2009-08-28, 16:31
Medlem
Servias avatar
Militärkuppen i Irak 1968?

Ganska intressant! Någon av dina "spioner" som starta det
Citera
2009-08-30, 13:18
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
Militärkuppen i Irak 1968?

Ganska intressant! Någon av dina "spioner" som starta det
Ja det verkar inte bättre
Citera
2009-08-30, 13:21
Medlem
kingscanias avatar
Irland- Bloody Sunday
Sverige- Sovjetiska ubåten U137 på grund i karlskrona skärgård
Citera
2009-08-30, 16:56
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingscania
Irland- Bloody Sunday
Sverige- Sovjetiska ubåten U137 på grund i karlskrona skärgård
Det som är med Bloody sunday är att det skedde på Nordirland o England har fyllt sin kvot redan... Men va faan. Får göra ett undantag på något vis

Sverige står mellan

DC3an
U137
Stig Wenneströms avslöjande
Palmemordet (som är ganska ordentligt bestämt ;P
Citera
2009-08-30, 16:58
Medlem
kingscanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Det som är med Bloody sunday är att det skedde på Nordirland o England har fyllt sin kvot redan... Men va faan. Får göra ett undantag på något vis

Sverige står mellan

DC3an
U137
Stig Wenneströms avslöjande
Palmemordet (som är ganska ordentligt bestämt ;P

Okej, Palmemordet måste ju med i Sverige, sen tycker jag att U137 går före de andra, är ju en VÄRLDS-händelse!

Östtyskland- 1972 (Munchen) Palestinska terrorister tar delar av Israeliska os-truppen som gisslan,och avrätter flera. Detta ledde senare till hämndaktioner från Israeliska spioner runt om i Europa.
Senast redigerad av kingscania 2009-08-30 kl. 17:01.
Citera
2009-08-30, 17:05
Medlem
roccs avatar
Citat:
Okej, Palmemordet måste ju med i Sverige, sen tycker jag att U137 går före de andra, är ju en VÄRLDS-händelse!

Östtyskland- 1972 (Munchen) Palestinska terrorister tar delar av Israeliska os-truppen som gisslan,och avrätter flera. Detta ledde senare till hämndaktioner från Israeliska spioner runt om i Europa.
Just det =) Många uppdrag där.
Citera
2009-08-30, 20:03
Medlem
fredrocks avatar
Citat:

münchen var västtyskt
Citera
2009-08-31, 18:30
Medlem
Telefonverkets avatar
Du tror inte det bli väldigt svårt att att just 2 händelser per land? Skulle det inte kunna vara 1-4 istället? Vissa länder, t.ex. Norge, Portugal och Nederländerna har väl inte så mycket att komma med under nämnda period? Eller har jag fel? Medan andra skulle kunna ha många fler uppdrag än just 2. Det jag menar är att det kan kännas fel att motivera varför en händelse skall vara med istället för en annan, eller har du en förbestämd ordningen på vad som går före?
Citera
2009-08-31, 22:42
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonverket
Du tror inte det bli väldigt svårt att att just 2 händelser per land? Skulle det inte kunna vara 1-4 istället? Vissa länder, t.ex. Norge, Portugal och Nederländerna har väl inte så mycket att komma med under nämnda period? Eller har jag fel? Medan andra skulle kunna ha många fler uppdrag än just 2. Det jag menar är att det kan kännas fel att motivera varför en händelse skall vara med istället för en annan, eller har du en förbestämd ordningen på vad som går före?
Nej anledningen till två uppdrag från varje land beror mer på att det ska vara lika stor chans att samtliga destinationer att bli dragna för att göra spelet mindre anpassningsbart. Egentligen skulle det även kunna vara ett uppdrag för varje land också men då ansåg jag att uppdragen skulle gå om för fort och tråka ut spelarna.

Själva uppdragen är bara kuriosa för att förgylla spelkänslan och speldiskussionerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in