2009-08-28, 12:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
http://newsmill.se/artikel/2009/08/27/amning-eller-pappaledighet

Kan det verkligen vara så? Läs och begrunda:

"Metrolifestyle har gjort en undersökning som visar att det finns företrädare inom den statligt finansierade Amningshjälpen som säger att amning är viktigare än både jämställdhet och pappaledighet"

Eeeek! Så fruktansvärt!
Citera
2009-08-29, 23:07
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
http://newsmill.se/artikel/2009/08/27/amning-eller-pappaledighet

Kan det verkligen vara så? Läs och begrunda:

"Metrolifestyle har gjort en undersökning som visar att det finns företrädare inom den statligt finansierade Amningshjälpen som säger att amning är viktigare än både jämställdhet och pappaledighet"

Eeeek! Så fruktansvärt!

Det är väl ingen nyhet under solen att amning är nyttigt för barnet och gynnar deras immunförsvar m.m. Om man kan amma så bör man självklart göra så. Jag ser heller inte detta som något hinder för delad föräldraledighet. Mamman tar den första tiden då amningen är viktig och pappan tar den andra delen då barnet har blivit större.

För övrigt så tycker jag inte att det ska vara något mål att föräldraförsäkringen ska delas lika. Jag tycker att möjligheten ska finnas men varje familj får göra som de vill. Varje förälder bör få halva var men om de vill ha möjlighet att ge bort dagar inom familjen.
Citera
2009-08-29, 23:18
Medlem
Haha.

http://www.youtube.com/watch?v=3yDUlz9nqX0

"Då hade han fått en brödkavel eller stekpanna i skallen." - Undra vad som hade hänt om en man sagt så...
Senast redigerad av B787 2009-08-29 kl. 23:23.
Citera
2009-08-29, 23:25
Medlem
Empresss avatar
Jag både håller med amningshjälpen och inte håller med.

Amningshjälpen har rätt i att amningen är mycket viktig. Mer viktigare än vad många vill erkänna. Dock så är det som de säger på amningshjälpen "tabu att prata om det".
Modermjölken ge en sak som inte mjölkersättningen ger. Ett bra grundskydd hos spädbarnets immunförsvar. Jag själv kunde inte amma min son riktig och fick börja med modersmjälkersättnng. Han hade faktiskt sämre immunförsvar än bebisar som fick di. Vilket ledde till att jag fick jobba lite annorlunda med min bebbe för att bygga upp hans immunförsvar. Visst det gick ju bra ändå tillslut. Men det är faktiskt inte alltid det gör detta.

Dock så sätter inte amningen käppar i hjulet att ha en marxistfeministisk delning på föräldraledigheten om man nu skall tvinga samhället att ha detta, ja 50-50 som de vill lagfästa till och med..

Jag vill själv att familjerna avgör detta hur föräldraledighet skall fördelas, jag anser att det är mer jämställt med individ och familjerna kommer fram till detta, men det är min åsikt.

Dessutom så går det att göra en 50-50 på föräldraledigheten även om barnet blir ammat.
Det är inte amningen i sig som sätter käppar i hjulet för detta.
Man har rätt till 4år föräldraledighet..
Amningen brukar i regel vara under ett halvår, den tiden blir ju mammans.. Sedan så kan ju pappan ta vid i ett halvår så byter man.. Viola 50-50 via "växel metoden".
Senast redigerad av Empress 2009-08-29 kl. 23:32.
Citera
2009-08-30, 00:31
Medlem
snapcases avatar
Kärringarna på amningshjälpen kan ta sina jävla brödkavlar och köra upp dem någonstans.
Jag är så jävla less på amningsfascister så jag lovar att jag nitar nästa puckade bvc-sköterska som öppnar munnen och bräker om den heliga amningen.
Amningshetsen gör kvinnor till nervvrak och skapar helt onödiga slitningar i förhållanden som redan är uppochnervända pga en ny bebis i huset.
Jag är glad att vi ignorerade alla subbor med sina hittepå undersökningar och valde ersättning när amningen inte fungerade. Det gav mig en möjlighet att avlasta för min sambo och att knyta an till min son. Han har inte fått några men av Nan och är en otroligt frisk och pigg liten kille
Citera
2009-08-30, 01:21
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Kärringarna på amningshjälpen kan ta sina jävla brödkavlar och köra upp dem någonstans.
Jag är så jävla less på amningsfascister så jag lovar att jag nitar nästa puckade bvc-sköterska som öppnar munnen och bräker om den heliga amningen.
Amningshetsen gör kvinnor till nervvrak och skapar helt onödiga slitningar i förhållanden som redan är uppochnervända pga en ny bebis i huset.
Jag är glad att vi ignorerade alla subbor med sina hittepå undersökningar och valde ersättning när amningen inte fungerade. Det gav mig en möjlighet att avlasta för min sambo och att knyta an till min son. Han har inte fått några men av Nan och är en otroligt frisk och pigg liten kille

Jag håller faktiskt lite med dig i att det är hysteri och hetsjakt kring detta med amning.
Det är inget nytt, det var även så när jag fick min knodd och "amningshjälp" inte ens fanns som ide på pappret. Men nu var det inte hetsen på att amma som gjorde att min mjölk gick i sin. Det var annan stress om kring mig som orsakade att min mjölk gick i sin.

Jag hade lite tur på BVC, att jag hade en äldre kvinna som gärna jobbade "utanför ramarna" och pekade på vilka vägar jag kunde ta för att bygga upp immunförsvaret på knodden när mjölken hade "tackat för sig och gått".

Jag håller med amningshjälpen att bröstmjölken är det bästa man kan ge, dock så gör de fel när de inte tipsar om att man kan gå tillväga på andra sätt med att bygga upp immunförsvaret på barnet när man har ammningproblem och man är piskad att ta ersättning för att ungen skall slippa vara hungrig. För du har rätt det är lika illa och stressande med att försöka amma till varje pris och det kan även skapa blockeringar i produktionen.
Citera
2009-09-01, 14:14
Medlem
nakenhanss avatar
Feminismen och våld?

Citat:
Ursprungligen postat av B787
Haha.

"Då hade han fått en brödkavel eller stekpanna i skallen." - Undra vad som hade hänt om en man sagt så...

Så amningshjälpen rekomenderas att en kvinna ska slå sin man med brödkavel och stekpanna när han har en annan åsikt! Vilken världsbild har Amningshjälpen? Att kvinnan är vid spisen och använder därför de klassiska vapnen som en kvinna förfogar över? Eller menar hon att kvinnor ska ta makten i samhället, enligt feministisk modell, inspirerad av SCUM manifestet och samtidigt behålla och säkerställa all makt i hemmet?

Här kan man köpa SCUM manifestet. scroll ner och läs hur många tidningar som är lyrisa över detta fantastiska feminimstiska verk!

http://www.modernista.se/shop/shopexd.asp?id=1716

En sammanfattning av manifestet:

http://sv.wikipedia.org/wiki/SCUM-manifestet

Hur var det med "mäns väld mot kvnnor"? Här är en artikel som stödjer amningshjälpens bild av hur det ser ut. Att det är vanligt att kvinnor slår oftare i förhällanden? Enligt amningshjälpen själv så rekomenderar de ju våld som lösning? En smäll ska väl en man tåla, eller?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3382735.svd

Man kan verkligen ställa sig frågan under vilka förutsättning och med vilket mål som Amningshjälpen bedriver sin verksamhet? Att få kvinnor att amma mera? Är det bara ett sätt att skuldbelägga kvinnor som amma på offentliga platser? Så att kvinnor ska känna sig utsatta och lära sig hata samhället? Jag gör en koppling till Riksdagshusbranden i Tyskland 1933 där det man såg och det man trodde var sant, endast var ett skådespel för att få vanligt folk att tycka rätt saker!

Som om det skulle vara ett problem med amning? Flera par som jag känner pumpar ut bröstmjölk så att mannen kan ta hand om barnet fullt ut. En mer naturligare syn än en ammande mamma som gör en glad inför framtiden finns inte! Eller en pappa som tar upp en medhavd nappflaska med bröstmjölk! Pulver är lösningen om inget annat finns eller det finns andra problem som hindrar amning!

Tyvärr kan man inte säga samma sak om feminismen och dess hatideologi!

Avslöja feminismen!
Citera
2009-09-01, 21:06
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B787
Haha.

Trådstarten var rätt fjantig, men denna, detta är orättvis, snacka om mansmisshandel i TV. Uppmanar andra till det till och med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in