2009-08-26, 22:55
Medlem
Börje.Borgs avatar
shit.. system32 vad fan e det.. ska jag avmarkera dom.. eller kan det vara viktiga filer? As nojig!

Det va inte så enkelt.. vet inte vad jag ska avmarkera..

Hittar ingen C:\Windows\system32\config\Win.exe eller C:\windows\inf\Other.exe....
Senast redigerad av Börje.Borg 2009-08-26 kl. 22:58.
Citera
2009-08-26, 23:33
Medlem
927s avatar
ser du inte att det står C:\windows\inf\.......... på nån rad?
Citera
2009-08-26, 23:48
Medlem
927s avatar
jaha, har det tilkommit en ny fil.. det räcker ju att du ser C:\Windows\system32\config men du kan ju flytta avgränsningen om du håller ner vänster musknapp, om du måste se mer av sökvägen

det kanske vore bättre om du installera malwarebytes antimalware och gjorde en snabb scan för det verkar som du har malware ("virus")
Citera
2009-08-27, 00:41
Medlem
Börje.Borgs avatar
Nu har jag bara kvar filer i autostart som ska vara där.
Hittade inte dom två filerna jag letar efter.

Har laddat ner SUPERantispyware och kör det en gång.
Ska man ladda ner ett annat program för att bli av med malware?

Läste att men skulle köra igenom antivirus programet typ 10 gånger, så kanske det försvinner. (lite random vad det hittar varje gång)

Tänker prova att köra igenom COMODO, avast! och SUPERantispyware ett par gåner i brist på annat..

Vet inte riktigt vad jag ska göra annars... formatera om kanske. Men de skulle kännas skönt om man lyckades hitta skiten..
Citera
2009-08-27, 07:46
Medlem
927s avatar
nej du behöver inte scanna xx gånger och avast eller comodo kommer inte ta bort några registerposter (men självklart fysika filer). dessutom ska man inte använda två antivirusprogram på samma gång.
däremot scannar både superantispyware och malwarebytes efter registerposter.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Spara filen på skrivbordet >klicka på filen > klicka på: "do a system scan and save logfile".
Posta innehållet från txt filen som visas då (markera all text, kopiera, klistra in här. ev i två inlägg). i loggen kommer man kunna se vart de två registerposterna finns
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in