Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superman81
Jo detta var en ren golning. Det står att även han golade

Står det att även han golade? Vad fan pratar du om? Syftar du på fu-protokollet eller Gubb-Stigs artikel i Dalademokraten? Vad bestod golningen i?
Citera
2013-03-22, 15:12
Medlem
Till 15FF15 och Superman81, svara om ni vill. Tig om det är jobbigt.

1. OMC pekade ut HAMC efter El cocodrillo-incidenten, var det gol?
2. OMC i Höör berättade för polisen, ganska utförligt vad som skedde under en utpressning. Var det gol?
3. Raffa som OMC:s Petter Frödin bekräftat att han i vart fall vart med togs med I OMC trots att det var allmänt känt att han hade golpapper. Är det ok?
4. Tjejen till den aktuelle RD-medlemmen misshandlades också. Var det ok?
Citera
2013-03-22, 15:30
Medlem
Muha-mmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
HA kraftsamlade alltså. Blev ett hundratal utanför rättegången.
OMC var ett 30-tal på plats.

Ganska tufft av OMC att dyka upp under de förutsättningarna.
Nåväl. Rättegången då. Två OMC går hem till en HA och HA killen hade inte en chans.
Han fick helt enkelt smaka ordentligt och jag har hört rykten om att HA killen pratade under förhören.
Huruvida det stämmer eller ej vet jag dock inte. Men sen och andra sidan, det finns ju en del märkliga människor i den rödvita sfären nuförtiden.

Ja jättetuffa, de flesta omc var ju kvar tills lunch (Petter drog ju tidigare).
Citera
2013-03-22, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Below
det är gubb jan stigson som vill ha debatt mellan gängen, bara han som skriver med sånt i tidningen.
kom med förhörs pappren innan vi lyssnar på han!

Ja det vet ju hela avlånga Sverige vid det här laget att den gubben inte gick o nu sitter han där med skägget i brevlådan...
Citera
2013-03-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
Vad bestod golningen i?

han snackar ju genom hela fu. förutom att nämna folk vid namn så pratar han om det mesta...

det är ganska enkelt faktiskt. inte konstigt att klubbarna tappar anseende i samtliga storstadsområden... om man på nåt sätt underlättar arbetet för en myndighet eller dylikt, även om man undviker allt förutom namn, så är det en "klockish" golning. men om man å andra sidan leker mc-klubb eller övervintad raggare så kan man hitta på egna regler(som målsägaren o hans sambo i falun gjort) ala "man får bara gola folk med blå revärer på brallorna" men för alla andra så behöver det inte ens diskuteras.

ps. den här helgen är det ok att vidarebefodra info till snuten via våra familjer så passa på att köra viskleken med flickvän o barnen.

support your local svinto
support your local informatör
Citera
2013-03-23, 01:17
Medlem
nu har jag ju verkligen ingenting emot just HA, springer på era fester som är dunder men jag måste ställa frågan! Hur har det gått för crewets sorgebarn som är satta i frozen? vill ni ha exempel så finns ju det lex magnum från trestad.
Citera
2013-03-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superman81
HA backar alltså öppet upp en som sitter och golar ner en konkurerande MC klubb i ett krig de själva har startat!!! Helt jävla otroligt... Trodde inte det var sant när jag hörde det!

Tycker fan det är coolt av OMC att våga slå tillbaks mot HA efter alla deras attacker och komma upp så få när HA kommer så enormt många.

Hade OMC varit över hundra tror jag inte att 10 HA hade sagt ett skit. Jag har i åratal hört folk säga att HA hatar golbögar tills dom själva drabbas då golar dom alltid och HA vågar bara bråka när dom är 10 mot 1 men jag trodde att det var anti HA propaganda. Men nu visar dom ju öppet att dom stöttar den som sitter och golar ner OMC?!
Saxat från lokaltidningen där..
Offrets sambo berättade hur hon vaknat av buller och skrik från 42-åringen.
– Jag har aldrig hört ett sådant skrik. Han skrek i panik. I ångest.
Hon hoppade över sin liggande, blödande sambo. Efteråt kunde den unga kvinnan konstatera att hon blivit slagen med kofot på både armar och i ryggen. Grov misshandel enligt åklagaren Kristofer Magnusson, som undrade hur det hade slutat om hon inte vaknat.
– Hade inte jag ingripit tror jag inte att han hade suttit här i dag…
Om detta höll sambon med. Själv berättade han att han somnat i soffan och vaknat av väsen. Hur två män på okänt sätt trängt sig in och gett sig på honom. Ett hugg med en stor kniv träffade honom i huvudet. Han föll av kraften i slaget.
– Jag trodde det var kört, berättade han i rätten.

http://dalademokraten.se/2013/03/22/trodde-det-var-kort/

Coolt att slå tillbaka??
Hur många omc tror du det hade funnits kvar som kunnat slå tillbaka om de rödvita hade tyckt att det varit ok att gå hem till fru och familj för att plocka svartvita?

Och sen att komma så många?? hahaha, du e ju själv duktig på att citera tidningen.

Sedan ett 20-tal killar i Outlaws svartvita västar och jackor tagit sig igenom historiens största säkerhetskontroll anlände bil efter bil med till slut bortåt hundratalet män i rödvita kostymeringar med Hells Angels-sfärens olika avdelningar

Omc hade antagligen ingen aning om att det skulle komma rödvita så det var nog inte för att vara tuffa som dom kom dit,
Hade de vetat innan så hade dom aldrig dykt upp.. Precis så som det brukar vara på deras rättegångar
Citera
2013-03-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
Till 15FF15 och Superman81, svara om ni vill. Tig om det är jobbigt.

1. OMC pekade ut HAMC efter El cocodrillo-incidenten, var det gol?
2. OMC i Höör berättade för polisen, ganska utförligt vad som skedde under en utpressning. Var det gol?
3. Raffa som OMC:s Petter Frödin bekräftat att han i vart fall vart med togs med I OMC trots att det var allmänt känt att han hade golpapper. Är det ok?
4. Tjejen till den aktuelle RD-medlemmen misshandlades också. Var det ok?

Gick det att få en kommentar på ovanstående?
Citera
2013-03-23, 17:07
Medlem
Fan HA är samma skit som alla jävla mc klubbar, Så fort dom får lite press på sig så sjunger varenda jävel av dom ut som små fåglar.
Citera
2013-03-23, 17:38
Medlem
i tider där det pratas om golpapper så är ju en favorit i repris med cristopher sandblom från rwc goth town inte helt fel. ska man gola så kan man ju göra det rejält o köra hela aftonbladetgrejen...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11051058.ab

nästa gång så tvekar coffe för att säga ifrån...

vill man ha kontakt med gol-coffe så går det bra att skicka ett privat meddelande så lovar jag att gola vidare kålltorp-coffes kontakuppgifter...
Senast redigerad av Yllek 2013-03-23 kl. 17:42.
Citera
2013-03-23, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yllek
nu har jag ju verkligen ingenting emot just HA, springer på era fester som är dunder men jag måste ställa frågan! Hur har det gått för crewets sorgebarn som är satta i frozen? vill ni ha exempel så finns ju det lex magnum från trestad.

Hur kul som helst på festerna
Citera
2013-03-23, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muha-mmed
Ja jättetuffa, de flesta omc var ju kvar tills lunch (Petter drog ju tidigare).

Petter? Han hoppade av Outlaws för över ett år sen! Nu håller du på å trollar igen Muha-mmed!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in