Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Du har en poäng där men förklara gärna varför någon skulle gå ner på knä 50 meter från sitt offer om syftet var att mörda honom.
Fråga dig själv vem som tjänade på den sk skottlossningen, knappast Mega själv eller HA .
Snuten däremot ville inte hjälpa Mega och Ebba om dom inte lämnade ifrån sig all info snuten ville ha, det var därför dom inte heller fick någon riktig hjälp förrän efter skjutningen då Mega i chocktillstånd har lovat snuten att ge dom allt han har och lite till.
Den påstådda skottlossningen som jag hävdar aldrig ägt rum på det sättet som påstås är skapad av snuten själva för att få in Mega i sin fälla, vilket det också lyckades. Det styrks också av boken där han själv misstänker detta genom att dom skrämmer upp honom med olika scenarion.
Utan skjutningen hade han nog inte blivit någon informatör som idag
Man ska nog inte ge snuten för mycket credit.... Mega är den enda som tjänat på detta, han hade skulder som han aldrig skulle kunna lösa iom uteslutningen.
Tillika tror inte jag att någon annan än Mega legat bakom scenariot med beskjutning etc.
Varför skulle exempelvis HA bränna ner kåken? Den hade ett värde och allt av värde var bra för då skulle man ev. kunna få ut något av Mega, sen var det väl ingen som direkt trodde han skulle springa och gola.
Kanske dom satte för hård press på han eftersom han sprang till snuten, men som sagt det var bara Mega och Ebba som tjänade på det scenariot sen såklart snuten.
Vad gäller boken tar jag den med en stor nypa salt efter som den är både vinklad och styrd av Megas uppgifter, nu gäller det för han att framstå som ett offer för att kunna utnyttja situationen maximalt.
Personligen är min uppfattning att han genom åren målade in sej i ett hörn och det bara fanns 2 alternativ, ta livet av sej eller springa till snuten. Ett rykte jag hörde var att han fick nobben av snuten innan skjutningen så därför är jag ganska säker på att han själv låg bakom den och branden....
Men som sagt det är vad jag tror ....