Citat:
Ursprungligen postat av Skurten
Tjena.
Kör med Windows XP, SP 3.
Igår eftermiddag så fungerade datorn bra tills det började poppa upp ett antal felmeddelanden, som jag snabbt klickade förbi, därefter följt av en bluescreen. Startade då om datorn och Windows XP kan nu inte startas. Den kommer fram till laddningssekvensen av windows, men sen startar datorn bara om sig själv igen och frågar om jag vill gå in i felsäkert läge. Att gå in med felsäkert läge fungerar, och datorn frågade mig om jag ville göra en systemåterställning, men tydligen har jag inga tidigare datum att välja mellan? Så det går inte heller.
Ända misstanken jag kan ha om vad som gick snett är att mitt modem gick sönder ett par dagar sedan och nätet krångla. Fick ett nytt och det hela löste sig, men idag när datorn krångla så såg jag att inget brandvägg var aktiverat! Kanske har jag fått något skumt på datorn under perioden utan brandvägg.
Jag skanna datorn med en äldre version av Kaspersky, men det hjälpte inte. Sökt datorn med Malwarebytes anti-malware, men det hjälpte inte heller.
Vad ska man ta sig till? Mycket frustrerande!
Tacksam för all hjälp!
Förmodligen är det hårdvarufel någonstans i datorn. Kan vara minne, värme eller hårddisken. Du måste kolla vad som felar..
Mest troligt är att hårddisken har gett upp. Ta ur hårddisken och stoppa in den i en annan dator, montera den via diskhanteraren i windows och kör en felkontroll för att se om det är den det är fel på.