2003-09-18, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Staden som försvann (Salem's lot)
har gått som en 2-delars serie på tv4 för 8-9 år sedan.
Den var totalt usel.
OK, samma öde som många av hans böcker då -inget missat.
Citera
2003-09-18, 18:58
Awaiting Email Confirmation
Nosferatu, ja. Den har många bra scener, flera av dem är i dagsljus, vilket ger en lite speciell stämning. Det finns bl.a. en scen i mitten ungefär där Nosferatu rör sig på ett fält med höga grässtrån, filmat genom en cirkel (vet inte vad den tekniken kallas?) som ligger på topp tiolistan över snygga filmscener.

Annars är Bram Stroker´s Dracula väldigt bra på många sätt. Gary Oldman är såklart lysande och även scenen där hästekipaget blir jagat genom snöstormen. Tyvärr är Keanu Reeves som vanligt rätt tråkig även i denna film.
Citera
2003-09-24, 03:31
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maratonmannen
Tyvärr är Keanu Reeves som vanligt rätt tråkig även i denna film.
Lite off-topic: Den enda rollprestation av Keanu Reeves jag sett som övertygar är när han spelar "redneck" i The Gift. Kanske ligger det nära hans egen personlighet?
Citera
2003-09-24, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Lite off-topic: Den enda rollprestation av Keanu Reeves jag sett som övertygar är när han spelar "redneck" i The Gift. Kanske ligger det nära hans egen personlighet?

Undefär som Bill & Ted-filmerna då. =) Maken till träbock får man leta efter.
Ok, Nicholas Cage är också väldigt stel.
Citera
2003-09-24, 14:30
Bannlyst
Får nog säga att eftersom fright night var en av de första vampyrfilmer jag såg så var den jävligt läbbig. När tjejen vänder sig om nere i källaren och munnen är jättestor med tänder överallt!!! Huga. Dock var jag liten. Lost boys är bra också men kanske mest på nostalgiska grunder.
Citera
2003-09-24, 14:38
Avslutad
Bram Stokers Dracula tycker jag bäst om. Har sett några andra som "satanic rites of dracula", "dracula 2000", "en vampyr bekännelse" och några till...

Hedersplats går till Subspieces II - the blood stone (svensk titel: vampyrernas kamp II). Det är något med den jag älskar. Har tyvärr inte sett första filmen för när den gick på tv så hade den första filmens bild med andra filmens ljud av någon anledning (kanal 5 you fucked up). Då försvinner känslan kan man lungt säga
.
Citera
2003-09-24, 14:45
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Glömde nämna From Dusk Till Dawn.
Den är riktigt underhållande, med suveränt soundtrack.
De två uppföljarna hade jag dock kunnat klara mig utan.
Citera
2003-09-27, 02:41
Medlem
MeatAbstracts avatar
Lost Boys slår det mesta när det gäller vampyrfilmer.
Aldrig gillat när vampyrerna ser allt för monsterliknande ut. Håriga å glesa tänder.
Och alla vampyrfilmer/serier där dem delar in vampyrerna i klaner måste vara det dummaste jag hört.
det räcker med att menace to society har gått på tv.
... dock e den filmen bra.. men men.
Citera
2003-09-28, 22:02
Medlem
En vampyrs bekännelse, blade 1, from dusk till dawn 1.
Tycker iaf jag är de bästa... blade 2 går att kolla på, men FDTD 2 och 3 är helt värdelösa...
dracula 2001 eller vilket år det är tycker jag var helt värdelös...
komm ju snart en ny the league: ordinary bla bla gentelmen bla eller vad den heter som verkar kunna bli riktigt rolig, fast det är ju fler saker med än vampyrer tror en i deras "gäng" är vampyr iaf, en är osynlig, en odölig, en beast, o lite sånt som ska krossa nå andra grejjer =) har bara sett trailer inte kollat upp något...
Citera
2003-09-28, 22:32
Medlem
Gillade Staden som försvann (Salem's Lot), både som bok och film... har sett och läst det mesta av King.
Citera
2003-10-01, 10:31
Bannlyst
Vampyrernas Natt, som någon nämde är hur grym som helst och så är även Blood for Dracula, även kallad Andy Warhol's Dracula, men snackar man vampyrfilm så snackar man Nosferatu eftersom den är helt oslagbar.
Citera
2003-10-01, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
men snackar man vampyrfilm så snackar man Nosferatu eftersom den är helt oslagbar.

Instämmer till fullo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in