beställer av Locadi verkar fungera bra och varorna du får hem är ordentligt förpackade i rejäla lådor. Man kan även utnyttja deras garanti mot en extra betalning på 3% av det totala priset. Då får du tillbaka pengarna om du inte får din beställning, gäller även om tullen tar dina varor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in