Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-17, 23:59
  #13
Medlem
PeterNosters avatar
Tråden är från 2009 men jag fick problemet nu och här är svaret:

http://www.answersthatwork.com/Downl...e_registry.PDF

Verkar inte ha med registret att göra utan att swappen är korrupt.

Tricket är att:
Ta bort swappen.
Starta om datorn.
Sätt tillbaks swappen.
Starta om datorn.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2011-04-18 kl. 00:05.
Citera
2017-09-01, 20:59
  #14
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tråden är från 2009 men jag fick problemet nu och här är svaret:

http://www.answersthatwork.com/Downl...e_registry.PDF

Verkar inte ha med registret att göra utan att swappen är korrupt.

Tricket är att:
Ta bort swappen.
Starta om datorn.
Sätt tillbaks swappen.
Starta om datorn.
Jag har en gammal dator med Windows XP, för utvecklingsändamål.
Detta problem uppstod plötsligt.
Det hjälpte inte med tipset ovan.
Kanske har jag för lite hårddiskutrymme...?
Citera
2017-09-01, 23:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har en gammal dator med Windows XP, för utvecklingsändamål.
Detta problem uppstod plötsligt.
Det hjälpte inte med tipset ovan.
Kanske har jag för lite hårddiskutrymme...?

Starta om datorn, håll ner F8, eller vilken/vilka knappar som gäller i din bios, när menyn kommer upp, välj senast fungerande, tryck return.
Fungerar det ändå inte, gå till felsäkert läge och kolla systemcachen (swapfilen) om den är
för liten kan du öka den.
Om registret nått den tillåtna storleken kan du rensa bort det som ligger i "History list", allt som du tittat på, eller har laddat ner sedan datorn var ny finns kvar i den om du inte rensat bort det.
Det finns annat skit kvar också, men då måste man veta exakt vad man gör innan man rör de delarna.
Citera
2017-09-02, 00:33
  #16
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Starta om datorn, håll ner F8, eller vilken/vilka knappar som gäller i din bios, när menyn kommer upp, välj senast fungerande, tryck return.
Fungerar det ändå inte, gå till felsäkert läge och kolla systemcachen (swapfilen) om den är
för liten kan du öka den.
Om registret nått den tillåtna storleken kan du rensa bort det som ligger i "History list", allt som du tittat på, eller har laddat ner sedan datorn var ny finns kvar i den om du inte rensat bort det.
Det finns annat skit kvar också, men då måste man veta exakt vad man gör innan man rör de delarna.
Jag provade att flytta ut en massa filer på extern disk, inget meddelande ännu, kanske funkar nu.

Besvärligt med äldre programvara som kräver viss hårdvara, exempelvis om man har en parallelport eller annan obskyr hårdvara.
Citera
2017-09-02, 14:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag provade att flytta ut en massa filer på extern disk, inget meddelande ännu, kanske funkar nu.

Besvärligt med äldre programvara som kräver viss hårdvara, exempelvis om man har en parallelport eller annan obskyr hårdvara.

Jag installerade mitt XP när det kom ut första året, och förutom de uppdateringar som kommit är det samma system som från början, jag flyttade bara hårddisken till den nyare datorn.
Det äldsta programmen jag kör är från Windows 95, det går att få de flesta program och portar/hårdvara att fungera med lite trixande. Printern jag har är sedan slutet på 90-talet, funkar utmärkt med de drivrutiner som finns i Windows som standard.
Det som ställer till problem är oftast nya programvaror som inte stödjer XP, men det är oftast bara webbläsarna, säkerheten kan man få genom att installera viruskollare och brandvägg, och om man vill vara riktigt säker. en VPN.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback