2010-03-25, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Tack !
faktum försöker få det till att BO har spelat där, och det spelar ju egentligen ingen roll nu, men vad jag vet så har han inte det. Och har han det så spelar det ju ingen roll nu - då han varken spelar kvar eller är med i HA.

Men framför allt så undrar jag vad fan hockeyspelare har med själva behandlingen att göra. Det funkar kanon för VKF, vad fan spelar lite hockey för roll, i det stora hela.

Sedan jag förstår inte vart de vill komma med så inaktuella uppgifter.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-25 kl. 00:20.
Citera
2010-03-25, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Jo det har du helt rätt i det du skriver, men det var ju mest tillvägagångssättet jag kritiserade. Dvs att man stod utanför med ett illegalt vapen osv, det kändes inte speciellt genomtänkt. Sedan ömsesidig respekt, ja förvisso dom är ju inne i värmen och skall ju förväntas utföra div jobb som inte H.A. själva vill ta i. Det är ju det som är själva idé,n med dom där underorganisationerna om jag har förstått det rätt. Men jag kan ha fel

M.V.H.
jamsson.
Ja, lite fel har du, för ibland hjälps de åt och ibland gör HA-killar vissa sysslor, man hjälps åt mer än man beordrar. Dessutom är det inte konstigt om en ny får göra sådant som de gamla inte behöver göra, men som de fick göra när de var nya. Så går det till på många platser i samhället. Man får börja från grunden helt enkelt.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-25 kl. 00:44.
Citera
2010-03-25, 01:03
Medlem
smokey.the.bears avatar
Tjena fått lite knas med vad killen påstår sig vara med i "red and white".

Nu ni som är lite insatta här.

Hur stor är chansen att jag som blev blåst av han och skickade iväg lite "hån" sms till han kommer få "besök hem" o bli mördad blabla. Han säger att han är högt uppsatt i R&W och att jag ska betala han 2000 kr annars jävlar. Han sa att han kunde kolla upp vem jag var på bara några min också.
Han kollade upp fel person. Han sa att han hade korrumperade poliser osv som kollade upp migi samma tid vi snackade.

Det mest otrovärdiga nu:

Han säger att han och thomas möller ska möta mig imorn och jag ska betala han.

Är han bara en jävla mytoman eller finns det chans att HA och red and white går igenom allt det här för 2000 kr?

Hälsade han att jag inte var rädd för han och jag står upp för mig själv vem jag än har med att göra, om han försöker nåt fiffel tar jag med han på köpet.

Allt det här började alltså efter att jag blivit blåst på 1700kr, som jag smsa nåra grejer (faktist i roligt syfte för man måste alltid se saken på ett roligt sätt ) om hans kompis knullar han blabla haha. Kan visa smsen sen här imorn.

Så vad tycker ni eller snarare tror, Är det en fjolla som försöker blåsa mig på mer pengar eller är det en högt uppsatt i R&W som har hjälp av möller för att ta mina 2000 kr.

PMa om ni sitter på info.

Killen påstår sig heta w*ll*am b*rsm*n. Han är kort och snaggad.

EDIT: Ännu en sak till, han säger sig känna folk i Bandidos och FFL. Jag har en klassiker till det: LOL
Får dra med på hans krav, men ska ge han en rejäl omgång imorn isåfall. Ni kan ju alla komma och kolla på, PMa om ni vill veta stället, ta med lite chips och popcorn.

EDIT 2: Han sa att jag skulle ringa Thomas för att prata med han. Är inte thomas i sydafrika, i pension dessutom.
Senast redigerad av smokey.the.bear 2010-03-25 kl. 01:20.
Citera
2010-03-25, 01:16
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey.the.bear
*text*

Haha fan va kul, ta kort på killen så kan du slänga ut de här sen!
Senast redigerad av Privatpers0n 2010-03-25 kl. 01:19.
Citera
2010-03-25, 01:23
Bannlyst
Citat:

Hur stor är chansen att jag som blev blåst av han och skickade iväg lite "hån" sms till han kommer få "besök hem" o bli mördad blabla. Han säger att han är högt uppsatt i R&W och att jag ska betala han 2000 kr annars jävlar. Han sa att han kunde kolla upp vem jag var på bara några min också.
Han kollade upp fel person. Han sa att han hade korrumperade poliser osv som kollade upp migi samma tid vi snackade.

Det mest otrovärdiga nu:

Är han bara en jävla mytoman eller finns det chans att HA och red and white går igenom allt det här för 2000 kr?

