2012-09-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Också precis läst kapiteln där horan berättar om sitt liv. Ebba verkar ha varit ett typiskt drinkluder, som sög av män med pengar som sen tog med henne på flashíga fester och bjöd på champagne och koks. Precis urtypen av luder som hänger med luffarna i mc klubbar likt HA.

Du verkar vara en bitter jävel som har blivit bedragen av en muslimsk tjej, men det skiter jag i!
Hur vet du att hon inte gillade honom, att suga av nån man gillar är inte horigt, det är bara kärek!
Citera
2012-09-16, 02:17
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Du verkar vara en bitter jävel som har blivit bedragen av en muslimsk tjej, men det skiter jag i!
Hur vet du att hon inte gillade honom, att suga av nån man gillar är inte horigt, det är bara kärek!
Det vet jag inte. Antar att hon älskar Mega på riktigt eftersom hon fortfarande stannar kvar hos en 16 år äldre tjockis och fegis som inte hjälper henne när hon blir attackerad. Eller så är det kanske så att det är hennes bästa möjliga val i den skitsituation hon nu befinner sig i.

Hur som helst så var det inte hennes umgänge med honom som jag baserade min spekulation på om att hon skulle vara ett drinkluder. Jag läste igenom kapitlet där hon berättade om sitt liv och det hon beskrev är typiskt beteende för drinkluder, sällskapdamer eller kalla det för vad fan du vill. Är man normalt funtad och har någorlunda erfarenhet av krogliv så kan man läsa mellan raderna och ana till sig detaljerna som hon lät bli att skriva.

Nu när jag läst mer av boken så kan jag även lägga till titeln laddluder på hennes CV. Verkar ha varit en riktig dammsugare.

Jag är helt övertygad om att dem båda läser det som skrivs här. Bara tänka logiskt. Detta är ett forum som många känner till och många googlingar leder hit. Dem är på flykt och gömmer sig. Klart som fan dem följer vad som skrivs om dem i tidningar och så. Och sen är det ju också självklart att någon av deras googlingar har lett hit.
Citera
2012-09-16, 12:37
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengp
Där har du fel, det var polisen som skrämde Mega med lösa skott när han var ute med hunden. Polisen såg en supertjallare så det gällde att smida medan järnet var varmt och skrämma skiten ur han.

Ja den biten är solklar och de påhittade skotten kom väldigt lägligt, likaså att man inte hittade några hylsor alls, det löjligaste av allt var att skytten enligt Mega skulle suttit på knä 50 meter bort och försökt mörda honom som polisen säger.

Hade det varit en yrkesmördare hade han nog kommit upp 2 meter bakom honom och inte suttit på huk 50 meter därifrån och sedan haft tid att leta upp all hylsor stoppa dom i fickan och sticka därifrån.

Lägg till att inget skott träffade samt att polisen i efterhand påstår att en lyktstople träffats samt att de väntade extra länge utanför hans lägenhet innan de gick upp så han var tvungen att springa ner för att möta upp polisen.

Där fintade snuten honom rejält och även om han inte fattade det då, så har han nog fattat det nu

Sen undrar jag varför han nämner vissa personer i boken med sina riktiga namn medans andra så hittar han på namn, är det för att skydda vissa eller för att straffa andra???
Citera
2012-09-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Hade det varit en yrkesmördare hade han nog kommit upp 2 meter bakom honom och inte suttit på huk 50 meter därifrån och sedan haft tid att leta upp all hylsor stoppa dom i fickan och sticka därifrån.

Mig veterligen spottar inte revolvrar ut tomhylsor, så den teorin kan vi döda direkt.
Citera
2012-09-16, 16:04
Medlem
johnthedickholmess avatar
hur vet du att det var en revolver?

Tror han hade någon kompis så sköt mot stolpen eller så gjorde han det själv. Tror inte Polisen hade vågat skjuta blank skott...dom kan ju inte veta om han skulle besvara elden.
Citera
2012-09-16, 16:21
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Tror han hade någon kompis så sköt mot stolpen eller så gjorde han det själv. Tror inte Polisen hade vågat skjuta blank skott...dom kan ju inte veta om han skulle besvara elden.

Han sa Revolver som svar på att Osmanvallo tyckte det var osannolikt eftersom det inte fanns några hylsor. I en Revolver sitter hylsorna kvar i trumman om du nu inte skjuter så pass mycket att du behöver ladda om.

Sen är väl sannolikheten ganska hög att Mega drar på allt han kan för att få ut max av Polisen vad gäller resurser, han har ju en dyr höna att försörja ska ej heller förglömmas och hon nöjer sig inte med att sitta på ett vandrarhem på Irland.
Citera
2012-09-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

DallasSkulls gav dig precis det svar jag skulle gett dig
Citera
2012-09-16, 17:12
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Han sa Revolver som svar på att Osmanvallo tyckte det var osannolikt eftersom det inte fanns några hylsor. I en Revolver sitter hylsorna kvar i trumman om du nu inte skjuter så pass mycket att du behöver ladda om.

Sen är väl sannolikheten ganska hög att Mega drar på allt han kan för att få ut max av Polisen vad gäller resurser, han har ju en dyr höna att försörja ska ej heller förglömmas och hon nöjer sig inte med att sitta på ett vandrarhem på Irland.

Du har en poäng där men förklara gärna varför någon skulle gå ner på knä 50 meter från sitt offer om syftet var att mörda honom.

Fråga dig själv vem som tjänade på den sk skottlossningen, knappast Mega själv eller HA .

Snuten däremot ville inte hjälpa Mega och Ebba om dom inte lämnade ifrån sig all info snuten ville ha, det var därför dom inte heller fick någon riktig hjälp förrän efter skjutningen då Mega i chocktillstånd har lovat snuten att ge dom allt han har och lite till.

Den påstådda skottlossningen som jag hävdar aldrig ägt rum på det sättet som påstås är skapad av snuten själva för att få in Mega i sin fälla, vilket det också lyckades. Det styrks också av boken där han själv misstänker detta genom att dom skrämmer upp honom med olika scenarion.

Utan skjutningen hade han nog inte blivit någon informatör som idag
Citera
2012-09-16, 17:21
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Du har en poäng där men förklara gärna varför någon skulle gå ner på knä 50 meter från sitt offer om syftet var att mörda honom.

Fråga dig själv vem som tjänade på den sk skottlossningen, knappast Mega själv eller HA .

Snuten däremot ville inte hjälpa Mega och Ebba om dom inte lämnade ifrån sig all info snuten ville ha, det var därför dom inte heller fick någon riktig hjälp förrän efter skjutningen då Mega i chocktillstånd har lovat snuten att ge dom allt han har och lite till.

Den påstådda skottlossningen som jag hävdar aldrig ägt rum på det sättet som påstås är skapad av snuten själva för att få in Mega i sin fälla, vilket det också lyckades. Det styrks också av boken där han själv misstänker detta genom att dom skrämmer upp honom med olika scenarion.

Utan skjutningen hade han nog inte blivit någon informatör som idag

Man ska nog inte ge snuten för mycket credit.... Mega är den enda som tjänat på detta, han hade skulder som han aldrig skulle kunna lösa iom uteslutningen.
Tillika tror inte jag att någon annan än Mega legat bakom scenariot med beskjutning etc.
Varför skulle exempelvis HA bränna ner kåken? Den hade ett värde och allt av värde var bra för då skulle man ev. kunna få ut något av Mega, sen var det väl ingen som direkt trodde han skulle springa och gola.
Kanske dom satte för hård press på han eftersom han sprang till snuten, men som sagt det var bara Mega och Ebba som tjänade på det scenariot sen såklart snuten.

Vad gäller boken tar jag den med en stor nypa salt efter som den är både vinklad och styrd av Megas uppgifter, nu gäller det för han att framstå som ett offer för att kunna utnyttja situationen maximalt.

Personligen är min uppfattning att han genom åren målade in sej i ett hörn och det bara fanns 2 alternativ, ta livet av sej eller springa till snuten. Ett rykte jag hörde var att han fick nobben av snuten innan skjutningen så därför är jag ganska säker på att han själv låg bakom den och branden....

Men som sagt det är vad jag tror ....
Citera
2012-09-16, 17:46
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Man ska nog inte ge snuten för mycket credit.... Mega är den enda som tjänat på detta, han hade skulder som han aldrig skulle kunna lösa iom uteslutningen.
Tillika tror inte jag att någon annan än Mega legat bakom scenariot med beskjutning etc.
Varför skulle exempelvis HA bränna ner kåken? Den hade ett värde och allt av värde var bra för då skulle man ev. kunna få ut något av Mega, sen var det väl ingen som direkt trodde han skulle springa och gola.
Kanske dom satte för hård press på han eftersom han sprang till snuten, men som sagt det var bara Mega och Ebba som tjänade på det scenariot sen såklart snuten.

Vad gäller boken tar jag den med en stor nypa salt efter som den är både vinklad och styrd av Megas uppgifter, nu gäller det för han att framstå som ett offer för att kunna utnyttja situationen maximalt.

Personligen är min uppfattning att han genom åren målade in sej i ett hörn och det bara fanns 2 alternativ, ta livet av sej eller springa till snuten. Ett rykte jag hörde var att han fick nobben av snuten innan skjutningen så därför är jag ganska säker på att han själv låg bakom den och branden....

Men som sagt det är vad jag tror ....

Det är möjligt att han själv anstiftat den sk skjutningen alternativt snuten, att det skulle vara en tredje part är helt uteslutet anser jag. Frågan är bara vem som tjänade på det mest, snuten som fick en informatör man bara kunnat drömma om eller Mega själv som jag anser inte har tjänat ett skit genom att gå in denna fällan, tvärtom hade han kunnat lösa skulderna både med sin båt och haggans mc.

Vad det gäller kåken så vet i fan om han då hade några springpojkar kvar vid tillfället som var villiga att göra det åt honom, vem vet han kanske hittade några pundare som inte kände till läget
Citera
2012-09-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Hur som helst så var det inte hennes umgänge med honom som jag baserade min spekulation på om att hon skulle vara ett drinkluder. Jag läste igenom kapitlet där hon berättade om sitt liv och det hon beskrev är typiskt beteende för drinkluder, sällskapdamer eller kalla det för vad fan du vill. Är man normalt funtad och har någorlunda erfarenhet av krogliv så kan man läsa mellan raderna och ana till sig detaljerna som hon lät bli att skriva.
Ja den uppfattningen fick jag med, vill man vara snäll säger man dock inte drinkluder utan helt enkelt någon som "hänger på" de som är mest "inne" just nu oavsett vad det gäller. Så gör killar också fast på ett annat sätt.

Ingen slump att Ebba ville umgås med de som kände "kändisar" för hon visste att hon så skulle träffa "kändisarna" på fester och sedan kunde hon skryta om detta på Facebook och hypa intresset kring sig själv och också för att försöka få nya kontakter
Citera
2012-09-16, 20:44
Medlem
kyrpas avatar
En ängel som försöker visa vart skåpet ska stå men blir brutalt nedslagen
http://www.youtube.com/watch?v=NWQt8ruKxLA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem