2007-06-23, 14:12
Medlem
systembolaget1.com har ju inte direkt några bra priser om man jämför med andra nätbutiker och sen hittar jag inte information om butiken så det kan ju likaväl vara en scam
2007-06-23, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fun4life
systembolaget1.com har ju inte direkt några bra priser om man jämför med andra nätbutiker och sen hittar jag inte information om butiken så det kan ju likaväl vara en scam

Citat:

Hej! Vi har funnis sen 2002 och sålt vin och sprit produkter i Europa

Vårt mål är att hjälpa människor att köpa vin och sprit till rimliga priser..

Vi förser marknaden med högkvalitativa produkter inom vin och sprit. Vilka säljs dels via postorder dels direkt till handeln.

Vårt motto är högkvalitativa produkter och god service till alla.

Jadu.. http://www.systembolaget1.com låter inte särskilt seriöst, sidan är ett enkelt ihopplock osv.
Domännamnet registreades för ca två veckor sedan hos godaddy. men gör ett försök skulle vara underbart om det funkade. //
2007-06-24, 02:14
Bannlyst
Någon som vet en sida där man kan beställa vodka från ryssland?
2007-06-24, 17:01
Medlem
Dr Hanss avatar
Angående att beställa sprit från nätet.

Innan EU domen kom var det säkrast att inte nyttja kända "spritfraktare" som till exempel Decargo. Dessa fraktföretag var för tullen inte svåra att göra räder gentemot, gällandes deras leveranser till Sverige. Idag är det annorlunda, tullen har än inte ställt om och skapat rutiner för att hantera de leveranser med sprit från utlandet, dock inom EU. Enligt en annan EU dom från 2006 skall importsprit beskattas i hemlandet. Således kan kunder i Sverige importera sprit för att sedan göra avdrag för de skatter som lagts på importspriten, i landet varifrån spriten importeras. Dock skall sedan svenska skatter läggas på dessa varor. Men som ovan skrivits så har tullen inte skapat rutiner för detta än då domens utfall var oväntad från deras håll. Det finns papper, för den ärlige, att fylla i och således betala skatt. Men tullen har inte skapat rutiner för att kontrollera detta och skapa betalningskrav innan spriten släpps. Dessa rutiner kommer sannolikast inom en väldigt snar framtid. EU är ett frihandelsområde men kunderna i respektive land slipper inte ifrån skatterna som finns i landet, alternativt tullavgifter, vilka gäller för många varor, dock ej sprit.

Det finns en uppsjö av spritbutiker på nätet. Vissa är seriösa, andra inte. Jag råder er som vill handla att vara kritiska gentemot priserna. Hos www.spritovinshopen.com är priserna fantastiska. Dock har samma företag en väldigt dyr frakkostnad från vilket de säkerligen kasserar in en stor del av sin inkomst. Fraktkostnaden subventionerar då den billiga spriten. Detta då de ansvarar för frakten och deras kunder inte behöver beställa frakt hos en uomstående aktör. Jämför vi www.vinospritshopen.com med till exempel www.vingrossen.com så är priserna hos den senare något dyrare men frakten som sköts av ett utomstående bolag. Dessutom har kunden större valmöjligheter gällandes hemleveransen av spriten vilket bådar för en nöjdare kund.
2007-06-24, 22:59
Medlem
Mailade vingrossen ang. mitt tullbeslag och dom skrev att tullen har borjat skicka ut de beslagtagna paketen.
Ar det nagon som blev av med paketet i tullen, som fatt igen grejjorna?
Stod ingenting om det i mina tullpapper
2007-06-25, 00:13
Medlem
Dr Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax
Mailade vingrossen ang. mitt tullbeslag och dom skrev att tullen har borjat skicka ut de beslagtagna paketen.
Ar det nagon som blev av med paketet i tullen, som fatt igen grejjorna?
Stod ingenting om det i mina tullpapper

Jag har inte fått några papper från tullen än trots att mina produkter blev beslagtagna 21 maj! Det är jävligt dåligt av tullmyndigheten att förhala ärrendet under en sådan här lång tid.
2007-06-25, 14:57
Medlem
Stureplan1s avatar
vilka nätbutiker e seriöasa...finns de nån lista i denna långa tråd?

Eller så får ni gärna reka var man ska handla....o tips från personer som jobbar på resp sajt undanbedes!
2007-06-25, 15:55
Medlem
har aldrig fattat det här helt.. får man betala någon form av skatt/moms när man beställer?
2007-06-25, 16:50
Medlem
Stureplan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr3murra
har aldrig fattat det här helt.. får man betala någon form av skatt/moms när man beställer?

ja..om du anmäler vad du köpt frivilligt till skattemyndigheten.....och hittills har 3 personer gjort det(idioter)
2007-06-25, 18:29
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans
Jag har inte fått några papper från tullen än trots att mina produkter blev beslagtagna 21 maj! Det är jävligt dåligt av tullmyndigheten att förhala ärrendet under en sådan här lång tid.

Jag fick mitt i fredags! Både brev från tullen och grejorna.
2007-06-25, 19:44
Medlem
techno_the_kings avatar
Fan har letat som en idiot finns det någon spritshop där man kan köpa
Smirnoff Ice,spritovinshopen hade ju tyvärr inget
har för mig att jag för något år sen såg en sida som sålde bla detta
men vikken va dä?
2007-06-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Jag fick mitt i fredags! Både brev från tullen och grejorna.

Okej. Konstigt att jag inte fatt de
Far man fraga om du skickade in ditt delgivningskvitto innan? Kanske darfor dom inte vill lamna tillbaks grejjerna.
Stod det nat om nagon eventuell skatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans

Har du inte fatt papper om beslaget enns? Det fick jag for 1-2 veckor sedan. Du kanske borde ringa till dom. Javla krangel for att kopa lite sprit pa lagligt vis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in