Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Kärlek är nog det sista man tänker på här. Det här handla nog mest om pengar från början till slut. Det verkar varit ett uppgjort skenäktenskap mer eller mindre mellan VL och YL. Snabb vigsel på rådhuset och lite käk på restaurang, 2 pers medbjudna (Gunilla von Platen med skandia exet), nog ingen övrig familj närvarande. Bröllopsnatten gick vilt till, polisen fick komma.
YL ville åt svenskt medborgarskap för friare internationell rörlighet, VL ville ha cash (var fattig student och levde på YL (bidrag för sonen samt en äktenskapsdeal som gav henne 10000 kr/mån) Hennes nye kille på NCC var smart nog att ta det lugnt, både med förlovning och samboende. Han hade fö fixat in henne på trainee program där. Win-Win där med.
VL försökte även fixa skenäktenskap mellan sin farbror och Lin Lin för en florerande summa på 200 000. YL ville klart ha hit sin blivande fru.
Det blev rätt nasty på slutet. När YL fick avslag på sin ansökan om svenskt medborgarskap sluta han betala varje månad.
Då begärde hon omgående skilsmässa, ensam vårdnad om sonen och sa att hon hade rätt till halva YLs ekonomi. Med sistnämnda skrev hon nog också under sitt avsked. Girigt värre.
Finns det något belägg för ditt inlägg eller är det endast fria fantasier?
Citat:
Ursprungligen postat av
Svärje
Har sett alla 6 avsnitten.
www.svtplay.se/veronica-och-den-kinesiske-miljonaren
1. 2003 Veronica och Tang mördas av torpeden Jiangsong Zhang, planerat av You Lin.
2. 2013 mördar You Lin sin hustru Lily i Thailand. Han frias.
3. Döms 2016 i Sverige till livstids fängelse naturligtvis och vem sjutton skulle det annars vara? You Lin hade naturligtvis överklagat då han inte hade något att förlora.....
4. ....om inte den fullständigt förbannade idiot till nämndeman (inget namn angavs i programmet) pladdrat på Twitter. Hur förbannat dum i huvudet får man vara???
5. Rättegången tas om och den fullständigt idiotiska domaren Mats Eriksson
FRIAR mördaren!!!!
6. You Lin åker hem till pisslandet Kina.
7. Åklagaren överklagar men You Lin kommer inte. Och varför skulle han komma till Sverige igen????? Hur j-a dum i huvudet får man vara dessa förbannade nämndemän och domare.
8. 7 oktober 2023 grips You Lin i Kina. Igen. 14 mars 2024 arresteras han. Han utreds för sitt fjärde mord och Kina vill ha den svenska utredningen.
Fjärde mordoffret alltså. Domare Mats Eriksson tycker alltså att det inte är uppenbart att han är mördare. Idiot.
Jag ger ingenting för Marcus som vill lära sig om Kina och träffa sin pappa - som alltså mördat mamma......... Undrar vad hans morföräldrar och moster tycker om det.
Inte så konstigt att han blir friad. Vad jag förstått finns det ju inte konkreta bevis emot honom.
Speciellt när de inte ens lyckats hittat den riktiga mördaren.
Det betyder dock inte att You Lin är oskyldig. Jag är övertygad över precis som alla andra att han var det som "beställde" morden.
Den stora frågan jag funderar på är varför var You Lin dum nog att vara i Sverige när mordet skedde. Han borde sett till att lämnat landet innan morden skedde.
Sen en allmän fråga. Var området Veronica bodde i ett "problemområde"?
Kunna gräva en stor grop invid huset och begrava en människa utan att någon lägger märke till det låter som ett problemområde för mig.
Dessutom skede mordet i mars. Är det fortfarande inte tjäle kvar i market som gör det ännu svårare att gräva.