Ja riktigt! Har tyvärr inte Legion, men har tänkt att skaffa...
Kul att se att folk faktiskt handlar skivor fortfarande i vårt moderna samhälle!
Jag köper skivor främst på grund av ljudkvalitén. Det mesta på piratebay, mininova etc är MP3or på typ 192-256 kbps. Det finns för lite av min musik i flac- eller wavformat. Jag vill ha CD-kvalité, därför köper jag de skivor jag gillar.
Mjo, för min del handlar nedladdning mest om att kolla upp om en skiva/grupp är värda att lägga pengar på.
Samma här.
Citat:
Ursprungligen postat av DK333
Jag köper skivor främst på grund av ljudkvalitén. Det mesta på piratebay, mininova etc är MP3or på typ 192-256 kbps. Det finns för lite av min musik i flac- eller wavformat. Jag vill ha CD-kvalité, därför köper jag de skivor jag gillar.
Samlar på skivor (CD) så det är min anledning. Plus att stödja artister och bolag. Mycket jag köper är ju underground, mer eller mindre.
David Gilmore's 5 disc box set "Live In Gdansk" som är en officiell utgåva... 3 cd skivor o 2 dvd om jag inte minns fel... inspelad 23 augusti 2006. En SUPERB konsert för alla Pink Floyd älskare!
David Gilmore's 5 disc box set "Live In Gdansk" som är en officiell utgåva... 3 cd skivor o 2 dvd om jag inte minns fel... inspelad 23 augusti 2006. En SUPERB konsert för alla Pink Floyd älskare!
Oh fan, låter inte så illa, Gilmore är sjukligt bra...
Thin Lizzy - Black Rose: A Rock Legend 3,5-4/5
Thin Lizzy - Jailbreak 4/5
Thin Lizzy - Johnny The Fox 3,5/5
Deep Purple - Fireball 4/5
Aerosmith - Draw The Line 3,5/5
Megadeth - Youthanasia 3,5-4/5
Megadeth - Peace Sells... But Who's Buying? 4/5