Citat:
Ursprungligen postat av
Tussilago45
Man har ju hört att HA ska vara emot kvinnomisshandel och inte acceptera illojalitet mot sina brödrar/klubben, samt inte sätta på någons tjej eller ex.. osv..
Men till min fråga, som diamant klubb finns det några "regler" som de ska följa för att inte bli av med diamanten?
Det ser väl inte bra ut för HA och deras rykte om diamantare löper amok och slår sina fruntimmer? Eller låt säga att diamant medlemmar har anhöriga inom polisväsendet? Är det helt okej eller hade dom skitit i vilket?
Diamanten betyder egentligen inte så mycket mer än att man visar vilken ”sida” man står på, det finns ju egentligen 2 klubbar i Sverige, man väljer helt enkelt att sympatisera med en av dem.
Det är inte HA:s huvudbry om en klubb som bär diamanten har en medlem som spöar sin fru.
Att man som medlem i en klubb som bär diamanten har en anhörig inom polisen är inte heller HA:s huvudbry, varför skulle man inte kunna vara med i en mc-klubb som bär diamanten och ha en anhörig som är polis? Lika korkat som att säga -Min anhörig är läkare, så då är jag per automatik läkare?!?!
Däremot finns det naturligtvis rövhål som är med i mc-klubbar som spöar sina fruar osv, och klubben gör inget åt det, det säger mer om klubben än om individen som slår.
När det kommer till tex HA och anmälningar om misshandel från ex till medlemmar så är det ofta lögn, kvinnorna vet att det är det enda sättet att ”jävlas” med medlemmen, för man vet att det inte är okej. JAJAJAJA nu kommer det komma en massa pisshuven och hävda att det händer dagligen att tex HA medlemmar slår sina kvinnor, men rövhål som slår sina kvinnor finns precis överallt inte enbart i mc-klubbar, och nej det är inte okej att slå en kvinna även om du inte är med i en klubb.
Vet icke vad du menar med ”löper amok”? Men bär man sig illa åt på tex hojfester så kan man helt klart räkna med efterföljder.
Tyvärr så har brödraskapet inom tex HA näst intill raderats sista 10-15 åren, nu säger jag inte att det är så i alla avdelningar, men allt som hänt i Göteborg tex så har affärer förstört mycket, det sägs att det är den ”nya” generationen, jag som gammal biker anser att det är rekrytering av ”fel” individer. De gamla goa gubbarnas tid är över.