Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-28, 16:27
Medlem
Psyko-12s avatar
Jag har just uppgraderat from XP home till Windows 7 Ultimate. Dock så ligger alla mina photoshop inställningar, penslar etc kvar på XP. Jag har kollat i c:\document and settings\*användare*\application data på XP partionen utan att hitta filerna. Jag far för övrigt Photoshop portable.

Tacksam för hjälp med detta
Citera
2009-08-28, 18:10
Medlem
Andreasvbs avatar
Och då borde du kunna gissa, som namnet antyder att allt ligger i samma mapp som programmet.

Bara flytta över.
Citera
2009-08-28, 19:23
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Och då borde du kunna gissa, som namnet antyder att allt ligger i samma mapp som programmet.

Bara flytta över.
Det är precis vad jag gjorde men det funkade inte nå vidare.
Btw jag har även provat att köra photoshop från D:\ där XP ligger.
Citera
2009-08-28, 19:27
Medlem
SureBets avatar
prova C:\Program\Adobe(eller nåt)\Adobe Photoshop CS4(eller vad du nu har)\Presets\
Citera
2009-08-28, 19:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Då är den inte helt portabel.

Du skulle kunna testa spara en pensel eller liknande och kolla var den lägger sig.
Citera
2009-08-28, 19:53
Medlem
Schtekarens avatar
Passar på att fråga i den här tråden jag med. Jag har precis köpt en ny dator och har PS installerat på min gamla dator. Jag testade att bara kopiera över allt från Program/Adobe/Photoshop CS3 till min nya dator men det står att programmet behöver installeras om när jag starta PS.. Är det några filer jag har missat som ligger någon annanstans? Eller är det något kopieringsskydd så att man inte ska kunna flytta runt programmet mellan olika datorer? Isåfall, finns det något sätt att gå runt detta?
Citera
2009-08-28, 19:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är en hel del som ligger lite på olika ställen, och det finns även en licens-tjänst som måste vara igång.

Kortfattat: Du kan inte flytta en installation.
Citera
2009-08-28, 19:58
Medlem
Schtekarens avatar
Citat:
Det är en hel del som ligger lite på olika ställen, och det finns även en licens-tjänst som måste vara igång.

Kortfattat: Du kan inte flytta en installation.

Ok, tack för svaret. Då får jag ta och leta fram min skiva.
Citera
2009-08-28, 20:59
Medlem
Psyko-12s avatar
Iaf, jag hittade filerna i D:\program\adobe\photoshopportable\*mapp*\presets\ brushes men jag förde över dom utan att läget blev bättre
Citera
2009-08-29, 01:11
Medlem
Andreasvbs avatar
Måste ju ladda in dem också, om du bara flyttar så är den ju inställd att den ligger på gamla stället.

Som jag sa, är det ingen riktigt portabel så kan ni ge upp, det är ingen idé.
Citera
2009-08-29, 01:13
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Måste ju ladda in dem också, om du bara flyttar så är den ju inställd att den ligger på gamla stället.

Som jag sa, är det ingen riktigt portabel så kan ni ge upp, det är ingen idé.
Det är portabel, jag tänkte nog inte på att ladda in dom
ska testa

edit: Jag öppnade en och alla kom upp. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in