Citat:
Ursprungligen postat av See
okok jag har inte orkat läsa igenom hela tråden.. läste en 15 sidor men sen när jag inte hittade det svar jag letar efter så frågar jag bara.
hade tänkt att köpa min första sprit från internet nu. men jag har en del krav som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med.
jag är inte ute efter några speciella brandy eller whisky sorter. är mer ute efter oädla spritsorter och likörer.
är inte ute efter den billigaste vodkan för att få den billigaste fyllan, då kan jag lika gärna köpa hb..
är snarare ute efter vanliga mainstream märken på båda vodkor och likörer. priset spelar roll eftersom jag kan lika gärna åka ner till tyskland och köpa där. dock så kostar resan dit minst 1000 spänn.. så jag är alltså ute efter vanlig sprit med som är mycket billigare (mer än 30%) än systemets. vist jag vet att frakt tillkommer men jag tänker räkna och jämföra.
skulle någon kunna ge mig en del länkar till olika butiker som ni tror kan passa mig?
någon som tom skulle orka ge mig lite för och nackdelar?
Jag skulle nog satsa på billig-sprit.se, de har ett stor sortiment av mainstreamprodukter, speciellt när det gäller likörer. Kahlua, Cointreau, Blue Curacao, Passoa, Midori, Baileys, mm. När det gäller vodka har de inte lika stort mainstreamsortiment, men det går att hitta, Absolut, Finlandia och Smirnoff bland sorterna. Priserna är mellan 30-50% billigare än på systemet. Frakten som du beställer av Locadi verkar fungera bra och varorna du får hem är ordentligt förpackade i rejäla lådor. Man kan även utnyttja deras garanti mot en extra betalning på 3% av det totala priset. Då får du tillbaka pengarna om du inte får din beställning, gäller även om tullen tar dina varor.