2005-09-23, 18:00
Medlem
Micke Ls avatar
Jag får hoppas att LP och EP räknas. jag har nämligen slutat med CD sedan länge. Senaste var i alla fall:

Rävjunk - Bohman Bohman / All along the watchtower 7"
Strindbergs - Bombpartyt LP
Lolita Pop - Falska Bilder LP

Rävjunk för kuriosan och inte kvaliten. Strindbergs och Lolita Pop plattorna håller däremot en hög klass. Tycker dock att Strindbergs "Bibeln" är ofantligt mycket bättre.
Citera
2005-09-23, 19:25
Medlem
J.Ns avatar
Iggy and the Stooges "Telluric chaos"
Stooges "Extended play"
Iggy Pop "A million in prizes"
Zwan "Mary star of the sea"

Välmotiverade inköp där Zwan var sämst. Lät som bäst som någon av Smashing Pumpkins medelbra låtar (samma sångare som i S.P)
Citera
2009-08-24, 14:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Senaste skivköpen?

Vilken skiva eller skivor införskaffade du senast? Och hur bra/dåliga var dom?
Citera
2009-08-24, 14:25
Medlem
martenihs avatar
Fick hem min senaste cdon beställning för några dagar sedan.

Sigur Ros - Takk
Paramore - Riot!
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Secret Lives! of The Freemasons - Weekend Warriors (skulle skickas när dom fick in den)

Alla skivor är förbannat bra. Finns inte en dålig låt på någon av dem. Har lyssnat mycket på alla på datorn innan, men jag tycker det är nice att köpa dom riktigt bra skivorna.
Citera
2009-08-24, 14:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martenih
Fick hem min senaste cdon beställning för några dagar sedan.

Sigur Ros - Takk
Paramore - Riot!
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Secret Lives! of The Freemasons - Weekend Warriors (skulle skickas när dom fick in den)

Alla skivor är förbannat bra. Finns inte en dålig låt på någon av dem. Har lyssnat mycket på alla på datorn innan, men jag tycker det är nice att köpa dom riktigt bra skivorna.
Jag sållar mig såklart också till skaran som köper mina skivor original om jag tycker nånting är riktigt bra!

Senast var de 5 första Metallica skivorna, And justice for all, Master of puppets, Kill em all, Ride the lightening och den svarta skivan.

Alla dessa är riktigt bra förstås.
Citera
2009-08-24, 15:18
Medlem
Droit33s avatar
det har jag glömt men ska köpa Ronald jenkees skiva inom en snar framtid hoppas jag
Citera
2009-08-24, 15:38
Medlem
brokenvalley1s avatar
AC/DC - Highway to hell på vinyl så klart,helt ok.
Black Sabbath - Born again också på vinyl,inte hunnit lyssna på än.
Citera
2009-08-24, 17:52
Medlem
Matchens avatar
Senaste köpet blev Who - Who's Next.

Köpte skivan av två anledningar. Den ena är att jag helt enkelt aldrig lyssnat på The Who till någon reda, och jag tyckte det började bli dags. Den andra är att Baba O'riley är en förbannat bra låt!

Har spelat den i bilen i helgen under en långfärd. Det funkade den rätt så bra till, men jag tycker den var lite väl enformig och hade ett par på tok för långa låtar.

Betyg: 3,5/5
Citera
2009-08-24, 18:09
Medlem
In Mourning - Shrouded Divine. Har inte fått den ännu, dock, men jag har lyssnat ett tag ändå. Grymt bra album, sjukt bra för en debut.
Citera
2009-08-24, 18:33
Medlem
Geomeisters avatar
Bruce Springsteen - Born to Run.
Inte så mycket att kommentera på: en klassiker
Citera
2009-08-24, 20:41
Medlem
Jammys avatar
Beställde nyligen 4 från cdwow

Pearl Jam - Backspacer
Violent Femmes - Violent Femmes
Moby - Play
Kinks - Lola vs the Powerman...

Backspacer är en förhandsbokning så jag har ingen aning om hur den skivan låter.. PJ är dock mitt favoritband så det kommer säkert låta bra . De övriga har jag dock lyssnat på innan på datorn såklart och jag beställer dem just för att det är bra skivor. Dessutom var samtliga skivor väldigt bra prismässigt sett!
Citera
2009-08-24, 21:19
Medlem
Fahrquarhs avatar
Beställde nyligen alla The Streets album. Tänkte att det kunde vara bäst att ha två uppsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in