Operativsystem: Vista Ultimate x64.
Nätverksadapter: D-Link AirPlus G DWL-G510 Wireless PCI Adapter (rev.C).
Problem: "En varningsbubbla kommer upp som ber mig att rätta till Ethernet Controller, varpå jag väljer att söka över nätet via Windowsrutan som kom fram. Ingenting hittas. "Windows was unable to install... etc.'..."
Tjena, grabbs n' girls. Jag har ett problem som är enerverande, och som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
En varningsbubbla kommer upp som ber mig att rätta till Ethernet Controller, varpå jag väljer att söka över nätet via Windowsrutan som kom fram. Ingenting hittas. "Windows was unable to install... etc."
Fine, så jag började googla, och jag fann ingenting mer än något rätt smaklöst och misstänksamt till hemsida, nämligen någon "Soft32" - som hela tiden gavs som sökträffar. Alltså inga svar på mitt problem. Poänglöst. Jag har även gått in via D-Link Sveriges hemsida för att titta närmre på produktinformation och drivrutiner, men ingenting nytt hittas.
Jag har nämligen installerat drivrutinerna för nätverkskortet, men ethernetkontrollen har på något sätt hamnat på efterkälke. Trots ominstallationer, etc. Har heller aldrig haft det här problemet innan, men det skall ju alltid vara första gången någon gång!
Tacksam för hjälp.
EDIT: Jag hade ju självfallet använt skivan om jag hade haft kvar den. Jag har letat, men den verkar spårlöst försvunnen.