Hälsade han att jag inte var rädd för han och jag står upp för mig själv vem jag än har med att göra, om han försöker nåt fiffel tar jag med han på köpet.

Allt det här började alltså efter att jag blivit blåst på 1700kr, som jag smsa nåra grejer (faktist i roligt syfte för man måste alltid se saken på ett roligt sätt ) om hans kompis knullar han blabla haha. Kan visa smsen sen här imorn.

Så vad tycker ni eller snarare tror, Är det en fjolla som försöker blåsa mig på mer pengar eller är det en högt uppsatt i R&W som har hjälp av möller för att ta mina 2000 kr.

EDIT: Ännu en sak till, han säger sig känna folk i Bandidos och FFL. Jag har en klassiker till det: LOL
Får dra med på hans krav, men ska ge han en rejäl omgång imorn isåfall. Ni kan ju alla komma och kolla på, PMa om ni vill veta stället, ta med lite chips och popcorn.

EDIT 2: Han sa att jag skulle ringa Thomas för att prata med han. Är inte thomas i sydafrika, i pension dessutom.

Det kan bara inte vara sant allt du säger? Har han sagt allt detta verkligen?
Citera
2010-03-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Nja det är ju inte bara poliser där Vad jag menar är att kidsen inte skall fostras in i kriminalitet. Men visst, rötägg finns överallt i samhället. Men jag tror nog att när det gäller specifikt vapenhantering så tror jag nog att en skytteförening är en bättre plats att lära sig att hantera vapen på än i en H.A. klubb. Men förvisso, jag har aldrig tagit del av deras vapenutbildning

Sen förebild, ja jag tror nog att om en individ skall anpassas till samhället så tror jag nog att det är större chans att hitta en bra förebild i en skytteförening än i en H.A klubb. Sen kanske vi har lite olika syn på förebilder, men som sagt skall junior inte halka in på brottets bana så är det nog att föredra att han inte hamnar i en H.A. klubb eller någon av dess underorganisationer. Det är ju inte scouterna vi pratar om

M.V.H.
jamsson.

i dagens samhälle så är det väl inte så konstigt att folk går med i gäng..
med tanke på hur svenskt rättsamhälle funkar...
kolla bara på historien om olle liljegren som blev frikänd för allt han gjort!!!
och hans infiltratör som hamna på kåken för saker han gjorde på olles begäran..
för att inte tala om carin götblad, leif jennerkvist samt gunno gunnmo.
snacka om korrupta as!
nej det är inte scouterna det vet nog alla, så det behöver du inte ens skriva.
förövrigt så fattar jag inte hur du orkar sitta på denna tråd o bara skriva massa gojja.
om du nu har så mkt i mot H A så sök upp dom och säg vad du tycker om dom istället!
men det är skillnad på att sitta hemma hos mamma bakom en dator o gömma sig...
Citera
2010-03-25, 02:44
Medlem
Smokey, vilken höjdare! Är tyvärr sjuk så jag får nöja mig med rapportering från FB, och popcorn i hemmets lugna vrå.

Problemet är att skrattattackerna fick mig att nästan hosta upp lungorna.

Undrar om de rödvita är lika roade av att deras namn används i sammanhanget...

Mvh
Burt
Citera
2010-03-25, 03:33
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Det mest otrovärdiga nu:

Det spelar ingen roll vilken klubb han påstår sig vara med. Ring polisen och så ser du till att de är på plats när fanskapet kommer. Då suger polisen in honom och du ger fingret åt honom när han sitter där handfängslad i polisbilen.

Sen har jag svårt för att tro att Möller skulle sätta sig i den skiten för någon liten del av 2000 pix. Han har ju pressat och hotat folk i så många år nu plus alla skattepengar han myglat till sig så han är mångmiljonär. Han skulle inte skita ner sig för 2000.
Men det är ju klart, man känner ju till vad de kallar njutning och upplevelse så han kanske tar med slipmaskinen så var försiktig.
Citera
2010-03-25, 05:02
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
i dagens samhälle så är det väl inte så konstigt att folk går med i gäng..
med tanke på hur svenskt rättsamhälle funkar...
kolla bara på historien om olle liljegren som blev frikänd för allt han gjort!!!
och hans infiltratör som hamna på kåken för saker han gjorde på olles begäran..
för att inte tala om carin götblad, leif jennerkvist samt gunno gunnmo.
snacka om korrupta as!
nej det är inte scouterna det vet nog alla, så det behöver du inte ens skriva.
förövrigt så fattar jag inte hur du orkar sitta på denna tråd o bara skriva massa gojja.
om du nu har så mkt i mot H A så sök upp dom och säg vad du tycker om dom istället!
men det är skillnad på att sitta hemma hos mamma bakom en dator o gömma sig...

