2009-12-03, 20:54
Medlem
stibkloFs avatar
Nyhetstorka....

http://hd.se/helsingborg/2009/12/03/krogarens-bror-en-olamplig/kommentarer/
Citera
2009-12-03, 23:48
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
http://hd.se/helsingborg/2009/12/03/krogarens-bror-en-olamplig/kommentarer/

Nyhetstorka vill jag nog inte påstå. En ganska viktig fråga där "guilty by assosiation" används för att straffa hederligt folk. En bror till en prop i H-A HBG får inte sitt utlovade utskänlningstillstånd för att han har kopplingar till organiserad brottslighet, dvs. hans bror. Krögaren kommer då kursa restaurangen och 27 personer mister jobbet på en väldigt uppskattad restaurang.
Citera
2009-12-04, 10:20
Medlem
40 kilo affe beslagtaget hos Goth Town

http://www.kvp.se/nyheter/1.1802181/knarktillslag-mot-hells-angels

Klantigt är bara förnamnet.

LOL!
Citera
2009-12-04, 11:46
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero

LOL!
Tja, vad ska man säga? Ooops
Citera
2009-12-04, 12:04
Medlem
Hoppsan!
Ser ut som att det är läge att lägga in en ansökan om bidrag ur defencefunden för de inblandade.
Nu väntar vi på hätska bortförklaranden från Abate/Payback. Det är minsann bara enskilda individer o.s.v.
Fortsätter de i den här stilen och med samma tempo blir nog fan klubbarna kriminaliserade inom en inte allt för avlägsen framtid. Varför räcker det aldrig med broderskapet, bikerkulturen och motorcyklarna? Girigheten gör att dessa självmål serveras hela tiden. Varför ska pengabegäret alltid överskugga livsstilen undrar jag mig.
Citera
2009-12-04, 13:40
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Hoppsan!
Ser ut som att det är läge att lägga in en ansökan om bidrag ur defencefunden för de inblandade.
Nu väntar vi på hätska bortförklaranden från Abate/Payback. Det är minsann bara enskilda individer o.s.v.
Fortsätter de i den här stilen och med samma tempo blir nog fan klubbarna kriminaliserade inom en inte allt för avlägsen framtid. Varför räcker det aldrig med broderskapet, bikerkulturen och motorcyklarna? Girigheten gör att dessa självmål serveras hela tiden. Varför ska pengabegäret alltid överskugga livsstilen undrar jag mig.

Nu var det inte hela klubben som var ute och åkte utan just en medlem. Knarket hittades inte heller i deras lokal, utan gripandet användes bara som ett skäl att göra en husransakan. Och detta för att polisen var nyfikna på hur fint dom hade inrett lokalen efter det senaste bygglovet. Om några andra i klubben är inblandade i den gripnes affärer lär ingen få veta. Klistrar in lite från artikeln:

"En av de gripna, en 34-årig man, fullvärdig HA-medlem, är misstänkt för grov narkotikasmuggling samt grovt narkotikabrott.
Han tillhör Goth Town-avdelningen och har setts en hel del i den nya klubblokalen i Mölndal.
Det var han som tillsammans med en 30-årig göteborgare som rör sig i Red&White Crew-kretsar, supportorganisation till HA, tog emot amfetaminet av polackerna."
Citera
2009-12-04, 13:53
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Hoppsan!
Herr Spillra har givet vis redan kommenterat.

"en tidningsanka initierad av polisen i de allra ondaste avsikt att inför allmänheten grovt misstänkliggöra Hells Angels"
Citera
2009-12-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Nu var det inte hela klubben som var ute och åkte utan just en medlem. Knarket hittades inte heller i deras lokal, utan gripandet användes bara som ett skäl att göra en husransakan. Och detta för att polisen var nyfikna på hur fint dom hade inrett lokalen efter det senaste bygglovet. Om några andra i klubben är inblandade i den gripnes affärer lär ingen få veta. Klistrar in lite från artikeln:

"En av de gripna, en 34-årig man, fullvärdig HA-medlem, är misstänkt för grov narkotikasmuggling samt grovt narkotikabrott.
Han tillhör Goth Town-avdelningen och har setts en hel del i den nya klubblokalen i Mölndal.
Det var han som tillsammans med en 30-årig göteborgare som rör sig i Red&White Crew-kretsar, supportorganisation till HA, tog emot amfetaminet av polackerna."

Nu skall vi nog lugna oss lite och tänka i flera steg.

1. De höll på med ombyggnationer av huset
2. Vitaminerna var packeterade att se ut som byggmaterial
3. 1+1 blir fortfarande 2

Tror fan att dom gör husransakan .

Kriminella som går runt med en stor skylt på ryggen är väl nästan lika dumt som de som "viker ut sig" i aftonhoran för att tala om vilka bad asses dom är
Citera
2009-12-04, 15:09
Medlem
Softails avatar
Citat:
Nu skall vi nog lugna oss lite och tänka i flera steg.

1. De höll på med ombyggnationer av huset
2. Vitaminerna var packeterade att se ut som byggmaterial
3. 1+1 blir fortfarande 2

Tror fan att dom gör husransakan .

Kriminella som går runt med en stor skylt på ryggen är väl nästan lika dumt som de som "viker ut sig" i aftonhoran för att tala om vilka bad asses dom är

Nu förklara polisen själva varför husransakan gjordes och syftet med den.
"Nu kunde polisen tack vare husrannsakan bilda sig en uppfattning om klubblokalen förändrats."
Och dessa polacker hade inget med ombygnationen att göra, det var bara ett lämpligt sätt att dölja vitaminerna på. Då en majoritet av de polacker som kommer hit arbetar med byggen i olika former. Det var antagligen packeterat som byggmaterial redan när det togs in i landet.

Och nej 1+1 blir inte 2 det blir oftast 3 när alla spekulerar fritt.

Och visst är jag beredd att hålla med dig, skulle jag syssla med den typen av verksamhet så hade jag nog inte annonserat min existens med välbekanta märken på ryggen.
Citera
2009-12-04, 16:15
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:

40 kilo affe beslagtaget hos Goth Town

LOL!

Vad det bara jag som läste "affe" som "kaffe" första gången?
Citera
2009-12-04, 18:16
Medlem
bastard666s avatar
Fuck u all

Jag är så jävla trött på er internetbikers..
Marko fick lämna,dock INTE i bs,(förresten ett uttryck som inte används längre)för att han fyllnade till i Italien och klippte till en jänkare.
Alan,i sin tur fick lämna av helt andra orsaker som jag inte tänker gå in på här,långt före Marko.
Vad gäller "vitaminerna" och tillslaget,så är det faktiskt så att de personerna,A och P,som greps, var ute i egna ärenden och det kommer framtiden att utvisa med de följderna som kommer att komma.
Citera
2009-12-04, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Jag är så jävla trött på er internetbikers..
Marko fick lämna,dock INTE i bs,(förresten ett uttryck som inte används längre)för att han fyllnade till i Italien och klippte till en jänkare.
Alan,i sin tur fick lämna av helt andra orsaker som jag inte tänker gå in på här,långt före Marko.
Precis som jag sa.

414 - ät min skit!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in