Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-31, 21:23
Medlem
Tjena gubbar. Jag har en toshiba bärbar dator, skit märke men ja... Jag har haft datorn ett tag och jag har nu på senare tid märkt att jag inte kan komma in på aktivitetshanteraren, det står att jag som administratör inte har tillgång till det fastän jag står på datorn, hur åtgärdar jag problemet?

Sedan så kan jag inte heller aktivera snabb användarbyte då jag "tydligen" även här har inaktiverat något och jag måste avinstallera Client services for Netware. Har försökt allt möjligt men är inte så hajj på datorer så jag kan inte åtgärda dessa problem. Förövrigt är det windows xp på datorn så all hjälp skulle uppskattas!
Citera
2009-09-01, 01:44
Medlem
dobbelinas avatar
Ladda ner den här regfilen, dubbelklicka och adda till registret, starta om.
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/taskmanager.reg

För användarbyte, kolla att servicen "snabb användarbyte/Fast user switching" är igång.
Senast redigerad av dobbelina 2009-09-01 kl. 01:49.
Citera
2009-09-01, 21:07
Medlem
Dobbelina tack ska du ha. Länken fixade till problemet. Användarbyte problemet kvarstår dock. Jag kan inte bocka i eller av någon av dessa använd välkomstext eller använd snabbt användarbyte. När jag försöker klicka på något av alternativen kommer ett varningsmeddelande upp:

"Client services for netware har inaktiverat välkomstskärmen och snabbt användarbyte. Om du vill återställa dessa funktioner måste du avinstallera client services for netware."

Jag har sökt på detta jävla client services for netware på datorn och raderat allt som har med den att göra, men filerna återkommer och problemet åtgärdas inte. Har du någon aning om hur jag kan fixa detta problem också?
Citera
2009-09-02, 01:50
Medlem
så jäkla tråkigt med sådana problem, ett litet fel som med tiden blir värre och värre, windowsregister och grejor. SÅ himla tråkigt att rekommendera formatering, men det brukar vara det mest smärtfria alternativet för att undvika krash och förlust av personliga filer. Jag hade formaterat.

men hoppas på att någon här sitter med ett smart svar!
Citera
2009-09-02, 02:35
Medlem
dobbelinas avatar
http://support.microsoft.com/kb/315347
Citera
2009-09-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
http://support.microsoft.com/kb/315347

Tack för all hjälp! Nu är det så att jag inte hittar : Klicka på fliken Nätverk i dialogrutan Egenskaper för fjärranslutning, markera Client Service for Netware och klicka på Avinstallera.
Det börjar bli väldigt frustrerande faktiskt...

Om du använder det klassiska läget på Kontrollpanelen dubbelklickar du på Nätverksanslutningar. Om du använder kategoriläget klickar du på Nätverks- och Internet-anslutningar och sedan på Nätverksanslutningar.
Högerklicka på alla anslutningar och sedan på Egenskaper för varje anslutning.
Markera Client Service for Netware på fliken Allmänt i varje anslutning till ett lokalt nätverk, och klicka sedan på Avinstallera.
Klicka på fliken Nätverk i dialogrutan Egenskaper för fjärranslutning, markera Client Service for Netware och klicka på Avinstallera.
Starta om datorn.
Öppna Kontrollpanelen och dubbelklicka på Användarkonton.
Klicka på Inloggningsalternativ under Välj en aktivitet.
Markerade önskade in- och utloggningsalternativ. Använd välkomstskärmen eller Använd Snabbt användarbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in