Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulebo
Jag säger bara "Flockdjur" våga visa er ensamma någon gång då kommer jag och plockar er en efter en..

har du lyckats hitta flockdjuren hamc ensamma någonstans? berätta gärna lite info med adresser, det finns säkert fler fiender som också vill plocka dom en och en tills den sista av dem flyr landet på sin mc
Citera
2013-01-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Har väl hänt liknande saker förr utan att någon la sej i. Det är väl mer att vissa klubbar tror att gå med i SBM ger någon form av skydd, så är det nog inte riktigt. Sen kan det ju finnas klubbar som man har starka band till där det inte skulle va okej så att säga.

Det diskuteras i en tråd om den "nya" patchen vissa Gbg klubbar bär, dom däremot kanske skull kunna räkna med stöd om något sånt hände.

Btw jag du menar dom som sköt mot ett hus med barn och kvinnor i? Menar det är ju grymt cool av kurderna att inte kunna ta det mot klubbhuset eller när han är utan kvinnor och barm, man får lägga dom i luffar facket då.

personligen tror jag att skotten var endast en varning.. men löser de inte sina konfliktet i tid. så tror jag att nästa gånh väntar de på han och hans familj tills de är utanför bilen
Citera
2013-01-25, 18:20
Medlem
Någon som vet vad skottlossningen handlade om i malmö på bergsgatan för någon timme sen, skriver det i denna tråden pga att house of pain låg där?
Citera
2013-01-25, 20:03
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Nej de lär få stå själva i detta, förstår inte varför man går med i SBM och betalar pengar etc, ingen hjälp kommer om det behövs och man får betala avgifter hit och dit, samtidigt som man får slava på deras fester om de vill det. Bättre alla kört sitt eget race så att säga, men tror 80% av sbm klubbarna igentligen inte vill vara med där längre men vågar inte sluta pga rädsla för att det ska bli "svineri" etc

Nu åligger det inte SBM anslutna klubbar att slava på någon fest eller dylikt, även om jag inte är något direkt fan av modellen så är det inte för beskydd man betalar sin månads avgift.
Det som ligger i intresse för överhögheten är att ha koll på klubbarna genom de obligatoriska månadsrapporterna.

Men man tycker att biker kollektivet borde ställa upp för en klubb som får det motigt i sin region. Men man ska inte ge skit ogrundat även om man kanske inte gillar sällskapet.
Citera
2013-01-25, 20:33
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Någon som vet vad skottlossningen handlade om i malmö på bergsgatan för någon timme sen, skriver det i denna tråden pga att house of pain låg där?

Det är ändå en bra bit från HOP till dagens skjutning (relativt men ca 5-600m längre ner på Bergsg.)
Fyllt med BMW utanför akuten med polisiär bevakning för personals säkerhet brukar inte ha med MC att göra
Citera
2013-01-25, 20:59
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Nu åligger det inte SBM anslutna klubbar att slava på någon fest eller dylikt, även om jag inte är något direkt fan av modellen så är det inte för beskydd man betalar sin månads avgift.
Det som ligger i intresse för överhögheten är att ha koll på klubbarna genom de obligatoriska månadsrapporterna.

Men man tycker att biker kollektivet borde ställa upp för en klubb som får det motigt i sin region. Men man ska inte ge skit ogrundat även om man kanske inte gillar sällskapet.
Men nu är ju Divers mer posers än bikers så det blir inget med det
Citera
2013-01-25, 21:40
Medlem
Badoldhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iXoDope
Njaae det är nog väldigt lösa rykten, är mer en tolkningsfråga, som jag har förstått det på mina kontakter uppåt i landet så är inte det fallet, däremot att OMC hårdsatsar på att dra in så mycket
förvirrade pundare och allmänt trasiga ungdomar som möjligt i sina supportercrew etc och konstant
inkräktar på BMC's traditionella områden och i största allmänhet provocerar BMC, samt att polisen
tydligen kraftigt ökat sina resurser för att "störa" all verksamhet i dessa län.

Detta leder ju självklart till att det blir bad for business vilket på ett teoretiskt sätt självklart
gynnar HA men varken hattarna eller omc verkar ha för avsikt att flytta på sig.

Ärligt talat, OMC må ha dragit på sig slynglar, pundare o sådana som man allmän kan skratta åt här, men BMC lyckas fan inget bättre med sina prospects i de regioner jag nämnt, Polizei fängslar dom en efter en o det gäller båda lägren, SAME SHIT.

Rykten må vara rykten - men ingen rök utan eld! Medan Bandidos o OMC slår med spadarna på varandra i sandlådan står andra i startgroparna redo att ta över, är väl minst sagt knepigt om HA står handfallna o ser på medan det sker eller?
Men - det är ju bara rykten.....
Senast redigerad av Badoldhog 2013-01-25 kl. 21:51. Anledning: Förtydligande
Citera
2013-01-25, 22:40
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Men nu är ju Divers mer posers än bikers så det blir inget med det

Det har du säkert rätt i min poäng var bara att oavsett så är det inte "skydd" man får för att va medlem i modellen.
Citera
2013-01-26, 12:57
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Det har du säkert rätt i min poäng var bara att oavsett så är det inte "skydd" man får för att va medlem i modellen.
Nej det har du helt rätt i. Sådana här problem får varje klubb reda ut själva.
Citera
2013-01-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Nej det har du helt rätt i. Sådana här problem får varje klubb reda ut själva.

Hells angels . Klubbarna som e med i modelen tro att ingen vågar eller kan röra dom det är skit snack fattar inte vad dom tror. Hells angels Skiter i dom fullständigt dom vill bara ha pengar och slavar.

Hells Angels skulle ändå inte våga göra något åt saken.
Citera
2013-01-26, 13:15
Medlem
ÄR just nu utanför MC mässan i Stockholm ska se vilka som vågar sig dit. Någon mer där eller vart kan jag hitta 1% klubbarna någonstans någon som har sätt dom.
Citera
2013-01-26, 13:19
Medlem
ÄR På MC Mässan i STOCKHOLM Vart e Hells Angels MC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här