Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Snutar är i regel rädda om sitt privatliv och det är oftast därför de bär mask när de slår till mot organisationer. De som de slogs emot bär aldrig mask för någon, så du kanske fattar att den ena sidan slogs mer och den andra försvarade sig/försökte avstyra. I stora drag.
Jag tror knappast att snuten skulle ha varit mer passiv om det är det du menar. Varför skulle de har varit det? De kan ändå inte hända dem något efteråt från mc killarnas håll i.a.f. De kan inte bli bötfällda, misshandlade, mördade eller något annat som en ickepolis riskerar. Det är inte Cosa Nostra vi pratar om utan ett gäng bögar i skinnväst. Det som kan hända mellan dem och mc mupparna är där och då och jag är övertygad om att ett gäng piketpoliser klarar sig alldeles utmärkt mot ungefär lika många västnollor i ett krogslagsmål.
Enda anledningen jag kan se att poliserna skulle ha hållit igen och försökt avstyra bråket är för att de just är poliser och skall egentligen inte betee sig som de gjort. Tror dock knappast att ett gäng hormonstinna och förfriskade piketpoliser är kapabla till att vara så professionella under de omständigheterna. Att de ens hamnar i en sån situation säger en hel del. Tror knappast att mc killarna gått efter snuten och provocerat och provocerat och till slut fått igång ett slagsmål. Tror att även polisen varit delaktiga i att det startade och sen körde på för fulla muggar och förhoppningsvis slog på mc luffarna riktigt ordentligt.
Vore riktigt skoj att se en video från en övervakningskamera om det finns sådana där det hände.