2009-09-05, 17:10
Medlem
mythpimps avatar
Betalade 1 kr senast idag på kortet. Saknade 1 kr, och affären ville inte "bjuda" på det. Så vad gör man.. drar sitt kort. Måste ju kosta affären mer än 1 kr ?
Citera
2009-09-05, 17:19
Medlem
Jag ofta ett moment 22 när det gäller kortbetalning. Antingen tar jag ut pengar från bankomaten och får betala 10 kr för detta. Ett dåligt villkor då det visat sig kosta mer per år än att ha alternativet som har en årsavgift...
Annars får jag betala 5 kr eller liknande i kortavgift när man betalar små summor i t.ex. en tobaksaffär.
Citera
2009-09-05, 20:54
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ope
Jag ofta ett moment 22 när det gäller kortbetalning. Antingen tar jag ut pengar från bankomaten och får betala 10 kr för detta. Ett dåligt villkor då det visat sig kosta mer per år än att ha alternativet som har en årsavgift...
Annars får jag betala 5 kr eller liknande i kortavgift när man betalar små summor i t.ex. en tobaksaffär.

Man får inte ta ut kortavgifter, påpeka detta nästa gång!
Citera
2009-09-05, 21:05
Medlem
Aleizohiets avatar
Betalar i princip allt med kort. Uton på krogen. Har stora problem att följa mina utgifter när jag handlar med kort, så jag tar ut kontanter - en summa jag är beredd att spendera den kvällen.
Man får sjukt dålig översikt över sina utgifter när man enbart handlar med kort.
Citera
2009-09-05, 23:10
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Betalar i princip allt med kort. Uton på krogen. Har stora problem att följa mina utgifter när jag handlar med kort, så jag tar ut kontanter - en summa jag är beredd att spendera den kvällen.
Man får sjukt dålig översikt över sina utgifter när man enbart handlar med kort.

Jag tycker precis tvärtom, jag menar har du handlat med kort kan du ju bara logga in på internetbanken och se exakt vad du handlat. Med kontanter är det betydligt mer svårspårat.
Citera
2009-09-06, 08:14
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet

Samma här.. handlar gärna med kortet överallt, bekvämt faktiskt. Men krogen, då börjar det bli farligt. =) Aldrig jag tar med mig kortet på krogen. Man kan få MKT obehagliga översskningar dagen efter som man egentligen inte vill ha. Så då gör jag som ovanstående, tar ut det jag vill bränna på en bankmat.
Citera
2009-09-06, 10:52
Medlem
Jag kör alltid med kort, dock när jag ska gå ut brukar jag bara ha en viss budget och resten överför jag till ett annat konto som inte är knutet till kortet. Då brukar det oftast finnas några hundra kvar dessutom eftersom jag inte vet om jag cash kvar på kortet vid slutet av krogrundan och rätt pinsamt om det inte går igenom.
Citera
2009-09-06, 13:47
Medlem
Alexisonfires avatar
nej det gör jag inte.
Citera
2009-09-12, 17:53
Bannlyst
Köpte en liten godispåse (bara ett par bitar som jag blev sugen på plötsligt) för 3 kr på kort idag.
Citera
2009-09-12, 22:22
Medlem
Favoriten är att köpa 7 st 50 öre-bubble gum och göra 7 separata transaktioner
Citera
2009-09-12, 23:38
Medlem
Normalt drar jag gränsen någonstans mellan 30-40kr, Även jag har ett kort där jag får bonus på alla transaktioner.

Den minsta transaktion jag gjort med kort är 1kr (fast det var inte i en fysisk butik utan på sj.se där jag betalade en traderabiljett)
Citera
2009-09-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Normalt drar jag gränsen någonstans mellan 30-40kr, Även jag har ett kort där jag får bonus på alla transaktioner.

Den minsta transaktion jag gjort med kort är 1kr (fast det var inte i en fysisk butik utan på sj.se där jag betalade en traderabiljett)

Får jag fråga vad det är för kort? Jag har letat efter något kort med bonus men jag hittar inte något som passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in