Skulle rättssamhället bli bättre om alla gick med i gäng? Polisen infiltrerar gängen och gängen infiltrerar polisen. Matchresultat 1-1. Sedan det du tar upp om Liljegren mm. Ja du, det där är ju rättsröta om något. Men som jag ser det så är ju lagen kanske inte tydlig nog i alla delar och det framkommer ju i boken "Hanteraren" med all tydlighet. Sen kanske lagen skulle uppdateras något, det känns som att den släpar efter något. Men skall jag tolka det som att du menar att när man går in i ett gäng så funkar det ungefär som en fackförening?

Till det sista i ditt inlägg, det är inte så det funkar. Här kan vi diskutera och ordet är fritt.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-03-25, 08:01
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det spelar ingen roll vilken klubb han påstår sig vara med. Ring polisen och så ser du till att de är på plats när fanskapet kommer. Då suger polisen in honom och du ger fingret åt honom när han sitter där handfängslad i polisbilen.

Sen har jag svårt för att tro att Möller skulle sätta sig i den skiten för någon liten del av 2000 pix. Han har ju pressat och hotat folk i så många år nu plus alla skattepengar han myglat till sig så han är mångmiljonär. Han skulle inte skita ner sig för 2000.
Men det är ju klart, man känner ju till vad de kallar njutning och upplevelse så han kanske tar med slipmaskinen så var försiktig.

Man är ju inte hundra på vad som försigår, kan slänga upp några att dom mest komiska smsen:

"Lyssnar du på vad jag säger. Vi kommer hälsa på er och tro mig vi hittar er lätt. Redan fått höra inom en i polisen att du jobbar för din far." -Vilket jag inte ens gör.

"Känn oroligheten för en sån liten sak snälla. Du har hells angels och red and white efter dig vill du ha bandidos också ordnar jag det " -Jag som trodde hells angels och bandidos inte var så bra vänner? Hur kan dessutom en kille i RW få med sig två gäng för han vill ha 2000 kr.

"Okej bra. Då tycker ja du ringer thomas nu för jag står brevid honom din snorunge. Du ska möta mig och ge pengar sen ska vi till thomas ihop och vi åker min bil. Sen ska du kolla upp mig ******* birsman och min bror ****** birsman både i red and white din horunge och du gör det nu!!!" -Om han använder sig av ledarnas namn i RW så är det väl inte kul för han antar jag. Vad fan skulle thomas möller förövrigt göra i sthlm just nu? Ta 2000 från en snubbe eller? lol Har två bekanta (en kompis kompis läget) från HA som jag ska ta kontakt med idag och fråga vem den här snubben är.

I andra sms har han skrivit saker som att han är d*niel m*rianas (ledare över ffl) brorsa.
Han har sänkt till att jag ska ge han 300 nu, och att vi ska prata öga mot öga.
Nu kära FB'are, hur ska jag hantera situationen. Ska jag bara råbanka han, eller kanske kasta en tårta på han, kom med era förslag .
Senast redigerad av smokey.the.bear 2010-03-25 kl. 08:08.
Citera
2010-03-25, 08:14
Medlem
KnutteKragballes avatar
Västkustfamiljen erkänner Hells Angels-kontakter

De intagna ungdomarna fick spela hockey med Hells Angels-ledaren och renovera hans verkstad.
Nu erkänner ägaren till vårdhemmen att kontakterna med mc-gänget har pågått i 15 års tid
.

Artikeln i faktum finns här

http://www.faktum.nu/upload/intro/enforalla.pdf

http://www.faktum.nu/upload/intro/kompismedha.pdf

http://www.faktum.nu/upload/intro/tillsyn.pdf

http://www.faktum.nu/upload/intro/kommunlista.pdf

http://www.faktum.nu/upload/intro/kriminalvarden.pdf

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1930088/vardhem-erkanner-hells-angels-kontakter

Har det inte skvallrats om detta i snart 15 år?

Var ju en del som skrev om HA kopplingen även efter mordet i på behandlingshemmet på Marstrand.

https://www.flashback.org/t450650
Senast redigerad av KnutteKragballe 2010-03-25 kl. 08:19.
Citera
2010-03-25, 08:20
Medlem
Caacrinolaass avatar
Varför inte skicka på han en dagsedel?
Verkar ju som att nissen det talas om inte har alla getter hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in