2009-08-24, 19:39
Medlem
ofyyyyyyyyfaaaaan jag är med livrädd för malar..de är så fruktansvärt räliga så det finns inte...har själv en lampa utanför vår dörr som är tänd nattetid, där vimlar med malar som sätter sig i huvudet på en när man ska gå in..

av någon konstig anledning blir jag helt blodtörsig när jag ser malar...måste alltid hämta hårsprej och tändare för att de ska dö riktigt så mitt psyke kan va nöjt
Citera
2009-08-24, 19:59
Medlem
saftad_burks avatar
Hur kan ni hata malar så? Dom är ju ganska vackra på sitt eget groteska sätt. Flugor däremot! Fyfan, dom kan jag ta livet av och njuta av det rejält! Har varit på flugjakt flera gånger den här veckan eftersom de surrar så jävligt när man ska sova/läsa/äta/runka/bajsa/sova igen osv. osv.

Malar är harmoniska varelser!
Citera
2009-08-24, 21:37
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Hur kan ni hata malar så? Dom är ju ganska vackra på sitt eget groteska sätt. Flugor däremot! Fyfan, dom kan jag ta livet av och njuta av det rejält! Har varit på flugjakt flera gånger den här veckan eftersom de surrar så jävligt när man ska sova/läsa/äta/runka/bajsa/sova igen osv. osv.

Malar är harmoniska varelser!

Ja för malar svävar ju fram helt ljudlöst...
Citera
2009-08-25, 13:33
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zöl
Ja för malar svävar ju fram helt ljudlöst...
Nej, men de är så lata och jävliga att de mest sitter på väggen och är tysta. Då är det bara att fånga dem i burkar/glas/papperstussar och kasta ut genom fönstret. Fili Flux Kadabra! Det blev tyst i husjävlet, vilket det inte blivit om där fanns en fluga istället. Den horan hade åkt runt hela natten och halva dagen medan du går runt där med pulserande tinningar och en hoprullad tidning.

Förstår du min poäng?
Citera
2009-08-25, 14:59
Medlem
HAHA dom är helt brutala!!! i sommras var det en sån jävel i trappen, jag skojjar inte om "kroppen" på malen hade samma omkrets som ett jävla stearinljus, den var SÅÅ jävla stor och tjock det gick inte ens att slå ihäl den med en vanlig moore tidning... polarn och jag var skit stukade och livrädda den flög ju emot oss och sånt.
Citera
2009-08-25, 15:16
Bannlyst
Jag besökte Kina en gång. Deras malar var större än en knuten hand.
Citera
2009-08-25, 20:36
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Och OT och Trams gav denna tråd ett hänglås.

/Mod

Enligt önskemål från TS låses tråden upp igen. Fast nu gäller följande: OT/Trams belönas med tillsägelser.

/Mod
Senast redigerad av WirelessGkit2 2009-08-25 kl. 22:31.
Citera
2009-08-31, 23:33
Medlem
unkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Nej, men de är så lata och jävliga att de mest sitter på väggen och är tysta. Då är det bara att fånga dem i burkar/glas/papperstussar och kasta ut genom fönstret. Fili Flux Kadabra! Det blev tyst i husjävlet, vilket det inte blivit om där fanns en fluga istället. Den horan hade åkt runt hela natten och halva dagen medan du går runt där med pulserande tinningar och en hoprullad tidning.

Förstår du min poäng?

Hahaha dagens andra skratt, tackar!

Var i Turkiet för några månader sedan, och det var bannemig en rackare stor som en knytnäve där. Min mamma är skiträdd för malar och hon flydde fältet när den kom flaxande mot hennes solstol. Den var väl ungefär dubbelt så stor som TS (alltså malen, inte TS själv), grå och jättehårig. Jag petade på den och klappade den på pälsen lite, och den rörde inte en fena. När vi gick sprang massa thailändska barn fram med en burk och försökte fånga den, för att sedan fly i panik när den kliade sig på vänster knä.
Citera
2009-09-01, 01:12
Medlem
[Strange Days]s avatar
Fy fan för vidriga flygfän.
Malar hör till nått av det värsta jag vet.
Har dock lyckligtvis aldrig stött på så stora malar som det berättas om i tråden...

Citera
2009-09-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unken
Hahaha dagens andra skratt, tackar!

Var i Turkiet för några månader sedan, och det var bannemig en rackare stor som en knytnäve där. Min mamma är skiträdd för malar och hon flydde fältet när den kom flaxande mot hennes solstol. Den var väl ungefär dubbelt så stor som TS (alltså malen, inte TS själv), grå och jättehårig. Jag petade på den och klappade den på pälsen lite, och den rörde inte en fena. När vi gick sprang massa thailändska barn fram med en burk och försökte fånga den, för att sedan fly i panik när den kliade sig på vänster knä.
Men för helvete. Ingen verkar ju förstå hur stor den här malen var som jag tog bild på... den var lätt större än en knytnäve så kom fan inte och säg att du sett en som är dubbelt så stor som den jag tog bild på.
Citera
2009-09-01, 17:31
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalotten
Men för helvete. Ingen verkar ju förstå hur stor den här malen var som jag tog bild på... den var lätt större än en knytnäve så kom fan inte och säg att du sett en som är dubbelt så stor som den jag tog bild på.

Inräknat vingbredd så låter det faktiskt inte helt omöjligt.

Om kroppen var stor som en 5-krona så borde vingbreddens omkrets vara rejält mycket större.

Om du vill veta exakt vilken sorts mal det rörde sig om så kan du kolla igenom galleriet på denna sidan:

http://www.lepidoptera.pl/start.php?lang=UK

Alternativt så kan du ju kontakta dem via epost och skicka bilden.
Citera
2009-09-01, 17:59
Medlem
unkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalotten

Då hade j uden jag såg ihopfällda vingar. Dessutom såg din mal inte så stor ut jämfört med lampskärmen, men kan såklart ha fel då det inte fanns superbra foton

Menade inte att göra dig sur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in